| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-04-03 22:40:43 Zapomnij o 15 koniach.
Nie chce pisać czemu. Krótko napisze... Takimi metodami jest to niemożliwe |
Czarek_Rej Klubowy Weteran FOKA Chorzów -Batory | 2004-04-03 22:47:00 Zeby osiągnac dodatkowe 15 koni trzeba duuuuuuuuzo pracy i pieniedzy wsadzic w samochód. Poczytaj wszystko o przeróbkach mackaGT.Jest to opisane szczególowo na stronie! |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-04-04 03:20:41
Planowanie głowicy ma sens jedynie w kilku przypadkach, które w sposób "mechaniczny" a właściwie fizyczny są e sobą powiązane. Chodzi bowiem o: - wałki rozrządu - kąt wyprzedzenia zapłonu - ogólny czas i ilość sekwencji wtrysku połączona z precyzyjnie odmierzonymi dawkami paliwa poprzez korygowanie ciśnienia na listwie i (w razie konieczności) wielkość samych wtryskiwaczy. Jednym zdaniem. Planowanie głowicy w silniku bez ww. modyfikacji przyczynia się jedynie do wzrostu stopnia zużycia silnika, bez odczuwalnego przyrostu mocy czy momentu, noe mówiąc już o "wypłaszczeniu" jego charakterystyki.
to zależy czy mówisz o strumiennicy senso - stricto, tj. posiadającej wewnątrz tzw. zwężkę Venturiego oraz "skrzydełka" ustawione pod kątem 45 - 47 stopni do głównej strugi wpadającego doń gazu (tu spalin)
Jeśli stożek został założony na przysłowiową "pałę", to proponuję jak najszybciej pozbyć się go na rzecz wkładu (np. K&N) do seryjnej puszki filtra. Montując stożek w miejscu, gdzie pierwotnie znajdowała się puszka (a w silnikach 1,8 i 2,0 dodatkowo - przed puszką - rezonator) całkowicie zaburzamy pojemność oraz długość ukł. dolotowego silnika skutecznie ograniczając jego osiągi... mało tego - przyspieszając jego zużycie. Stożki sa bowiem tak konstruowane, że przepuszczają drobiny kwarcu, które niezmiernie skutecznie "szlifują" nam gładzie tulei cylindrowych, przy okazji niszcząc tłoki i pierścienie tłokowe. Co do świec, to w przypadku Brisków model bez elektrody ujemnej nazywa się LGS. Jeśli jest odpowiednio dobrany do silnika, to mocy mu nie doda, ale zapewni prawidłowe spalanie mieszanki. Należy jednak pamiętać o dobraniu odpowiedniego współczynnika ciepłoty świec do tego co zaleca producent, gdyż Brisk w tym samym oznaczeniu występuje w kilku konfiguracjach do różnych trybów jazdy. O tym znakomita większość osób nie wie. Co gorsza - nie wiedzą o tym często sprzedawcy Kable... jeśli są dobrze wykonane to ok. nie ma się do czego czepiać Na tej podstawie zalecam pewien sposób działania w przypadku tuningu opartego na mechanice (silnik, ukł. przeniesiania napedu, zawieszenie, hamulce, itp.) Pomysł jest bardzo prosty... wpierw dowiedz się jak co działa i z jakiego powodu... a dopiero potem rób Taktyka ta tyczy się przede wszystkim osób modyfikujących w sposób chałupniczy ukł. dolotowy i wydechowy Pozdrawiam - Speed R |
piotr-ek | 2004-04-04 07:45:43 SpeedR - a co z nalepkami i djodami? Słyszałem, że przeskurwysyń...sko wielka nalepa Pjonier dodaje do 5% mocy, a djody w spryskiwaczach po 2% na każdą. |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-04-04 11:52:48
No właśnie to zależy o jakich diodach, neonach i nalepkach mówimy. Badając malara na hamowni wyszło nam, że doklejając naklejki Pjoniera zyskujemy ok. 4- 5 KM na każdą. Jednak największe przysrosty mocy osiągamy instalując nalepkasy o treści "The Fiat touch" |
Czarek_Rej Klubowy Weteran FOKA Chorzów -Batory | 2004-04-04 12:01:01 Najwiecej dodaje "PANASONIKS" bo az do 10% no i oczywiscie do tego obowiązkowo trzeba pomalowac napisy na oponach białą farbką! |
piotr-ek | 2004-04-04 12:02:57 Schodzimy z tematu, tylko piotr'ek ma monopol na kontynuowanie/zamykanie tego typu tematów.
http://www.danasoft.com/sig-pol.jpg |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-04-05 20:45:38
Nie ma sprawy, po prostu staram się podpowiedzieć pewne możliwości wyjścia z sytuacji Planowanie głowicy, ma jak najbardziej sens z tym, że po wstępnym przygotowania motorka pod tą modyfikację Do takich zaliczamy wymianę wałków na "ostrzejsze" oraz dososowaniem pod nie dawek paliwa, powietrza (z zachowaniem odpowiedniego wskaźnika stochiometrycznego) i kąta wyprzedzenia zaopłonu. Mimo wszystko wymianę wałków polecam jako ostatni zabieg, jeśli wcześniej wykorzystaliśmy wszystkie opcje modyfikacji istniejących elementów. To, że planowanie ma raczej mizerne skutki dla seryjnego silnika, da się (jak i inne rzeczy w ujęciu empirycznym wyjaśnić za pomocą fizyki) Otórz, im większy stopień sprężania tym więcej ciepła. Im więcej ciepła na skutek większego ciśnienia tym większe spalanie stukowe (detonacyjne). Jeśli takie się pojawi, należy zastosować benzynę paliwo o podwyższonej liczbie oktanowej. W przypadku paliw "cywilnych" większa liczba oktanowa = mniejsza kaloryczność paliwa. Mniejsza kaloryczność skutkuje uzyskiwaniem niższego poziomu mocy, a przede wszystkim momentu, gdyż w przypadku paliw płynnych służących do zasilania silników spalinowych, to właśnie kaloryczność ma największy wpływ na osiągi uzyskiwane na danym rodzaju paliwa Pozdrawiam - Speed R |