MotoNews.pl
  

No i kupilem kanta :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich!

Będe sie chwalił. Kupiłem DFa rocznik '80, 1500, 4 biegi, 67tys przebiegu i wygląda na to że tyle rzeczywiście przejechał. Miał go rolnik na wiosce, był pierwszym właścicielem, ok. dwa lata temu zrobił remont blachy, malowanie, ma też konserwacje i nadkola plastikowe. Od kilkunastu miesięcy nie był używany, w ogóle był mało urzywany i stał pod dachem.
Zero rdzy, ładny lakier groszkowy, w jednym miejscu tylko zarysowany. Gdyby nie plastikowe kołpaki wyglądałby super
W środku zasyfiony ale to jest do zrobienia.
Dałem 950zł, niestety bez gazu.

Pierwsze wrażenia z jazdy są takie że troche "myszkuje" i lekko sciąga w prawo ale ogólnie nie jest źle.
110 pociągnąłem, więcej sie bałem bo akurat padało.
Wczoraj facet zrobił przegląd więc nie powinno być jakiś strasznych usterek. No chyba że dał w łape.... :-

Jak tylko dorwie jakąś cyfrówke to wrzuce fotki.
Pewnie bede miał do Was jeszcze mnóstwo pytań, a tak na początek:
-Na wolnych obrotak świeci mi sie lampka czerwona po lewej, to chyba ładowanie, czy to normalne??

pozdrawiam wszystkich, z góry dzięki!
  
 
Gratulować

czekam na fotki
  
 
Super
Na dzień dobry autku, wymień wszystkie płyny (chłodniczy, hamulcowy, olej) oczywiście zmień filtr oleju i benzynki oraz powietrza.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
która po lewej, albo ładowanie albo brak cisnienia oleju...
  
 
no to podjar jest, gratulacje! ta lampka po lewej na gorze to kontrolka cisnienia oleju. na dole trzecia od lewej to kontrolka ladowania. to roznie bywa z tym swieceniem, wiec przyczyn swiecenia nie podam ci tym bardziej, ze sie na tym nie znam. u mnie na ostrych zakretach zapala sie lampka oleju. kiedy wlaczam kierunkowskazy pulsuje ladowanie, a jak przy okazji hamuje to swieci bardziej. i jest okej.
  
 
Gratuluję!!!!!
A świeci ci się ciśnienie oleju, a nie ładowanie.
Proponuję zmienic olej i zobaczyć co będzie się dzialo na świezym.Fakt,że na wolnych obrotach,przy rozgrzanym silniku lampka ma prawo się żarzyć...
  
 
tak, zmiana wszystkich płynów to pierwsze co zrobie. mysle tez o sprawdzeniu co i ile znajduje sie w skrzyni i wale. bo gdy spytalem wlasciciela czy wymieniał to dziwnie sie zawachał...

czyli jednak to ciśnienie oleju dzieki za podpowiedź! zobaczymy, może wymiana oleju pomoże.

i jeszcze pytanko. przy dynamicznym ruszaniu z miejsca słychać gdzieś z tyłu stuknięcie (jedno). to raczej napewno nie krzyżak, co to może być? (wiem że to cieżko powiedziec ale może ktoś ma pomysł)

thx!
  
 
Powodzenia w naprawach, oleju to napewno nikt nie zmieniał. Jak blach zdrowe to jeszcze lepiej a swoją drogą to czego te fiaciki takie u was drogie ja dałem w styczniu 750 za 88 rok z gazem i tez niezkorodowany?
  
 
Cytat:
2004-04-06 20:26:51, kaovietz pisze:
Gratuluję!!!!!
A świeci ci się ciśnienie oleju, a nie ładowanie.
Proponuję zmienic olej i zobaczyć co będzie się dzialo na świezym.Fakt,że na wolnych obrotach,przy rozgrzanym silniku lampka ma prawo się żarzyć...


Kao, a nie jest tak, ze czujnik cisnienia oleju to wlacza/wylacza lampke cisnienia, a nie ją żarzy??? To z tego co wiem nie za bardzo jest możliwe, chyba że weźmiemy pod uwagę ultrakrótkotrwałe zwarcia styków czujnika, ale... nawet maluch nie mrugał ciśnieniem oleju (nawet w najstarszej wersji 600) więc cos mi się w to tłumaczenie nie chce wierzyć...
 
 
wystarczy dosc duzy przebieg i niskie wolne i masz juz zarzaca sie kontrolke na wolnych... u mnie na syfiatym oleju tez potrafi sie zazyc na wolnych... po ustawieniu normalnych wolnych juz sie nie swieci :]
  
 
mi chodzi o to ze to jest wlacznik dzialajacy na zasadzie stykow... moze ktos mi wyjasnic jak cos takiego moze powodowac zarzenie sie sterowanej zarowki?
 
 
Gratulejszyn!
Pakuj do niego "dwójke", albo przynajmniej "piątke" bo na "czwórce" się jeździ nie za szybko (IMO), choć dynamicznie .
  
 
Cytat:
2004-04-07 00:01:08, robreg pisze:
Cytat:
2004-04-06 20:26:51, kaovietz pisze:
Gratuluję!!!!!
A świeci ci się ciśnienie oleju, a nie ładowanie.
Proponuję zmienic olej i zobaczyć co będzie się dzialo na świezym.Fakt,że na wolnych obrotach,przy rozgrzanym silniku lampka ma prawo się żarzyć...


Kao, a nie jest tak, ze czujnik cisnienia oleju to wlacza/wylacza lampke cisnienia, a nie ją żarzy??? To z tego co wiem nie za bardzo jest możliwe, chyba że weźmiemy pod uwagę ultrakrótkotrwałe zwarcia styków czujnika, ale... nawet maluch nie mrugał ciśnieniem oleju (nawet w najstarszej wersji 600) więc cos mi się w to tłumaczenie nie chce wierzyć...


W silnikach 115/116C ma prawo się żarzyć.
  
 
No widze ze zaczal sie sezon na kupowanie Kancikow . Ale fakt faktem ze ceny u was sa zabojcze Ale gratuluje nabytku i czekam na fotki
  
 
Cytat:
2004-04-07 00:01:08, robreg pisze:
Cytat:
2004-04-06 20:26:51, kaovietz pisze:
Gratuluję!!!!!
A świeci ci się ciśnienie oleju, a nie ładowanie.
Proponuję zmienic olej i zobaczyć co będzie się dzialo na świezym.Fakt,że na wolnych obrotach,przy rozgrzanym silniku lampka ma prawo się żarzyć...


Kao, a nie jest tak, ze czujnik cisnienia oleju to wlacza/wylacza lampke cisnienia, a nie ją żarzy??? To z tego co wiem nie za bardzo jest możliwe, chyba że weźmiemy pod uwagę ultrakrótkotrwałe zwarcia styków czujnika, ale... nawet maluch nie mrugał ciśnieniem oleju (nawet w najstarszej wersji 600) więc cos mi się w to tłumaczenie nie chce wierzyć...



robreg ma racje, nie moze sie ta lampka żarzyć... albo świeci albo nie, czujniki w poldku i fiacie są takie same
  
 
Cytat:
2004-04-07 01:03:20, SPAjK pisze:
Cytat:
2004-04-07 00:01:08, robreg pisze:
Cytat:
2004-04-06 20:26:51, kaovietz pisze:
Gratuluję!!!!!
A świeci ci się ciśnienie oleju, a nie ładowanie.
Proponuję zmienic olej i zobaczyć co będzie się dzialo na świezym.Fakt,że na wolnych obrotach,przy rozgrzanym silniku lampka ma prawo się żarzyć...


Kao, a nie jest tak, ze czujnik cisnienia oleju to wlacza/wylacza lampke cisnienia, a nie ją żarzy??? To z tego co wiem nie za bardzo jest możliwe, chyba że weźmiemy pod uwagę ultrakrótkotrwałe zwarcia styków czujnika, ale... nawet maluch nie mrugał ciśnieniem oleju (nawet w najstarszej wersji 600) więc cos mi się w to tłumaczenie nie chce wierzyć...



robreg ma racje, nie moze sie ta lampka żarzyć... albo świeci albo nie, czujniki w poldku i fiacie są takie same



Panowie teoretycy zapraszam na praktyczne oględziny żarzącej się lampki w moim DF-ie - i wszystkich pozostałych z silnikami 115/116C.

Zacytuję jeszcze fragment książki "Budowa, eksploatacja, naprawa FSO 125p" Jerzego Kowala:

Jeżeli silnik jest zagrzany i pracuje z prędkością obrotową biegu jałowego, lampka kontrolna ciśnienia oleju może sie świecić, mimo że olejenie w silniku jest prawidłowe. Jeśli jednak lampka nie gaśnie mimo zwiększenia prędkości obrotowej lub zaświeci się podczas jazdy, to nalezy natychmiast wyłączyć silnik, ustalić przyczynę i usunąć niesprawność.
  
 
Dokładnie Przemek - w moim tez sobie mrugnie czasami Pisząc "żarzyć" mialem na myśli krótkotrwałe zapalanie i gaśnięcie lampki co daje efekt "żarzenia się"
  
 
już OK. zmieniłem olej i lampka już sie nie zaświeca. (myślicie że 60zł za 4l Lotos mineralny + filtr + wymiana to dobra cena?)

sprawa kolejna: Słysze tylny most, trudno ten dżwięk opisać, tak jakby szum, ale niejednostajny. Trzeba by chyba sprawdzić czy jest w nim jakiś olej, nie?
  
 
i problem kolejny

mam taki efekt że jak hamuje to wzrastają mi obroty, oczywiscie jesli silnik jest wysprzęglony. im ostrzejsze hamowanie tym większa przygazówa . troche mnie to denerwuje, czym to może być spowodowane?? cos nie tak z serwem, a może gaźnikiem?

ps. a ludziska myślą że jestem rajdowiec i jednocześnie naciskam dwa pedały! hehehe!
  
 
Cześć
Odnośnie wzrastających obrotów silnika przy hamowaniu to jest to wina serwa. Wystarczy je rozebrać i wymienić membranę koszt ok. 10 zł. Aha uważaj przy rozbieraniu serwa na dość mocną sprężynę, która jest wśrodku.
Pozdrowienia
Marek