Wolne obroty pojawiają się i znikają

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przedstawię wam historię nadal trwającej walki o odzyskanie wolnych obrotów w omesi.
Otóż podczas powrotu z Zakopanego ze zwaloną chłodnicą i grzejącym się silnikiem, już w Warszawie omesia zaczęła na wolnych obrotach pracować bardzo dziwnie. Objaw był taki, że niby obroty były w miarę stabilne, ale wypadały zapłony, a na wyświetlaczu kompa zamiast normalnych 1,2 l/h było od 1,9 do 2,2 l/h. Silnik nie gasł, normalnie wchodził w obroty.
We wtorek i środę wymienili mi nagrzewnicę. Prosiłem, żeby sprawdzili przyczynę problemu z wolnymi obrotami. Oczywiście, nikt nawet nie tknął tego palcem.
Zrobiłem dym i panowie zawstydzeni przeprosili, zaoraszając mnie na czwartek. Przyjechałem i zaczęła się droga przez mękę. Oczywiście od razu oznajmiono mi, że są tylko trzy możliwe powody usterki, inne niż ja sugerowałem ( moim zdanie obce powietrze) czyli, świece, kable WN i DIS. Po założeniu innych ze sprawnego auta nic się nie poprawilo.. Panom miny się wyciągnęły. PRZEPŁYWOMIERZ z pewną siebie miną stwierdził elektronik. Podmienili i dalej to samo. SILNIK KROKOWY ogłasza, podmiejają i gówno. Ja dalej sugeruję obce powietrze. Panowie rozebrali dolot do przepustnicy, zdjęli zespól przepustnicy, splanowali płaszczyzny przylegania, założyli nowe uszczelki, złożyli do kupy i...... jest ok!!!!. Dumni z siebie powiedzieli, że to gratis i pojechałem do domu.
Stoję na światłach i Qrwa ZNÓW TELEPIE!!!!!. Dałem po gazie tak z 5 tys obr i dobrze !!!!!! Co za cholera.
Pod domem maska w górę i kombinuję.
Wyobraźcie sobie, że nawet delikatne poruszenie przepustnicą powoduje powrot wypadania zapłonów, a przegazówka przywraca wszystko do normy.
Pozwolcie, że podzielę się z wami swoimi przypuszczeniami i poproszę o więcej info.
Otóż do przepustnicy dochodzi kostka elektryczna, jak sądzę sczytująca kąt uchylenia przepustnicy.
Podejrzewam, że obce powietrze dostaje się do kanału dolotowego pomiędzy osią przepustnicy a korpusem zespołu w którym jest osadzona. Nie znam jednak konstrukcji tego urządzenia, czy występuje tam jakaś forma uszczelnienia (pierścienie Simmera, czy oring) czy tylko jest łożyskowana w tulei np teflonowej.
Nie wiem też, czy winę może ponosić samo urządzenie elektryczne oceniające kąt uchylenia przepustnicy.
Jeśli macie jakieś doświadczenia lub rysunki tej części układu dolotowego do silnika X20XEV i zechcielibyście się podzielić tym ze mną będziemy wam z omesią wdzięczni.
Pozdrawiam, Janusz
  
 
Zastanówym się, jeśli gubisz wolne obroty to oznacza dwie rzeczy (oczywiscie w kontekscie tego fałszywego pwietrza)
1 Jest tego falszywego pwietrza bardzo dużo.
2.Czujnik uchylenia przepustnnicy jest źle wyregulowany lub uszkodzony.Wiesz na czym polega zadanie tego czujnika?Jesli nie to daj znać.

1. Szukaj fałszywego powietrza. Od rury dolotowej będzie odchodzić przed przepustnicą rurka do silnika krokowego (hehe mój ulubiony, chyba go masz? Bo w C20ne i u mnie, go nie ma, hehe), może ta rurka być nieszczelna, sparciała lub poluzowana opaska.Znajdziesz ją na bank.Sprawdź.

2. Załadam, że nic tam nie grzebałeś przy nim lub w okolicy? Jeśli tak to może być uszkodzony, niestety nie pamiętam jaką powinien mieć oporność. Teraz uważaj dodanie gazu pomaga, więc może się poluzował? Jest przykręcony na 2 wkręty, odkręc je delikatnie, poluzuj, przekręć czujnik w przeciwną stronę niż wskazówki zegara. I dokręć, powinno pomóc. Obejrzyj dokładnie kabelki tego czujnika może się przysmarzyły? Miałeś dużo pary pod maską, ostatnio.
Jeszcze jedno, przepustnica ma ogranicznik w postaci małej śrubki jeśli ktoś ją podkręci to może byc nieco uchylona ale wtedy obroty powinny falować, sprawdź i to.

Jeśli plan A i plan B nie pomoże to zostaje plan C podmiana czujnika na nowy. Twój pomysł na nieszczelność na osi przepustnicy nie za bardzo mi sie podoba.
Powodzenia



[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-04-03 20:58:01 ]
  
 
Pamietam, ze w moim poprzednim aucie jak chcieli zdjagnozowac czy owa os przepustnicy jest szczelna to spryskiwali ja samostartem w spray-u. Jesli silnik bedzie sie wkrecal na obroty to znaczy, ze ona jest zwalona. Moze z pomoca tego spray-u mozna by zdjagnozowac reszte elementow, oczywiscie pod katem falszywego powietrza???
  
 
Jezdem qrna miszczónio !!!!!!!!
Wyobraźcie sobie, że dziś przy ładnym dzionku zabrałem się za szukanie przyczyny tej wqr...ej przypadłości mojej omesi. I co??!!
Ano nakrętka mocująca do osi przepustnicy jarzma od linki gazu i tempomatu BYŁA PO PROSTU ODKRĘCONA !!!!, a podkładka odginana odgięta.
Wziąłem tedy narzędzia, zdjąłem linki odkręciłem wszystko, Detersilem spsikałem jak nakeży, wypucowałem, nakręteczkę ciach kluczykiem, podkładeczkę ciach zagiąłem, poskładałem do kupy resztę, odpaliłem, , klapa silnika w dół, ja za stery, runda honorowa i jest miodzio
Jestem miszczó i moja żona mi pozwoliła tak mowić oraz uczestniczący w naprawie nieletni moj panicz Antoni .ktory to zaliczył ze mną rundkę oraz w okolicznej cukierni rurkę z kremem, którmi to uczciliśmy zwycięstwo
Pozdr, Janusz
  
 
Bravo miszczó,

No Janusz moze czas pomyslec o jakims telemorele z numerm zaczyanjacym sie na 0 700......w sprawach jak samodzielnie bez pomocy ASO przywrocic Omesie do posluszenstwa .
Oczywiscie dla LOB specjalny nr dostepowy 0 800...