MotoNews.pl
8 Silnik z mocnym dołem(126p) (44993/0) - NT
  

Silnik z mocnym dołem(126p)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i mam pytanko jakie zmiany trzeba dokonać w silniku malucha, aby miał mocny dół ewentualnie jaki wałek trzeba zamontować, a jaki wpływają na poprawe osiągów w górnym zakresie pracy.
  
 
Evil ma silnik z mocnym dolem, moze to on powinien napisac co tam jest dlubniete, ale poniewaz jeszcze nie napisal to ja napisze ;]

Silnik ten jezdzil w RC, ma 42KM (hamowane) i piekielnie mocny dol (krecenie bakow na suchym asfalcie jakby to nie bylo 652ccm).

Hartowane tloki, cylindry. Glowica (i to jest niezle) ekonomiczna :] zjechana w dol (okolo 3mm), wieksze kanaly, polerki. Walek 385 '76' czy '760', podobno eksperymentalna seria 385. Korby nieurywki. Walek jest przefazowany o ~20stopni do tylu na kole ktore jest odelzone i generalnie odlane od nowa a nie przerabiane seryjne. Gaznik raczej a-grupa (niczego wiecej sie w nim nie dopatrzylismy.

Mozliwe ze cos przeoczylem, albo gdzies palnalem jakies glupstwo (sprostuje to pewnie evil), ale z grubsza tak wyglada 42KM silnik dolowy.
  
 
Zrób silnik 800 cm do tego załóż wałek sport i go przefazuj na dół ibedzie mial kopyto na dole pozdro
  
 
no ja dodam od siebie ze gazniczek ma dyfuzor sciety od gory o wysokosc wieczka od gaznika, i w wieczku nad dysza powietrza jet wyorcowana dziura na jakies 7mm srednicy. emulsja F8, powietrze 190 paliwo co ciekawe 115 , a zamiata niesamowicie, kolo zamachowe sciete do wienca. a jak zamiata to widac bylo na filmie ktory z Zoltarem wystawilismy kawalek czasu temu caly haczyk oczywiscie tkwi w wyczynowym walku ktory po prostu jest odpowiednio przefazowany
  
 
tak jest , popieram przedmowce w 100%, mialem okazje upal.... czyt. jezdzic na tym silniku. coprawda cale 30sek ale zawsze
  
 
No filmik widziałem , nie powiem bo zamiata ten maluch.A właśnie dzisiaj nabyłem wałek 385 od znajomego.
  
 
Sluchajcie, a gdyby tak zwylky seryjny walek rozrzadu a nie sportowy czy wyczynowy przefazowac o iles tam stopni to czy to by nie pomoglo w osiagnieciu zamierzonego celu tzn. mocniejszego dolu? Jesli tak to moze wie ktos jakie to daje efekty, moze ktos juz tego probowal? I jeszcze cos, w ktora strone nalezaloby go przesunac,nie chodzi mi o to czy przyspieszyc czy opoznic tylko o to czy w lewo czy w prawo, i o ile tez nie stopni tylko mm?
  
 
Cytat:
2004-04-12 00:04:24, komaretti pisze:
Sluchajcie, a gdyby tak zwylky seryjny walek rozrzadu a nie sportowy czy wyczynowy przefazowac o iles tam stopni to czy to by nie pomoglo w osiagnieciu zamierzonego celu tzn. mocniejszego dolu? Jesli tak to moze wie ktos jakie to daje efekty, moze ktos juz tego probowal? I jeszcze cos, w ktora strone nalezaloby go przesunac,nie chodzi mi o to czy przyspieszyc czy opoznic tylko o to czy w lewo czy w prawo, i o ile tez nie stopni tylko mm?



Takie testy juz byly robione http://www.denior.prv.pl, byl ( raczej chyba jeszcze jest ) maluch z 59Nm i 32 KM z 650ccm na walku 114.

20 st przefazaownia to 5 milimetrowe fasolki na kole.

Do ilu taki silnik sie wkrecal, przy ilu skonczyl sie ciag?
  
 
Cytat:
2004-04-12 00:04:24, komaretti pisze:
Sluchajcie, a gdyby tak zwylky seryjny walek rozrzadu a nie sportowy czy wyczynowy przefazowac o iles tam stopni to czy to by nie pomoglo w osiagnieciu zamierzonego celu tzn. mocniejszego dolu?


"mocny dół" to określenie silnika który ma nisko max. moment obrotowy, lub przynajmniej moment na niskich obrotach jest zbliżony do wartości momentu max.

Biorąc taką definicję, to silnik maluch ma mocny dół, czyli moment max. w okolicach 3000obr. Jak się go przefazuje "w dół", to moment będzie występował prawie w okolicach obrotów biegu jałowego .. w takiej konfiguracji to będzie się nadawało tylko do jazdy po placu czy parkingu

Zamiast przefazowywać "w dół", lepiej poprawić mu napełnianie poprzez modyfikację głowicy i gaźnika