MotoNews.pl
  

V-tech vs. Chiptronic w D4D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Test modulow do silnika D4D z gazety GT:
link
  
 
Cytat:
2003-11-14 20:00:12, Deeno pisze:
Test modulow do silnika D4D z gazety GT:
link


z d4d jest straszna lipa znlzłem w europie kilka boxow do 116KM dajacych 140km podobno w polsce narzie chyba tylko v-tech ma taki (ale niejstem pewien) musze do Mastersa podjechac
  
 
A właśnie Masters zaczoł ię bawić w D4D?? Bo jak tak to warto go odwiedzić jeżeli chce się modyfikować desela
  
 
Ciągle tylko Masters i Masters. Można nawet pomyśleć, że on się na tym zna

No dobra, żartowałem. Zyzy/Janooop napiszcie skąd ten Masters się wziął? Gdzie się uczył? Kto go uczył? Dlaczego warto do niego pojechać?
  
 
Info z najnowszego numeru GT (04/2004)
"Krakowski V-tech zakonczyl prace nad nowym modulem przeznaczonym do samochodow marki Toyota wyposazonych w silnik D-4D. Porownanie przyrostu osiagow uzyskanych po podlaczeniu nowego boxa do przyrostow osiaganych do tej pory pokazuje jakie mozliwosci drzemia jeszcze w sterowaniu tymi jednostkami napedowymi. Uchodzace, nie bez powodu, za dosc oporne przy poprawianiu osiagow, silniki z rodziny D-4D we wspolpracy z nowym modulem V-techu wykazuja zdecydowana poprawe w stosunku do parametrow seryjnych. W testowanej Toyocie Avensis maksymalna moc wzrosla do 129 KM a maksymalny moment obrotowy wyniosl 303 Nm, parametry seryjne to odpowiednio 107 KM i 260 Nm."
  
 
Cytat:
2004-03-26 08:58:58, Deeno pisze:
Info z najnowszego numeru GT (04/2004)
"Krakowski V-tech zakonczyl prace nad nowym modulem przeznaczonym do samochodow marki Toyota wyposazonych w silnik D-4D. Porownanie przyrostu osiagow uzyskanych po podlaczeniu nowego boxa do przyrostow osiaganych do tej pory pokazuje jakie mozliwosci drzemia jeszcze w sterowaniu tymi jednostkami napedowymi. Uchodzace, nie bez powodu, za dosc oporne przy poprawianiu osiagow, silniki z rodziny D-4D we wspolpracy z nowym modulem V-techu wykazuja zdecydowana poprawe w stosunku do parametrow seryjnych. W testowanej Toyocie Avensis maksymalna moc wzrosla do 129 KM a maksymalny moment obrotowy wyniosl 303 Nm, parametry seryjne to odpowiednio 107 KM i 260 Nm."



To już całkiem zadowalające wyniki, tylko czy przypadkiem nie kosztem zużycia silnika - o tym nikt nie pisze
  
 
Cytat:
2004-03-26 08:58:58, Deeno pisze:
W testowanej Toyocie Avensis maksymalna moc wzrosla do 129 KM a maksymalny moment obrotowy wyniosl 303 Nm, parametry seryjne to odpowiednio 107 KM i 260 Nm."



Mało, ciągle mało. BMW z diesla 2.0 osiąga moc ponad 160 KM i to bez dodatkowego tuningu (pewnie już jest w standardzie). Żywotność nie narażona na szwank.