Drgania na wolnych obrotach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jestem posiadaczem espero 1.8 z instalacja gaz.
moj problem objawia sie w czasie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach 800obr./min silnik jakos dziwnie drga jak by gubil iskre na swiecy tylko ze wszystko jest nowe kable swiece cewka palec kopulka silnik krokowy byl czyszczony. drgania te mialem juz przed montazem gazu i sa zaruwmo na benzynie jak i na gazie. bylem u elektryka posprawdzal wszystkie czyjniki i kabelki one sa ok powiedzial ze moze to byc wina kosownikow luzu pod zaworami ale co one by mialy wspolnego. czy ktos mial jaz takie objawu bo na forum nie znalazlem
  
 
Może masz za niskie obroty biegu jałowego
albo zbyt wczesny zapłon
  
 
Cytat:
2004-03-28 12:17:32, krzys23 pisze:
jestem posiadaczem espero 1.8 z instalacja gaz.
moj problem objawia sie w czasie gdy silnik chodzi na wolnych obrotach 800obr./min silnik jakos dziwnie drga jak by gubil iskre na swiecy tylko ze wszystko jest nowe kable swiece cewka palec kopulka silnik krokowy byl czyszczony. drgania te mialem juz przed montazem gazu i sa zaruwmo na benzynie jak i na gazie. bylem u elektryka posprawdzal wszystkie czyjniki i kabelki one sa ok powiedzial ze moze to byc wina kosownikow luzu pod zaworami ale co one by mialy wspolnego. czy ktos mial jaz takie objawu bo na forum nie znalazlem



Ja mam identyczne objawy. Od kiedy kupiłem sowje Espero to zawsze drgało na wolnych obrotach.
Nowa kopułka, czujnik Halla, palec, kable, świece, przy wymianie uszczelki pod głowicą sprawdzone zawory, kilka badań na skanerze DU, czyszczona przepustnica, nowa uszczelka pod głowicą i ...... NIC.
Samochód jest w bdb. stanie technicznym i dlaej drga na wolnych obrotach - mój mechanik załamuje ręce. Wiem ,ze kilka osób na forum (min. AdamŻuk) ma podobny problem w 1,8/2,0.
Spróbuje jeszcze w kolejności:
1) Ustawic precyzyjnie zapłon
2) Podmienić z którymś z klubowiczów cewkę główną
3) Podmienić cały aparat zapłonowy

Mam prośbę jeśli znjadziesz jakiekolwiek rozwiazanie tego problemu to daj mi znać!!!
Nie jest to usterka , która uniemożliwia jazdę, ale jest to troche denerwujące....
  
 
Prawdę mówiąc nie mam pojęcia co może być powodem ale szukałbym czegoś niedobrego w składzie mieszanki albo wtryskiwaczach, sprawdź czy któryś nie podsysa powietrza (to słychać), wtryskiwacze są tylko wciskane na uszczelkę (i najlepiej ich nigdy nie ruszać). No i czy nie dostaje ,,lewgo'' powietrza z jakichś połączeń elastycznych typu rurki.
  
 
Zalaliście esperaki olejem napędowym i potem się dziwicie, że pracuje jak stary klekot
  
 
Piotr-ek - z oszczędności to możliwe, albo mają diesle i nie wiedzą jeszcze o tym.
  
 
Potwierdzam .Drgania jak po wypadaniu zapłonu występują nadal.Na benzynie słabsze.Tak jak JACO wymieniłem dużo i zostaje tylko przyzwyczaić się co też czynie.
  
 
Witam jestem posiadaczem Espero 1.8 od 3 miesięcy i ostatnio mam ten sam problem wymieniłem już świece,przewody WN,kopułkę+palec,wyczyściłem silniczek krokowy i teraz objaw ten występuje rzadziej-ale niestety nie pozbyłem się go, a czasami mnie drażni .Jak ktoś się z tym upora i da znać jak to będzie extra
  
 
ja juz probowalem zamienic elemenyt z innego autka ale to nie dalo zadnego rezyltatu wiec niewiem co moze byc jeszcze. i dodam tylko jeszcze ze on sie zachowoje tak samo na gazie jak i na benzynie wiec wtryski odpadaja

[ wiadomość edytowana przez: krzys23 dnia 2004-03-29 16:17:53 ]
  
 
Witam.
Niestety w moim Esperku jest tak samo, tzn. buja się na wolnych obrotach tak jakby gubił iskrę. W czasie jazdy gdy zdejmuję nogę z gazu to lekko szarpnie, w czasie dodawania gazu również szarpnięcie. Po kupnie auta wymieniłem poduchę dolną bo była zerwana. W kolejności wymieniłem: świece, przewody WN, palec, kopułkę, cewkę w aparacie zapłonowym i nic, a właściwie jakby trochę mniej ale nadal się buja. Chyba jako następny element wymienię EGR ale nie wiem czy jest sens .
Kobar
  
 
Przecież EGR to mechaniczne ustrojstwo, nie możecie tego dsprawdzić zamiast wymieniać ? Wystarczy odkręcić dwie śruby (wcześniej kupić uszczelkę) i zobaczyć czy przesuwa się bez zacięć.
  
 
Co do silniczka krokowego, to powiem Wam, że czyszczenie go daje bardzo mizerne rezultaty. Jeśli jest asyfiony, to należy po prostu kupić nowy

Nie mozna go bowiem wyczyścić w najważniejszym miejscu, czyli przy głównym mechaniźmie, gdyż jest (niestety) nierozbieralny
  
 
Dodatkowe wyjaśnienia:
Drgania występeuja zarówno na gassie i benzynie.
Uszczelki wtrysków tez były sprawdzane i nic nie wskazuje, że są uszkodzone.
Wszystkie przewody gumowe były sprawdzane przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą.
Silniczek krokowy równiez był czyszczony.

Ja naprawdę dość kompleksowo podszedłem (swojego czasu) do porblemu i rok temu samochód był podłączony przez dwie godziny do skanera DU.

Mechanik zaobserowwał jedna ciekawą rzecz:
Skaner wywalił "nieokreślony błąd zapłonu".
Błąd ten wystąpił tylko raz podczas kilku testów i zresetował się po ponownym odpaleniu samochodu.
Można z tego wywnioskować , że usterka tkwi w samym zapłonie.
  
 
U mnie po trzech latacvh jazdy na gazie zaczyna sie robic to samo! Autko zaczyna drgac przy wolnych obrotach, przy zdjeciu nogi z gazu podczas jazdy obroty spadają do 500 i powracaja do 800-900. Natomiast na benzynie nie zauwazyłem tego problemu( poniewaz nie jezdze na benzynie, tylko odpalam i odrazu przełaczam) narazie nie szukałem przyczyny ale zaniedługo jade na przeglad całego silnika do kumpla sprawdzi wszystko od styków przez zawory komp itd... moze cos wyszuka jakby co to dam znac
  
 
Cytat:
2004-03-29 21:02:03, Czarek_Rej pisze:
U mnie po trzech latacvh jazdy na gazie zaczyna sie robic to samo! Autko zaczyna drgac przy wolnych obrotach, przy zdjeciu nogi z gazu podczas jazdy obroty spadają do 500 i powracaja do 800-900. Natomiast na benzynie nie zauwazyłem tego problemu( poniewaz nie jezdze na benzynie, tylko odpalam i odrazu przełaczam) narazie nie szukałem przyczyny ale zaniedługo jade na przeglad całego silnika do kumpla sprawdzi wszystko od styków przez zawory komp itd... moze cos wyszuka jakby co to dam znac



Czarek u Ciebie samochód przygasa co jest raczej spowodowane zniszczeniem membram parownika.
U mnie samochód nie przygasa.
Występuja tylko i wyłącznie drgania na postoju (na luzie).

Przypomniała mi się kolejny fakt: Po przytrzymaniu wcisnietego gazu (gdy silnik jest na obrotach nie ma drgań - silnik działa równo) i puszczeniu go ,przez kilka do kilkunastu sekund drgania na wolnych obrotach nie występują.
Po krótkim czasie zaczyna drgać.
  
 
Cytat:
Czarek u Ciebie samochód przygasa co jest raczej spowodowane zniszczeniem membram parownika.
U mnie samochód nie przygasa.
Występuja tylko i wyłącznie drgania na postoju (na luzie).

Przypomniała mi się kolejny fakt: Po przytrzymaniu wcisnietego gazu (gdy silnik jest na obrotach nie ma drgań - silnik działa równo) i puszczeniu go ,przez kilka do kilkunastu sekund drgania na wolnych obrotach nie występują.
Po krótkim czasie zaczyna drgać.



hmmm no tak wszystko mozliwe, ale jak utrzymuje na wyzszych obrotach (2000-3000) silnik ma "wyskoki" delikatnie drga na wolnych obrotach niestety tez to jest
Dlatego jade sprawdzic całosc jednostki napedowej, chociaz wydaje mi sie, ze to chyba nic nie da. le jestem dobrej mysli
  
 
a czy mogla by to byc czujnik halla . a moze ktos wie jak to cos mozna sprawdzic
  
 
Cytat:
2004-03-29 21:22:15, krzys23 pisze:
a czy mogla by to byc czujnik halla . a moze ktos wie jak to cos mozna sprawdzic




Wymieniałem czujnik Halla - to nie to
  
 
a czy jak by to byla wina niskich obrotow to da sie jakos podkrecic
  
 
Jezeli masz gass to da sie podkrecic na parowniku a jezeli tylko benzinke to nie wiem, nie kreciłem tam nic