Tuning ELX-a?..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pytanie- cche zalozyc brewki na przednie swiatla, zmienic w silniku np szlif gliwicy? uszczelka miedziana? tylne klosze biale, co z modulem zaplpnowym? chyba nie zmini sie nic, bo On i tak "tylko" "czyta" info o kacie wyprzedzenia zaplonu itp;; myle sie? c o z tlumikiem? chyb azaloze normalny- czyli bez katalizatora- he? aha, co to jest turbinka Kowalskiego? czytalem gdzies, ale wydalo mi sie.. wlasnie- jakie? niestety nie mam warunkow na tuning silnika, wiec- gdzie to zrobi i -- za ile.. wlasnie ile to by kosztowalo- gdziek upiic czesci itp? pisze w pospiecha, takze napewno zapomnialem o czyms- mam na dzieje ze ni bardzo waznym.. wiec koncze- Bede wdzieczny za odpowiedz, pomoc itp, 24 KM to ciut za malo.. some more?... oki, do pozniej!!!- Darecki.
  
 
hmm.. ja wspomnę może o turbince kowalskiego..
jedni mówią, że nic nie daje, inni, że coś daje, jeszcze inni, że może daje ale oni to tam za bardzo różnicy nie widzą

no wiec ja się zaliczam do tych, którzy uważają, że coś daje... u siebie mam zamontowaną i się aż zdziwiłem jaki był efekt...

jako ze chwilowo nie mam jedynki, to szczególnie odczułem to na wstecznym i na wysokich obrotach trójki... jeszcze trochę i wyjeżdzając po zamontowaniu z garażu musiałbym skrobać auto z płotu sąsiada
moim zdaniem naprawdę warto...

chyba się to spasowało jakoś z innymi przeróbkami - niektórzy mówili, że podkręcony silnik może mieć jakieś wonty po zamontowaniu tego... ja mam splanowaną głowicę, koło zamachowe, zmieniony wałek i jeszcze kilka innych, a jeździ po prostu miodzio...

zaleca sie wywalenie tłumika szmerów, bo jak zamontujesz turbinkę pod gaźnik, to trochę mało miejsca masz u góry ja zanim go wywaliłem pozbyłem się wartwy lakieru, w którą uderzał tłumik szmerów i kolanko na gaźniku... musiałem kolanko trochę przyciąć, żeby było pod innym kątem, a zamiast tłumika szmerów wrzuciłem rurkę i jest gitara

fajny bajer a niedrogi, bo 35-45 zetów na allegro... plus uszczelki i inne duperele które trzeba sobie dokupić w sklepie z częsciami... łącznie mnie to wyszło chyba 70 złotych.. i jestem bardzo zadowolony...
  
 
po pierwsze jak chcesz brewki, spojlery itp. itd to taki tjuning jest na www.wiejski.tuning.prv.pl
po drugie to jest takie cos jak wyszukiwarka
a po trzecie to witam na forum i zycze jak najmniej problemow z maluszkiem
  
 
Cytat:
2004-04-14 16:22:31, Darecki_R pisze:
pytanie- cche zalozyc brewki na przednie swiatla, zmienic w silniku np szlif gliwicy? uszczelka miedziana?



Jak sie zdecydujesz na uszczelke miedziana to mam na sprzedazw cenie 9 zl.

Na poczatek proponuje www.szaya1.prv.pl

Brewki sobie podaruj

Zaplon tez zostaw chyba ze chcesz jezdzic w okolicach 6000rpm
  
 
No czesc

Jesli mooglbym cos zasugerowac, to w karoseri EL-ki nic nie zmieniaj, ma łady ksztalt plaszczyzn!!

Spoilery sa tu ZBEDNE!! nie dawaj zadnego plastyku!!

Jesli juz kcesz cos robic to mozesz wstawic ładne FELGI (alu lub siakieś biale), nio i jesli o mnie chodzi to "biale" klosze to podstawa

Co do spraw z silnikiem zwiazanych to ci nie powiem , bom sie nie znam

No to Czesc
POZDRAWIAM
  
 
nastepny z brewkami.... masakra masz za duzo tasmy izolacyjnej ?
Podaruj sobie tez plastiki, turbinki i odparowniki...
podstawa to: szaya
a jak to zrobisz to sam bedziesz wiedzial co jeszcze trzeba poprawic...
  
 
załóż sobie dwie turbinki Kowalskiego bedziesz mial wtedy TWIN TURBO albo jak wola inni BI TURBO - tak na serio to zalazy od warszatu ile wezmie od ciebie. wiec Ciezko powiedziec - ale licz sie ze jest to worek na kase ktory nie ma dna.
  
 
jak chce brewki tojego sprawa a wy odrazu jechac zaczynacie...
ps mam fajne brewki do malca i wlot na maske do sprzedania tanio !!! jesli jestes zainteresowany zapraszam na priv
  
 
no wlot na maske to rozumiem
heheh nie trzeba juz wentylatora..tak bedzie piździc wiatrem z bagaznika (no chyba ze jak w subarze intercooler zamontujesz do tego biturbo)

heheehe sorki ale nie moglem sie powstrzymac
  
 
ty mi sie tu nie smiej interes probuje zrobic
  
 
kurde ludzie nierozumie czemu brewki i spojlery sa do was wiejskim tunningiem jak wszystko jest ładnie zrobione i podstawa cos nowego i innego to czemu nie niech robi co chce
  
 
Cytat:
2004-04-14 23:04:46, Hudy05 pisze:
kurde ludzie nierozumie czemu brewki i spojlery sa do was wiejskim tunningiem jak wszystko jest ładnie zrobione i podstawa cos nowego i innego to czemu nie niech robi co chce



uhmm.. akurat z tym że wszelkie tego typu plastiki to badziewie, to sie zgodze... heh.. jeździ czasem po osiedlu jeden taki malacz.. lol.. wioska jak się patrzy...

z tyłu skrzydło jak z boeinga 757 jakby on wyciągał tym malaczem jakieś 300kmph... lol... nie wiem czemu u nas sie przyjęło, że spoilery montuje się dla bajeru na moje oko mają one spore zastosowanie, ale w nieco szybszych pojazdach...
a tego kolesia to ja biorę swoim porsche carrera 126p i to bez najmnijeszych problemów i domyślam się, że jest to totalna seria.. i chyba jeszcze rozregulowana

pod spodem obowiązkowo czerwony neon, bo przecież "szybcy i wsciekli" lecieli już jakiś czas temu w kinach, to pomysły zdążyły się roznieść...

przez auto oczywiście puszczone dwa białem paski.. widocznie był w Zakopanem jak nasza reprezentacja skakała...

a z tyłu oczywiście bajerancka naklejka "Demon szybkości" - demony chyba słabe są w takim razie.. heh...

a jakiś czas temu widziałem granatowego malucha, wielkie skrzydło z tyłu i wlot na masce... ale taki bajerancki.. własnie coś w stylu subaru...
ciekawe ile koni zyskuje się chłodząc koło zapasowe i akumulator

tego typu praktyki niestety jak dla mnie są totalną wioską...


CO INNEGO DŁUBANIE!
to jak najbardziej popieram... wszelkiego rodzaju przeróbki zwiększające moc jak najbardziej wskazane

ELx to pewnie masz już białe kierunki.. tego wiec nie musisz zmieniać... wrzuć sobie jeszcze białe tylne klosze albo kup spray do lamp i np na czarno - w zalezności co bardziej pasuje.. iresztę sobie daruj... jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzy of koz
w środku dłubac jak najwięcej
  
 
Spoilery sa fajne i takie cool


mam tak ispoiler jak ten - super madafaka wypas....
Laski sikaja jak jedzie znim auto za 40 jest twój ....
Oni sie nie znaja nei ma jak spoilery i płyty cd na lusterku - serio
  
 
No co Ty, po co czarna do lamp, jeszcze lepiej olejna! Jak ma juz nic nie byc widac to na calego a nie tylko troche. Co do 'bialych' kloszy to sa calkiem fajne (sam takie mam), ale chyba zaloze spowrotem seryjne bo aktualnie jest juz wiecej malcow (glownie te wspaniale plastikowozy) z 'bialymi' co z seryjnymi. Kolejny problem przy 'bialych' to zarowki, ktore trzeba ciagle malowac. Testowalismy juz z evilem kilka mozliwosci (czerwone zarowki ze sklepu, farba do zarowek, farbka modelarska) i wszystko daje dupy - swieca na rozowo/prawie bialo.

Jak juz piszemy o tuningu to napisze od czego ja bym zaczal (nie zaczalem ale kazdy robi glupoty i sie na nich uczy).

1. Sprawdzenie stanu technicznego samochodu :

wszystkie zarowki, pierdoly, dokladne sprawdzenie zawieszenia, sprawdzenie hamulcow i calej reszty, oczywiscie wymiana wszystkiego co tylko czyni samochod w jakis sposob 'niesprawny' i naprawy

2. Zawieszenie w dol :

w zaleznosci od tego co kto lubi jesli chodzi o wysokosc, ale na 100% nizej niz seria przewiduje, dobre amory (np. Gabriele - nie kazdy ma ochote i kase zeby pakowac Billsteiny, tymbardziej jesli auto to cywil), do tego sensowne sprezyny

3. Kola :

moga byc zwykle stalowe 12", moze opony troche szersze (145/70), jesli 13" to polecam niesmiertelne rekiny na dosyc waskich (dla malucha i jego skrzyni/przegubow i tak szerokich) oponach, ja zdecydowalem sie na j5,5 z tylu na kapciu 155/65 i 145/70 z przodu na feldze j5, co do pakowania 175/50 przy 652ccm (nie mowie tu o potworach po 60KM) to moim zdaniem glupota (wytracanie mocy na walec drogowy), znowu zakladania opon o szerokosci 135 na felge j5,5 tez madre nie jest, tu juz chodzi o bezpieczenstwo

Tak wiec mamy juz calkiem milego dla oka maluszka, wiszacego dosyc nisko nad ziemia, ktory jest caly czas bezpieczny (jesli mozna w ogole o maluchu bez klatki, kublow, szelek i kaskow cos takiego powiedziec ) i wyglada nadal ladnie.

4. Czas na silnik :

dolot na slonia, wycieta dziura puszki itd, do tego jakis wydech (wupex jest fajny ale rdzewieje, tekle wydaja mi sie badziewne, ciezko wybrac cos sensownego, zostaja wydechy abartha za kupe kasy, albo strumienice), tak wiec jest juz sensowny dolot i wydech, do auta 'cywilnego' na poczatek zabaw proponuje 385, powinno starczyc, glowica pod walek jakies 2-2.5mm, wieksze kanaly, wieksze zawory, polerka calosci, odelzony zamach (tu juz co kto lubi), wypolerowany gaznik z wiekszym paliwem (mozna kupic jakis patent od mazika czy innego swiatka), zaplon wyprzedzony o ca. 16stopni (tak w elegancie sie da, rozpilowanie uchwytu od czujnika polozenia walu i przesuniecie go (nie pamietam w tej chwili czy w gore czy w dol - jest gdzies na forum, trzeba poszukac))

i na poczatek chyba starczy, a najwazniejsze zeby nie oszczedzac na czesciach ktore w jakis sposob odpowiadaja za nasze i innych bezpieczenstwo, dobre hamulce, dobre zawieszenie a dopiero potem grzebanie silnika, przy tym zalozeniu kasy na spojlery i pierdoly nie starczy ;]
  
 
dziekuj za madre odpowiedz!; Bycmoze nie opisalem dokladnie mojej "wizki" zmiany, ale niektore komentarze byly nieco- niepotrzebne- spojlery sadze ze nie dodadza uroku, nie wspomionalem o nich, wiec po co komentarze? najlepszym dla mnie tuningiem jest zachowa oryginalny wyglad i tylko nieznacznie zminic cos na zewnatrz,np biale lampy- ale moze rzeczywiscie nie jest to dobre ze wzgledu na koniecznosc stosowania zarowek kolorowych- choc inne auta "tego okresu" maja takie rozwiazania; fakt; same brewki jako taki- moga ladnie wygladac, ale jesli nie poczyni sie zadnych zmian w silniku to bedzie to cokolwiek... smieszne.. tak wiec proponuje zmienic silnik- moze swap, albo zmiany w 650tce, ale tu trzeba "umiec"; Wszystko z umiarem; a propos spojlerow- maja sens jesli- tak jak w "innych" autach np wysuwane sa automatycznie przy predkosci 130 km/h, jesli nie zaslaniaaj tylnej szyby itp!! wiec powtarzam- umiar to jest to! wdzieczny jesstem za wszystkie wskazowki itp, dzieki i moze kiedys do zoba!!!) pozdr. darek