MotoNews.pl
6 Problemy z odpaleniem (45998/0) - NT
  

Problemy z odpaleniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć próbowaliśmy dziś odpalić espero mojego kumpla ale nie chciało zapalić.
NIe ma iskry za cewką zapłonową.
sprawdziliśmy i 12v dopływa do cewki ale na tych kabelkach co z cewki do kopułki idą nie ma napięcia (w sumie nie wiem czy ma tam pokazywać się jakieś napięcie )
NIe wiecie co może być przyczyną braku iskry ?
Ps. Najciekawsze jest to że jak auto postało jakiś czas to odpaliło pochodziło chwilęzgasło i kaplica
  
 
No jeśli z cewki nie wychodzi iskra to walneła cewka i tyle....
  
 
moze palec rozdzielacza, ja w poniedzialek z takiego powodu sciagalem kumpla seata spod wawy jak po zgaszeniu auta juz nie odpalil i okazalo sie ze palec rozdzielacza byl winny
  
 
Na szczeście cewk anie jest okrutnie droga. Jesienią dałem za nią w ASO coś koło 100. W ogóle Panowie, części do DU tanieją.
  
 
Może moduł padł ??
  
 
A jak sprawdzić ten moduł i czy jakby padł moduł to też nie było by iskry już za cewką ?
  
 
No z tego co zrozumiałem to iskra nie wychodzi z cewki, wiec cały aparat zapłonowy ma tu nie wiele do gadania.
Jak sprawdzaliscie to ,że nie ma iskry za cewką??
  
 
wsadziliśmy w ten kabel (co z cewki do kopułki idzie) świecę przyłożyliśmy do masy i zakręciliśmy i nic zero iskry
  
 
Cytat:
2004-04-17 19:50:18, rekrut pisze:
wsadziliśmy w ten kabel (co z cewki do kopułki idzie) świecę przyłożyliśmy do masy i zakręciliśmy i nic zero iskry



a sprawdzaliście z innym kablem????
  
 
tak sprawdzaliśmy też z innym kablem (na pewno sprawnym )
  
 
No to masz odpowiedź - na 100% walneła cewka.
  
 
iskra na przewodzie Wysokiego Napięcia cewki pojawia sie w wyniku indukcji. W praktyce oznacza to, że iskra pojawi się w momencie, gdy przyłożone do obwodu niskiego napiecia cewki napięcie 12V nagle zostanie odłączone.
najlepiej zbadać opór uzwojenia cewki, jeśli będzie odbiegał od normy (niestety nie wiem ile powinno być) to rzeczywiście cewka do wymiany.
Ale raczej obstawiałbym inne przyczyny!
  
 
oki dzieki też tak myślałem ale chciałem się upewnić
ps. kumpek mówił że cewka kosztuje ok 20 zł czy to normalna cena bo tam kolega wcześnij coś o 100 pisał
  
 
ooo i mamy inny trop jak pisałem wcześnij na drugim uzwojeniu tym które jest zasilane kabelkiem z kopułki nie pojawia nam się napięcie czy to coś ci więcej mówi
  
 
Cytat:
2004-04-17 20:01:22, Robert_S pisze:
iskra na przewodzie Wysokiego Napięcia cewki pojawia sie w wyniku indukcji. W praktyce oznacza to, że iskra pojawi się w momencie, gdy przyłożone do obwodu niskiego napiecia cewki napięcie 12V nagle zostanie odłączone.
najlepiej zbadać opór uzwojenia cewki, jeśli będzie odbiegał od normy (niestety nie wiem ile powinno być) to rzeczywiście cewka do wymiany.
Ale raczej obstawiałbym inne przyczyny!




Zaraz zaraz - to po podłączeniu świecy (i podłączeniu do masy) do kabla WN wychodzącego z cewki i zakręceniu rozrusznikiem nie pijaiw się iskra na swiecy ??????
  
 
tak dkładnie
  
 
Nie, nie zrozumiałeś rekrut...
Ja pytam Roberta czy w sprawnej cewce nie pojawi się iskra...
Wydaje mi się ,że iskra powinna sie pojawić, a Robert się myli.
  
 
oki
tylko powiedzcie mi czy to cewka czy nie
  
 
Jaco - jestem tylko ekonomistą, ale wiedza ogólna mówi mi że jest tak jak napisałem -
cewka zapłonowa to dwa uzwojenia nawinięte na jeden rdzeń ferromagnetyczny
jedno z uzwojeń ma większą liczbę zwojów niż drugie.
Kiedy w jednym uzwojeniu (pierwotnym) pojawia się napięcie wówczas w uzwojeniu wtórnym również jest indukowane napięcie i to proporcjonalnie wyższe do stosunku liczby zwojów uzwojenia pierwotnego do wtórnego.
Napięcie w uzwojeniu wtórnym pojawia się _tylko_ wówczas, gdy następuje zmiana napięcia uzwojenia pierwotnego.
Zatem elektronika ECM powoduje zmiany napięcia uzwojenia pierwotnego w odpowiednim czasie, aby indukować wysokie napięcie (kilka - kilkanaście tysięcy voltów) tak aby iskra pojawiła się na świecy w _dokładnie_ określonym czasie.
Zatem ECM wysyła do cewki precyzyjne sygnały do cewki i w ten sposób reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu. Zresztą na podstawie częstotliwości zmian napięcia w uzwojeniu pierwotnym cewki opierają się wskazania obrotomierza.

Jeśli zatem zrobisz tak, jak mówisz, iskra się w sprawnym aucie powinna pojawić. Ale nie znaczy to, że do cewki jest podłączone stałe napięcie.

Choć im dłużej to pisałem tym większe miałem wątpliwości, czy nie piszę bzdur, zatem proszę kolegów którzy są bardziej w temacie aby sprostowali moje amatorskie wywody

[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2004-04-18 03:08:40 ]
  
 
Cytat:
2004-04-17 21:21:20, rekrut pisze:
oki
tylko powiedzcie mi czy to cewka czy nie



Obstawiam cewkę
Myślę ,że każdy mechanik wymieniłby ją w pierwszej kolejności, ale ręki nie dam sobie obciąć