MotoNews.pl
10 Jak wyregulowac LPG?? (44094/5) - NT
  

Jak wyregulowac LPG??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jak poprawnie wyregulowac LPG?? Tzn jak krecic tymi dwiema srubami (oznaczmy je sruba lewa i sruba prawa ) aby auto nie stracilo znacznie na osiagach i nie palilo jak smok?? Na necie znalazlem trohce instrukcji ale sa strasznie zajeb... ryzem i za bardzo nie umiem sie w nich polapac Poradzcie!
  
 
hmmm tankujesz bestie za 10 zł (lub za tyle żeby Ci wyszła równa ilość litrów) i kręcisz se obiema śrubami tak żeby auto miało konkretne osiągi (nazwijmy to zadowalające Cie ) jak gas Ci sie skończy widzisz ile spalił i wtedy wedle uznania zostawiasz lub nieco ograniczasz swoje "rajdowe" zapędy i ustawiasz sie na opcje: "nauka pokory na drodze" jak na razie na moim gaźniku doszedłem do spalania 15/100 przy całkiem dobrych osiągach(prawie takie jak na benzynie- bo jak byly takie jak na benzynie palił 18/100 a to dla mnie nieco za dużo) co do kręcenia obiema śrubami jak zupełnie zakręcisz jedną bedziesz zobaczysz że aoto bedzie gasnąć- tak samo jak bedą za bardzo poluzowane!!

optymalnie zaraz po ustawieniu na stacji diagnostycznej(wg spalin kiedy auto nie nadaje sie do jazdy na gazie) po pół obrotu na obu śrubach powinno załatwić sprawe!!
  
 
Jedna sruba jest od obrotow a druga od skladu mieszanki tak?? Obiema krecic?? Ja w sumie nie wiem cyz mam teraz pokrecone ale palil mi 15l a w sumie nie mial az takiego odejscia jak na benzynie...
  
 
moge sie mylić ale śruba od obrotów jest gdzie indziej
te obie są od mieszanki każda na jedną przepustnice(chyba)- w każdym razie obrotów tym nie wyregulujesz
  
 
Hmmm to zmienia rzeczy postac A jakj sprawdzic czy na dwie przepustnice idzie taka sama ilosc mieszanki?? BO nie wiem czy przypadkiem jednej sruby nie odkrecilem bardziej niz drugiej...
  
 
jedna śruba jest od przepustnicy I (tzn ta która pracuje do ok.3500 obr/min.tzw. jazda ekonomiczna)i potem otwiera sie też II-ga (od ok 3500 obr./min. do końca) i tak jak chcesz aby był mocny do 3500 to odkęcasz jedną,ale efekt dla mnie kiepski bo auto przyspiesza a potem lipa.tak więc musisz prubować z obiema śrubami,jak Ci nie zależy na osiągach to zapal auto i przykręc obie śruby o okolo 1-2obr. i przegazuj auto zobaczysz czy sie wkręca na obroty.potem pruba drogowa (pewnie troche odkręcisz je jeszcze. śruba od składu mieszanki znajduje sie na reduktorze.
jak coś to pytaj...
  
 
Hmm a gdzie ten reduktor?? wybaczcie lamerstwo ale kompletnie sie na tym nie znam a goscie w serwisie lpg krzycza 25-30zl a troche jestem wyplukany Czyli reasumujac dwie sruby ktore znajduja sie na rozwidleniu przewodow sa do dwoch przpustnic, a ktora jest do niski a ktora do wysokich obrotow?? Jest jeszcze jakas trzecia sruba regulujaca mieszanke?? I jak to zrobic zmniejszyc miesznka a zwiekszyc wkrecanie sie na obroty czy jak?? potrzeobwabym ayb ktos tak na chlopski rozum wytlumacyzl mi jak mam to zrobic. A i zalezalo by mi na tym aby wlasnie powyzej tych 3500 obrotow mial kopa bo teraz to po prsotu za chu... nie chce isc dalej. Pozdrowienia i wielkie dzieki za zainteresowanie.
  
 
jak Ci pasuje to w poniedziałek popołudniu będe na polibudzie w cz-wie pod gł. wydziałem,to Ci wszystko wytłumacze i pomoge wyregulować.
jak Ci pasuje to napisz na priv to sie zgadamy konkretnie. a jak nie to pisz tu to jakos Ci to wytłumacze(spróbuje)
  
 
ja jako drugi zupełny lamer tak długo kręciłęm tymi śrubami aż doszłem z nimi do porozumienia i mam niezłe osiągi przy spalaniu 13l na 100km nie zmienia to faktu że dalej nie mam pojęcia gdzie jest mikser o gdzie reduktor (tzn wydaje mi sie ale pewien nie jestem) zmierzam do tego że żeby to ustrojstwo wyregulować nie trzeba sie na tym znać- no a co do zainteresowania to od tego jest klub chyba!!

Pytanie do Ciebie Mar125 albo do kogoś kto ma gass- czy reduktor to jest ta puszka ustawiona wzłużnie do kierunku jazdy przez króeą przelatuje płyn chłodniczy??
  
 
Nie za dobrze sie na tym znam ale mi tlumaczyli ze to jest wlasnie to ta puszka ustawiona wzdluznie do kierunku jazdy.
  
 
widzisz scooby a piszesz że sie nieznasz.
a mikser to to co sie zaklada na gaźnik,skad gaz leci do gaźnika.
a wracając do miksera to tam masz właśnie śrubke(ze sprężynką) i właśnie ona jest od składu mieszanki,
  
 
aaa no to sporo wyjaśnia
  
 
sc00by szybko sie uczy,jeszcze nie dawno mu tlumaczylem jak odmulic poloneza na LPG.

sc00by imponujesz mi
  
 
szybko sie ucze - a są dziedziny w których ucze sie jeszcze szybciej
  
 
Ja myśle że w tych dziedzinach to sie nie trzeba uczyć!! To jest poprostu wrodzone!! Chyba o tym samym myślimy!!!
  
 
no tak...bezwględnie masz racje
  
 
Jak masz w Poldku LPG to wywalasz termostat montujesz turbinę dolonową ze starego samochodowego odkurzacza. Ważene żeby mocno dmuchało do filtra. Dmuchać ma tylko podczas wciskania gazu no bo inaczej może gasnoąż przy zrzucaniu na luz. Mój Poldek z moim wynalazkiem po regulacji własnoręcznej pali 10 gazu na sto.
A jak trzeba wyprzedzić coś długiego to rura a na czwartym biegu bez problemu 120km na trójce do 100km. Po za tym fajnie startuje na skrzyżowaniach. Bez problemu wkręca się do 5000 obrotów. Mam przejechane 120 tyś bez remontu i jest wszystko ok. Acha najważniejsze jak chcesz dociskać poldka to obowiązkowo drugi wentylator na chłodnicę włączany niezależnie z kabiny. Mardzo ważne żeby nie przegrzać silnika. Jak chcecie dowiedzieć się czegoś więcej o moim pomyśle piszcie na romanlysenko@poczta.onet.pl
  
 
Tak ja to bym chciał abyś mi to napisał w miare jasno bo mi sie to bardzo podoba poza tym wcieło mi Twoje foty co mi wysłałeś
  
 
No z tego co mi się wydaje to może być całkiem ciekawy wynalazek!! Tylko naprawde jaśniej bym też poprosił i może jakieś fotki tego masz?? W sumie to mogłoby się nawet nadawać na Arta!!
  
 
To ja do tego zmierzam Hałas