Jake czynniki mają wpływ na osiągi(atmosferyczne&mechaniczne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Myślę tu o ciśnieniu atmosferycznym , temperaturze , wietrze ( tylko bez takich " z górki albo z wiatrem idzie lepiej" ) Pytam bo bo zmianie uszczelki pod głowicą , wymianie łożysk we wszystkich kołach , zmianie łańcucha rozrządu samochó trochę się zmulił . Paliwo tankuję na tej samej stacji i 98 PB , pogoda teoretycznie super a samochód szedł jak wóz z węglem . Zaznaczam że dbam o niego z całego serca . To co jest grane . Wszystko było wymieniane u tego samego mechanika czy mógł coś nie chcący lub chcący sknocić ??? Co to może być ??
  
 
Witam

może masz coś z podcisnieniem. Gość zapomniał podłaczyć jakiegoś wężyka. Sprawdz to dokładnie
  
 
Piszesz takze o wymianie lozysk itd.Daj omesi troche czasu,niech sie troche rozpracuje,to co jest nowe.A jesli chodzi o silnik.To byla to tylko wymiana uszczelki?Czy planowanie,a drogi kolego,czy silnik nie byl przegrzany? Na poczatek,poloz sie pod maske i sam posprawdzaj wszystkie podlaczenia elektryczne i te mechaniczne(rurki i ich szczelnosc) Nawet niwielkie rozszczelnienie moze dawac podobne do opisanych przez ciebie ,objawy.
  
 
Dzięki za wskazówki . Pojadę do gościa po świętach i nich sprawdza za mnie wszystko bo zostawiłem u niego wózek na prawie trzy dni , niby wszystko wymienił ale samochód stał się jakiś taki wolniejszy . Sprawdzałem tak jak to zawsze sprawdzam i w tym samym miejscu , a pogoda była idealna . Tak więc niech mechanik się z tym bawi w ramach gwarancji . Czyli pogoda nie ma specjalnie wpływu na przyspieszenia ???
  
 
moze filtr powietrza jest zapchany?,lub troche zabrudzony?
  
 
Filtr jest nowiutki i czyściutki . A może ktoś ma namiar na lub po prostu ma schemat budowy silnika 2.6 z dual ramem i nazwę poszczególnych części . Bo książka którą znalazłem u Was w formacie pdf nie ma opisu 2.6 . Może jakieś linki ,ja szukam i znaleźć nie mogę . A przy okazjii Wesołych Świąt i wesołego jajka .. to znaczy mokrego śmingus-dyngus ( jak ja tego wyrażenia nie lubię )
  
 
Bardzo ale to bardzo chciałbym wiedzieć wszystko o tym silniczku !!!!!!!!! Proszę , błagam .
  
 
A i jeszcze jedno w dziale osiągi 40-150 napisałem że miałe na automacie ok. 17,2 s ( 1 C , 1020 HPa , obciążeni kierowca irezerwa paliwa i zimówki i sprawdzałem to z 5X ) . A teraz przy zbliżonym ciśnieniu atmosferycznym , zero wiatru , letnie opony ten sam rozmiar co zimówki , kierowca i rezerwa , temp 6 C , to samo miejsce i sprawdzałem też kilka razy i wyniki w granicach 19,5-21 s . Oleje w skrzyni i silniku zmienione , no to co jest !!!
  
 
A moze faza ksiezyca nie ta, lub polaryzacja sloneczna jest inna

Tak na prawde to nie mam pojecia o co chodzi
  
 
Nie odpowiedziales na moje pytanie,czy przegrzal ci sie silnik? Jak tak,to mialo prawo wszystko w srodku dostac po przyslowiowej dupie.Przeciez wszyscy znamy oznaki zurzycia i oslabienia wypracowanych juz silnikow benzynowych lub takich po przegrzaniach.One bez kapitalnego remontu nie osiagna juz fabrycznej mocy.Ja osobiscie kiedyc busem t2 z lubelskiego wracalem do Gdyni z predkoscia 20km/h z rozwalona uszczelka i temperatura o 50% za wysoka,co kilkanascie kilosow dolewanie wodydo zbiornika ,wiatrak spiety na krotko.
Wolalem zainwestowac w remont niz bulic za lawete 3500zl.
  
 
Kiedyś miałem podobny przypadek co Ty . Ale po tym samochód miał osiągi fabryczne . Tylko teraz po zmianie łożysk , olejów , uszczelki pod głowicą są takie efekty jak wspomniałem wcześniej . Silnik się nie przegrzewa . A opony mogą mieć wpływ na osiągi ?? Mam ten sam rozmiar co zimówki na których sprawdzałem wcześniej ale teraz mam Klebera Protectisa podobno są cięższe o kilka procent od normalnych a z oporami toczenia to nie wiem jak w nich jest . Za wszelkie sugestie jeszcze raz serdeczne dzięki .
  
 
Dzisiaj bylem na zmianie kol,mialem maly problem,ale dzieki prezentwowi od Piotra S,dzis wszystko juz bylo oki.Typ dawal wyklad na temat opon,jest zawsze roznica,albo tzw klejenie do asfaltu,opor obrotowy,halas itd.Za bardzo w to niewnikam.Ale kola niepowinny spowodowac az takich roznic w odczuciu z jazdy.
A tak z ciekawosci,podnies auto na lewarku i pokrec dlonia kolami,ida gladko,czy na nowych lozyskach ocieraja i hamuja? Kiedys,kiedys dawno w asconie,jak dalem lozysko made in polish sheet production to kolo samo stawalo deba. Ale przyczyny bym szukal w silniku.
  
 
a brałeś pod uwagę złe ustawienie rozrządu podczas wymiany. Wiem, że byłby to kardynalny błąd mechanika, ale inne czynniki o których wspominasz nie powinny mieć wpływu... ??silnik równo pracuje??... uszczelka odpada, jeżeli ni bierze wody... łożyska mogły tylko poprawić... inne pierdoły atmosferyczne i oponiarskie owszem, ale w śladowych ilościach (praktycznie nieodczuwalne)

P.S. nie wiem czy da się u ciebie filtr powietrza założyć odwrotnie (chyba nie) ale tu ciekawostka: odwróciłem u siebie filtr przeciwpyłkowy i....... heh - skończył się nawiew (prawie) wniosek - filtr (może) działa tylko w jednym kierunku...
  
 
Kurka,kiedys kumpel mial podobny problem a audiolu2000.Dziwna wersja na American Dream Roads.Posprawdzaj jeszcze raz wszystkie zlacza elektryczne,przeciez w omesi,jest tego troche i troche.A chociazby przerywanie styku na jednym z kabli,to bledna informacja dla kompa i inna automatycznie praca.I nie zawsze musi wyswietlic sie tobie Error.No bo,silnik dobry.Wszystko jest wporzo,to naprawde rozumiem twoje zdziwienie i zdenerwowanie oczywiscie.Kurcze sam jestem ciekaw,informuj na biezaco.
  
 
ano ciekawe ciekawe i wspolczuje...

ja nie mam pojecia co to moze byc..
  
 
No i samochód wrócił z warsztatu . Jeszcze pasek do wymiany doszedł i płyn chłodzący wymienili . Przyspieszać 60-100 i 80-120 0-100 przyspiesza jak powinien ALE ..... 40-150 20 s i to w trybie S automatu . Mierzyłem w tym samym miejscu co zimą a wtedy było to 17,2 ( sprawdzałem kilka razy na tym samym odcinku ) . To zupełnie nie mam pojęcia aż tak bardzo mi na tym nie zależy ale trochę szkoda tych 3 s . W warsztacie posprawdzali wszystkie łącza itd . a tankuje cały czas w jednym miejscu . Tak tylko o tym wspominam ...musiałem to z siebie zrzucić ( chlip chlip )
  
 
Nie martw sie.Wazne aby maszyna teraz dzielnie sie spisywala i dluugo nie odwiedzala zadnego warsztatu.Tego ci zycze i koledzy napewno tez.Trzymaj sie.