Zaplon w espero 1,5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy mozna cos zmienic i czy to jest bezpieczne
 
 
Mozna zmienic, to nie jest bezpieczne.
  
 
Ptaszyna "kiedyś" o tym pisałeś (o ile znowu co.ś mi się nie poj..) i to chyba próbowałeś u siebie.. jak byś mógł to napisz jeszcze raz tyko szerzej.
  
 
M o z n a z m i e n i c, t o n i e j e s t b e z p i e c z n e.

Najpierw postanowilem sie dowiedziec co o tym sadza znawcy i wszyscy ktorych pytalem, lacznie z Chojnackim, zdecydowanie odradzili przyspieszanie zaplonu w silnikach 16 zaworowych a jeden zwrocil uwage na fakt, ze i tak juz panuje w silniku wyzsza temperatura ze wzgledu na zasilanie go gazem a ja jeszcze chce ja podniesc przyspieszajac zaplon.
No ale jestem Polakiem a Polak madry po szkodzie wiec...
Przyspieszalem po kawaleczku dochodzac do punktu, po przekroczeniu ktorego nie wyczuwalem juz zmian na lepsze, cofnalem troszke i tak jezdze juz kilka miesiecy.
  
 
Przyspieszyć można pod warunkiem że nie będziesz miał spalania stukowego (czyli dzwonienia). Rzeczywiście przy instlacjach gasssu (niech Bóg ma Was w opiece.. ) trzeba to zrobić ostrożnie bo przy gazie nie będzie słychać spalania stukowego natomiast temperatura może za bardzo wzrosnąc i zawory wydechowe się troszkę szybciej wypalić... (chociaż przy LPG tak i tak szybcie się zużywają )

Generalnie Espero są nastawione na 91 oktanów, miało to na celu ich ochronę przed kiepskim paliwem szczególnie we wschodniej europie..