..Volumex, Garret T 03

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
..jeśli ktoś byłby ciekaw to właśnie kończę dwa równoległe projekty-supercharged 2.0( Volumex od Lancii Bety HPE) i 2.o turbo.. jakby co mogę się podzielić spostrzeżeniami..jak skończę powyższe to biorę się za silnik turbo do X1/9 Bertone..
  
 
Sie głupio nie pytaj tylko pisz i fotki wklejaj!
  
 
ja dziekuje nie skorzystam


bo jak widze takie fotki to odrazu mam ochote wepchnąć coś podobnego pod maske al mam dośc kłóoptów z tym co mam obecnie
  
 
ja poproszę o wszystkie możliwe informacje
Sam przymierzam się do podobnej operacji ale brakuje mi wiedzy
Także zbieram wszystki info
  
 
Ireq, jak odpręzyłeś? Tłoki, czy podkładka pod głowicę?

Co z natryskiem oleju na tłoki? Jak to rozwiązałeś?
  
 
Cytat:
2004-03-28 16:37:00, Piter20 pisze:
................

Co z natryskiem oleju na tłoki? Jak to rozwiązałeś?


Natrysk oleju na denka tłoków np. robi sie - wiercąc w kadłubie otwory z kanałów olejowych smarujących czopy główne w kierunku cylindrów i wkręcając tam dysze spryskywiczy. Olej sika w górę aż miło
  
 
no i co z tymi informacjami , ja też jestem ciekaw szczegułów...
  
 
i sprawa ucichła
  
 
tłoki w silniku z Volumexem są od Fiata Cromy Turbo, w sumie rzeczywisty stopień sprężania wynosi 8 do 1..w silniku tym obyło się bez natrysku ze względu na niskie ciśnienie doładowania (0.6 bara) i inną niż przy turbinie charakterystykę pracy-ciągnie z dołu.
Z ekstrasów-duża miska( ponad 5 litrów) termostat z otwarciem 75 stopni w głowicy, panewki "turbo", odchudzone ważone i polerowane korby, ważony wał, duże sprzęgło, pompa oleju prosto ze sklepu, przerobiony aparat zapłonowy( zmiana charakterystyki )przerobiona głowica i zawory, pionowy podwójny Weber 2 razy 26 mm..
Silnik z turbosprężarką- tłoki od Lancii Themy Turbo, st sprężania 7.5 do 1, potężny natrysk na denka ,chłodnica oleju dodatkowa zewnętrzna pompa oleju wpięta w obieg, turbo Garret AiResearch T03 boost pressure około 08-07 bara, przerobiona głowica, autorski kolektor wydechowy,układ pracuje w konfiguracji "draw trough" tzn sprężarka ciągnie przez gaźnik( tak jak w renault 5 Alpina)zapłon o zmienionej charakterystyce..
  
 
Kiedy wyniki z hamowni i/lub jakieś video jak to się zbiera? A tak w ogóle to w czym to (bedzie) śmiga(ć)
  
 
czy termostat 75 st. dużo daje?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
pionowy podwójny Weber 2 razy 26 mm



Te 26 mm to średnica gardzieli prawda? Jaka średnica przepustnic? 40 mm czy więcej?
Chętnie bym zobaczył jakieś fotki np jak rozwiązany jest napęd volumexa.
  
 
rownierz chetnie zobaczylbym fotki interesuje mnie turbina + gaznki... a masz intercoolera??
  
 
Ostatnio widziałem na sprzedaż kompresor Volumex'a za 800 Euro.
Ach żeby nie ta cena.
  
 
..ten podwójny pionowy weber z gardzielami 2 po 26 mm ( średnica przepustnic 36 mm)to jest model wielce rzadkiej maści, oryginalny do tego voluma, prosto z Lancii Bety HPE..prócz nazwy producenta i zasady działania nie ma nic wspólnego ze słynnymi DCOE..np Argenta VX miała już zwykłego Weberka 24/26mm..
Do Volumexa nie stosuje się intercoolera, jest montowany bezpośrednio na kolektorze ssącym , napędza go pasek zębaty bezpośrednio od wału korbowego..posiada własny niezależny układ smarowania..
w silniku z turbosprężarką nie ma założonego intercoolera, ponieważ sprężana jest gotowa mieszanka izależy na jak najmniejszej pojemności układu dolotowego-w praktyce idzie nad głowiczkami rura od sprężarki prosto do kolektora dolotowego..
zabawy z wtryskiem paliwa, intercoolerem( od Iveco Turbo Daily, całkiem spory, ale sprężarka B3A do małych nie należy) itp uskuteczniam w przypadku rozwierconego silnika 2.0 do Capri..i w projekcie 1.3 "hard turbo" X1/9 Bertone (ale tutaj ze specjalnym ciśnieniowym gaźnikiem od Renault 5 GTT)..
  
 
wiem ze do volumexa nie zaklada sie coolera chodzilo mi o turbinke zastanawialem sie czy masz taka mala "bąbke" czy nie
kiedy beda jakies fotki albo filmiki?? bo strasznie jestem ciekawy jak to chodzi
P.S kurde dopiero teraz zobaczylem ze jestes z KRK.... moze kiedys dalo by sie rady spotakac?? i zobaczyc twoje dzielo??


[ wiadomość edytowana przez: PG dnia 2004-04-19 23:16:01 ]
  
 
Cytat:
ten podwójny pionowy weber z gardzielami 2 po 26 mm ( średnica przepustnic 36 mm)to jest model wielce rzadkiej maści, oryginalny do tego voluma, prosto z Lancii Bety HPE..prócz nazwy producenta i zasady działania nie ma nic wspólnego ze słynnymi DCOE..np Argenta VX miała już zwykłego Weberka 24/26mm..



A czy to przypadkiem nie jest gaźnik 36 DCNV lub 36 DCNVA? bo akurat znam je nieźle i nawet mam dwa oraz komplety naprawcze do nich (uszczelki i zaworek iglicowy oraz przeponka pompki) a znam je z Talbota Rancho. Próbowałem ożenic takiego do poldka (Caro Tuning) ale na razie mam tylko dorobioną podstawkę z otworami do dospawania do kolektora ssącego(inny rozstaw szpilek) i projekt czeka na wykończenie - brak czasu na podrzucenie do pospawania w argonie.
Gratuluję ciekawych projektów. Koniecznie pomyśl o fotkach.
  
 
tak , to to draństwo, zgadza się że występowało w Talbocie..Jednakowoż myślimy o Weberze/Solexie 48 mm albo wtrysku paliwa, gdyż ten gaźnik to trochę malo..
  
 
a o jakim wtrysku myślicie?? sterowanym megasquirtem??
  
 
Fajne tematy, szkoda że mieszkamy tak daleko od siebie bo chętnie bym osobiście obejżał te projekty. Może jak będę przejazdem to się umówimy.