MotoNews.pl
  

Ile mamy pierscieni na tloku?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
2 czy 3? Tak sie tylko zastanawiam bo przypadkiem dostalem folder (raczej cala ksiazke) o Audi A6 quattro i widze ze tu sa po 3 (razem 24...).
  
 
Piercieni tłokowych na jednym tłoku jest 4 , w tym jeden rodzaj wystepuje podwójnie.
  
 
W 1.8 i 2.0 czy 1.5?
To w sumie ciekawostka, silnik od A6 - 4.2 ma moc 220kW (300PS) a moment 400Nm i tylko po 3 pierscienie.
  
 
Ilość pierścieni jest taka sama dla tych pojemności, które podałeś.

Natomiast co do ilości pierscieni tłokowych w innych silnikach to z pewnością temat rzeka, gdzie czynników decydujących o konstrukcji układów silnika jest z b. dużo np. odprężenie.

Lepsza technologia materiałów jak i bardziej zaawansowana technika budowy samych pierścieni tłokowych i samych silników być może eliminuje do minimum użycie ilościowe pierścieni itp, itd i raczej nic nie robi sie na wyrost, gdzyż pewne parametry są z góry dokładnie obliczone i dobrane.


  
 
Cytat:
2002-11-09 13:08:30, Ptaszyna pisze:
W 1.8 i 2.0 czy 1.5?
To w sumie ciekawostka, silnik od A6 - 4.2 ma moc 220kW (300PS) a moment 400Nm i tylko po 3 pierscienie.



Bo to Audi .....
Pozdrawiam
  
 
No w sumie tak, gdzie tam audi i duzym Fiatom do nas...
  
 
Albo chcesz mnie zdenerwować Albo chcesz zapracować sobie na kolejną gwiazdke
Pozdrawiam
  
 
Eee , zaraz denerwowac, poprostu mam chyba zdrowy stosunek do zlomu jakim jezdze. A moze moja bezradnosc mnie troche przeraza? Jak nie moglem Fiacika odpalic to w kilka minut wykrecalem 4 szpilki od gaznika, przedmuchiwalem i juz bylo dobrze a Espero padlo na drodze (ma cholera szczescie, ze 20 km od domu) i co? Moglem jedynie sprawdzic czy bezpieczniki sa dobre i kable przy silniku nie pourywane...
  
 
Też pamiętam stare dobre czsy jak jeździłem Poldkiem(ciągle gnijącym).Jak miałem kłopoty z uruchomieniem to waliłem mu strzykawką benzynke bezpośrednio do gardzieli!!!! Po tym zabiegu zaraz odpalał i te strzały z gaźnika,aż przyszedł do siebie....Ten Poldek jeździ do dziś...