Przerobienie glowicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ile moge dostac KM do stajni jak splanuje glowice (nominalna) w 1,8 CD o 1mm oraz wyfrezyje ladnie gniazda zaworow i co by trz bylo jeszcze zrobic zeby bylo fajnie mam nadzieje ze z 15KM dostane i o ile moze sie zwiekszyc spalanie mam strumienice caly uklad wydechowy przelotowy bez kata oraz stozek, swieczki briski bez elektrod i kable jakies niby tunning do tych swiec ???????????
  
 
Zapomnij o 15 koniach.

Nie chce pisać czemu. Krótko napisze... Takimi metodami jest to niemożliwe
  
 
Zeby osiągnac dodatkowe 15 koni trzeba duuuuuuuuzo pracy i pieniedzy wsadzic w samochód. Poczytaj wszystko o przeróbkach mackaGT.Jest to opisane szczególowo na stronie!
  
 
taaaaaaa splanuj, sprezanie bedziesz mial z 13 atmosfer albo lepiej i zobaczymy jak szybko pojda korbowodyalbo rozrzad


[ wiadomość edytowana przez: Petersen dnia 2004-04-03 23:09:41 ]
  
 
Cytat:
2004-04-03 22:31:40, kazik_ pisze:
ile moge dostac KM do stajni jak splanuje glowice (nominalna) w 1,8 CD o 1mm oraz wyfrezyje ladnie gniazda zaworow i co by trz bylo jeszcze zrobic zeby bylo fajnie


Planowanie głowicy ma sens jedynie w kilku przypadkach, które w sposób "mechaniczny" a właściwie fizyczny są e sobą powiązane.
Chodzi bowiem o:
- wałki rozrządu
- kąt wyprzedzenia zapłonu
- ogólny czas i ilość sekwencji wtrysku połączona z precyzyjnie odmierzonymi dawkami paliwa poprzez korygowanie ciśnienia na listwie i (w razie konieczności) wielkość samych wtryskiwaczy.

Jednym zdaniem. Planowanie głowicy w silniku bez ww. modyfikacji przyczynia się jedynie do wzrostu stopnia zużycia silnika, bez odczuwalnego przyrostu mocy czy momentu, noe mówiąc już o "wypłaszczeniu" jego charakterystyki.

Cytat:
... mam strumienice...


to zależy czy mówisz o strumiennicy senso - stricto, tj. posiadającej wewnątrz tzw. zwężkę Venturiego oraz "skrzydełka" ustawione pod kątem 45 - 47 stopni do głównej strugi wpadającego doń gazu (tu spalin)

Cytat:
... caly uklad wydechowy przelotowy bez kata...
[quote]
Nie polecam przy niezmodyfikowanej głowicy i kolektorach zbytniego rozluźniania ukł. wydechowego a już napewno wycinania kata, gdyż przyczynia się to, do całkowitego "rozkalibrowania" silnika pod względem mieszanki spalanej w cylindrach (współczynnika napełniania) a tzw. współczynnka reszty spalin, który ma ogromny wpływ na charakterystykę mocy i momentu na zadanej funkcji obrotów.

[quote]
... oraz stozek, swieczki briski bez elektrod i kable jakies niby tunning do tych swiec ???????????


Jeśli stożek został założony na przysłowiową "pałę", to proponuję jak najszybciej pozbyć się go na rzecz wkładu (np. K&N) do seryjnej puszki filtra.

Montując stożek w miejscu, gdzie pierwotnie znajdowała się puszka (a w silnikach 1,8 i 2,0 dodatkowo - przed puszką - rezonator) całkowicie zaburzamy pojemność oraz długość ukł. dolotowego silnika skutecznie ograniczając jego osiągi... mało tego - przyspieszając jego zużycie. Stożki sa bowiem tak konstruowane, że przepuszczają drobiny kwarcu, które niezmiernie skutecznie "szlifują" nam gładzie tulei cylindrowych, przy okazji niszcząc tłoki i pierścienie tłokowe.

Co do świec, to w przypadku Brisków model bez elektrody ujemnej nazywa się LGS.
Jeśli jest odpowiednio dobrany do silnika, to mocy mu nie doda, ale zapewni prawidłowe spalanie mieszanki.

Należy jednak pamiętać o dobraniu odpowiedniego współczynnika ciepłoty świec do tego co zaleca producent, gdyż Brisk w tym samym oznaczeniu występuje w kilku konfiguracjach do różnych trybów jazdy. O tym znakomita większość osób nie wie. Co gorsza - nie wiedzą o tym często sprzedawcy

Kable... jeśli są dobrze wykonane to ok. nie ma się do czego czepiać

Na tej podstawie zalecam pewien sposób działania w przypadku tuningu opartego na mechanice (silnik, ukł. przeniesiania napedu, zawieszenie, hamulce, itp.)

Pomysł jest bardzo prosty... wpierw dowiedz się jak co działa i z jakiego powodu... a dopiero potem rób
Taktyka ta tyczy się przede wszystkim osób modyfikujących w sposób chałupniczy ukł. dolotowy i wydechowy

Pozdrawiam - Speed R
  
 
SpeedR - a co z nalepkami i djodami? Słyszałem, że przeskurwysyń...sko wielka nalepa Pjonier dodaje do 5% mocy, a djody w spryskiwaczach po 2% na każdą.
  
 
Cytat:
2004-04-04 07:45:43, piotr-ek pisze:
SpeedR - a co z nalepkami i djodami? Słyszałem, że przeskurwysyń...sko wielka nalepa Pjonier dodaje do 5% mocy, a djody w spryskiwaczach po 2% na każdą.


No właśnie to zależy o jakich diodach, neonach i nalepkach mówimy.

Badając malara na hamowni wyszło nam, że doklejając naklejki Pjoniera zyskujemy ok. 4- 5 KM na każdą.

Jednak największe przysrosty mocy osiągamy instalując nalepkasy o treści "The Fiat touch"
  
 
Najwiecej dodaje "PANASONIKS" bo az do 10% no i oczywiscie do tego obowiązkowo trzeba pomalowac napisy na oponach białą farbką!
  
 
Schodzimy z tematu, tylko piotr'ek ma monopol na kontynuowanie/zamykanie tego typu tematów.

http://www.danasoft.com/sig-pol.jpg
  
 
chopy wy mi tu pierdu pierdu o jakis naklejkach typu power racing a ja wam moge załatwic "choinke o zapachu kokosowym do malucha" briski mi pepik dobieral z katalogu producenta a raczej sie znal bo ja znam go od dziecinstwa i bez jojek albo kumpel ma esperaka zje....nego 2.0 ale go zostawiam z tylu NA LPG ora z pelnym bakiem benzyny i rodzina w srodku albo te moje pare groszy na przeróbki typy lightowego nie poszło na marne.
No i nie ciscie mi tu kitu ze po splanowaniu glowicy tylko se silnik spie........le bo mialem juz kilka samochodow i w nawet w glupim CC 900 po takim zabiegu zamykalem licznik. A o poldzie i malaczu nie kce mi sie pisac. Dobra zgoda silnik ucierpi ale tak czy srak bede mysial rozbierac glowice zeby zawory powymieniac i wypolerowac gniazda itp tak wiec przy okazji strzele sobie taki szlifek i zobaczymy ale planuje ten zabieg dopiero gdy bedzie 150 tys przekrecone nara jest 128 takze jeszcze ten sezon powinien pochodzic a jeszcze ta fura mnie ani razu nie zawiodła no raz jak zapomnialem swiatla wylaczyc.

A i przy okazji thx to SpeedR za wyczerpujaca wypowiedz i zmuszenie mnie do dalszej refleksji na ten temat
  
 
Cytat:
2004-04-05 01:39:35, kazik_ pisze:

A i przy okazji thx to SpeedR za wyczerpujaca wypowiedz i zmuszenie mnie do dalszej refleksji na ten temat


Nie ma sprawy, po prostu staram się podpowiedzieć pewne możliwości wyjścia z sytuacji

Planowanie głowicy, ma jak najbardziej sens z tym, że po wstępnym przygotowania motorka pod tą modyfikację
Do takich zaliczamy wymianę wałków na "ostrzejsze" oraz dososowaniem pod nie dawek paliwa, powietrza (z zachowaniem odpowiedniego wskaźnika stochiometrycznego) i kąta wyprzedzenia zaopłonu.
Mimo wszystko wymianę wałków polecam jako ostatni zabieg, jeśli wcześniej wykorzystaliśmy wszystkie opcje modyfikacji istniejących elementów.

To, że planowanie ma raczej mizerne skutki dla seryjnego silnika, da się (jak i inne rzeczy w ujęciu empirycznym wyjaśnić za pomocą fizyki)

Otórz, im większy stopień sprężania tym więcej ciepła. Im więcej ciepła na skutek większego ciśnienia tym większe spalanie stukowe (detonacyjne). Jeśli takie się pojawi, należy zastosować benzynę paliwo o podwyższonej liczbie oktanowej.
W przypadku paliw "cywilnych" większa liczba oktanowa = mniejsza kaloryczność paliwa.

Mniejsza kaloryczność skutkuje uzyskiwaniem niższego poziomu mocy, a przede wszystkim momentu, gdyż w przypadku paliw płynnych służących do zasilania silników spalinowych, to właśnie kaloryczność ma największy wpływ na osiągi uzyskiwane na danym rodzaju paliwa

Pozdrawiam - Speed R
  
 
ja np nie polecam swiec Brisk a zwlaszcza bez elektrody ujemnej...w normalnym aucie dosc szybko moze sie okazac ze sie zrobi dziura w tłoku