Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-04-17 19:25:26 No jeśli z cewki nie wychodzi iskra to walneła cewka i tyle.... |
![]() Janow signum1.9/corsa1.4Si Kraków | 2004-04-17 19:28:21 Na szczeście cewk anie jest okrutnie droga. Jesienią dałem za nią w ASO coś koło 100. W ogóle Panowie, części do DU tanieją. ![]() |
![]() DENWER Klubowy Weteran Škoda Octavia III mazowieckie | 2004-04-17 19:28:52 Może moduł padł ?? |
![]() rekrut Polonez Caro 1.5 gle Katowice | 2004-04-17 19:33:40 A jak sprawdzić ten moduł i czy jakby padł moduł to też nie było by iskry już za cewką ? |
![]() rekrut Polonez Caro 1.5 gle Katowice | 2004-04-17 19:50:18 wsadziliśmy w ten kabel (co z cewki do kopułki idzie) świecę przyłożyliśmy do masy i zakręciliśmy i nic zero iskry |
![]() rekrut Polonez Caro 1.5 gle Katowice | 2004-04-17 19:57:42 tak sprawdzaliśmy też z innym kablem (na pewno sprawnym ) |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-04-17 19:59:30 No to masz odpowiedź - na 100% walneła cewka. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-04-17 20:01:22 iskra na przewodzie Wysokiego Napięcia cewki pojawia sie w wyniku indukcji. W praktyce oznacza to, że iskra pojawi się w momencie, gdy przyłożone do obwodu niskiego napiecia cewki napięcie 12V nagle zostanie odłączone.
najlepiej zbadać opór uzwojenia cewki, jeśli będzie odbiegał od normy (niestety nie wiem ile powinno być) to rzeczywiście cewka do wymiany. Ale raczej obstawiałbym inne przyczyny! |
![]() rekrut Polonez Caro 1.5 gle Katowice | 2004-04-17 20:01:22 oki dzieki też tak myślałem ale chciałem się upewnić
ps. kumpek mówił że cewka kosztuje ok 20 zł czy to normalna cena bo tam kolega wcześnij coś o 100 pisał |
![]() rekrut Polonez Caro 1.5 gle Katowice | 2004-04-17 20:04:34 ooo i mamy inny trop jak pisałem wcześnij na drugim uzwojeniu tym które jest zasilane kabelkiem z kopułki nie pojawia nam się napięcie czy to coś ci więcej mówi |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-04-17 20:15:17
Zaraz zaraz - to po podłączeniu świecy (i podłączeniu do masy) do kabla WN wychodzącego z cewki i zakręceniu rozrusznikiem nie pijaiw się iskra na swiecy ?????? |
![]() rekrut Polonez Caro 1.5 gle Katowice | 2004-04-17 21:08:41 tak dkładnie |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-04-17 21:18:43 Nie, nie zrozumiałeś rekrut...
Ja pytam Roberta czy w sprawnej cewce nie pojawi się iskra... Wydaje mi się ,że iskra powinna sie pojawić, a Robert się myli. |
![]() rekrut Polonez Caro 1.5 gle Katowice | 2004-04-17 21:21:20 oki
tylko powiedzcie mi czy to cewka czy nie |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-04-18 02:37:52 Jaco - jestem tylko ekonomistą, ale wiedza ogólna mówi mi że jest tak jak napisałem -
cewka zapłonowa to dwa uzwojenia nawinięte na jeden rdzeń ferromagnetyczny jedno z uzwojeń ma większą liczbę zwojów niż drugie. Kiedy w jednym uzwojeniu (pierwotnym) pojawia się napięcie wówczas w uzwojeniu wtórnym również jest indukowane napięcie i to proporcjonalnie wyższe do stosunku liczby zwojów uzwojenia pierwotnego do wtórnego. Napięcie w uzwojeniu wtórnym pojawia się _tylko_ wówczas, gdy następuje zmiana napięcia uzwojenia pierwotnego. Zatem elektronika ECM powoduje zmiany napięcia uzwojenia pierwotnego w odpowiednim czasie, aby indukować wysokie napięcie (kilka - kilkanaście tysięcy voltów) tak aby iskra pojawiła się na świecy w _dokładnie_ określonym czasie. Zatem ECM wysyła do cewki precyzyjne sygnały do cewki i w ten sposób reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu. Zresztą na podstawie częstotliwości zmian napięcia w uzwojeniu pierwotnym cewki opierają się wskazania obrotomierza. Jeśli zatem zrobisz tak, jak mówisz, iskra się w sprawnym aucie powinna pojawić. Ale nie znaczy to, że do cewki jest podłączone stałe napięcie. Choć im dłużej to pisałem tym większe miałem wątpliwości, czy nie piszę bzdur, zatem proszę kolegów którzy są bardziej w temacie aby sprostowali moje amatorskie wywody ![]() [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2004-04-18 03:08:40 ] |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-04-18 11:33:09
Obstawiam cewkę ![]() Myślę ,że każdy mechanik wymieniłby ją w pierwszej kolejności, ale ręki nie dam sobie obciąć ![]() |