Wał korbowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktos z klubowiczów zakladal wal który chodzil na łańcuszku do silnika z paskiem?
słyszałem ze trzeba dorobić jakiś pierścionek tylko nie znam szczegułów.
pomocy
  
 
Ja to nie wiem bo nie zakladalem
  
 
PO co wymienic wal?? Szybciej silnik!!
  
 
Moj ojciec kiedys cos takiego robil ale nie wiem jak to dokladnie wygladalo. Silnik z tym walem lezy jeszcze gdzies w garazu. W najblizszym czasie bede sie do niego dobieral, bo wal w moim poldku odmowil dalszej wspolpracy
  
 
Witam panowie. Mam małe ale dość istotne pytanie Otóż mój wał korbowy troszke sie podszlifował, ale nie na podporach głównych ani w tym miejscu co przychodzą korbowody, ale poprostu boczna ścianka przy środkowej podporze na całym obwodzie się tak łądnie zeszlifowała. Problem polega na tym ze na pozostałych 4 podporach wszysko jest ok, ale poprzez ten rowek na środkowej podporze w momencie gdy wciskam sprzęgło cały wał przesuwa mi się o jakieś 3-4mm powodując tarcie kołem zamachowym po bloku... Miało byc jedno pytanie ale spytam taka serią spotkał sie ktoś kiedyś z czymś takim, dodam że panewki są zużyte, wał wygląda w pozostałych miejscach z wyjątkiem tego co wymieniłem na nietknięty, czyli tak że zakładam nominalne panewki i jeżdze, ale niestety nadal bedzie się przesuwał. Czy idzie wykonać nadłożenie materiału na wał a później obrobienie go do stanu sprzed awarii?? Jakie są mozliwosći wykonania tego, czy może lepiej szukać nowego/używane czy odrazu kupić sobie silnik?? Prosiłbym o szybką pomoc z góry dzięki
  
 
Luz osiowy ustalają pierścienie oporowe założone przy środkowym łożysku głównym. nominalne mają grubość ok.2,35mm a nadwymiarowe 2.45. Założóne po obu stronach łożyska zmniejszą luz o 0.2mm. Jeśli mówisz że luz osiowy masz już3mm to pierścieniami nic nie zdziałasz. Wał idzie na złom a ty szukasz inny wał lub silnik niestety.
Aha, no napawanie wału 125p/polonez nie opłaca się, taniej kupisz inny "dziewiczy"
  
 
Da się naprawić ten złom co mam więc nie jest tak źle. Koszt naprawy to 530 zł z panewkami. Niestety do swojej padaki nie kupie wału do silnika 2.0 a nowy kosztuje 1300 zł więc to raczej odpada... Ale dzięki za pomoc Aha, luz osiowy powstał przez ten wspomniany pierścień który jest z panewką na stałe w tym modelu i który razem z panewką poszedł sobie na spacer w stronę koła zamachowego no i się jaja porobiły od tego, ale na szczęście wszystko chyba skończy się dobrze okaże się jak odbiorę wał od napawania.

[ wiadomość edytowana przez: Mebig dnia 2008-11-29 01:12:46 ]