Mul na benzin na gazie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
... miazga. CO jest??? Czemu sie tak dzieje? od razu pisze ze s[palanie gazu to 14 miasto 10.5-12 trasa. Na beznzynce do 140 km/h trzeba go bujac i bujac a na gazie jest na docisniecie np przy wyprzedzaniu. Myslalem ze to wina pompki paliwa ale ta zostala wymieniona i to samo. czy to znaczy ze mam jezdzic tylko na LPG??
Wczesniej bylo na odwrot. CZyjest to mozliwe ze sie cos zmienilo np w komputrze GSI??? Zaznaczam ze mam instalke bez kompa.
  
 
Cytat:
2003-06-11 23:01:46, Voy pisze:
... miazga. CO jest??? Czemu sie tak dzieje? od razu pisze ze s[palanie gazu to 14 miasto 10.5-12 trasa. Na beznzynce do 140 km/h trzeba go bujac i bujac a na gazie jest na docisniecie np przy wyprzedzaniu. Myslalem ze to wina pompki paliwa ale ta zostala wymieniona i to samo. czy to znaczy ze mam jezdzic tylko na LPG??
Wczesniej bylo na odwrot. CZyjest to mozliwe ze sie cos zmienilo np w komputrze GSI??? Zaznaczam ze mam instalke bez kompa.



Podobno przy dłuższej ekploatacji silnika na LPG "zatykają" się wtryskiwacze paliwa :/
  
 
jak to sie zatykaja??? Czym??? Nie maj jakiegos przedmuchu??? Co jest grane?? Mam przejezdzic troche na PB/????
  
 
Tak szczerze.... niepamiętam :/ Jakieś osady ze spalania gazu powstają, pomóc mają podobno cudowne środki do wtryskiwaczy dolewane do paliwa. (nie wiem gdzie i kiedy o tym słyszalem, ale gdzieś słyszałem i to podobno bardzo częsty objaw w silnikach zasilanych LPG)
  
 
Voy,jeśli nie masz instalki z kompem to zapewne zazwyczaj odpalasz na gazie(zwłaszcza latem),a więc bardzo mało jeździsz na benzynce,a jak wiadomo "narząd nie używany stopniowo zanika" ,więc wtryskiwacze potrafią się troszkę "zamulić".Proponuję pośmigać na benzynce i zobaczyć czy nastąpi poprawa.Ew.wlać jakiś środek do czyszczenia ukł.paliwowego.
  
 
Jutro bede burzujem i wyjezdze cale 20 zloty.


  
 
Dzisiaj zalalem sobie Pb95 i zaczalem jezdzic.I stwierdzilem ze na benzynie chodzi gorzej niz na gazie,w szczegolnosci podczas przyspieszania.Objawia sie to tak ze gdy dodam gazu na dwojce czy tez na trojce,to dziwnie wchodzi na obroty.Obroty ida w gore takimi jakby etapami.Najpierw ciagnie dobrze,potem lekko sie przymula,pozniej znowu dobrze itd.Co to moze byc?Ostatnio wymienilem filtr paliwa i swiece.Od nowosci nie byly wymieniane kable WN i filtr paliwa.Jak sadzicie?
  
 
Mam to samo na benzin. Tyle że u mnie przymula się powyżej 4000/min.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Biały - a moze cały czas masz ustawiony gaźnik "na dusigrosza" w końcu gazownie masz od niedawna.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Komputer sterującypracą wtryskiwaczy pracuje w oparciu o tzw "mapy parametrów pracy", np. mapę kąta wyprzedzenia zapłonu. Tzn komputer zbiera informacje takie jak: podciśnienie w układzie dolotowym, prędkość obrotowa silnika, temperatura silnika, a nawet w układach: Mono Motronic, czy Multek XM, temperatura powietrza, temperatura gazów wylotowych, skład gazów wylotowych i na ich podstawie dobiera kąt wyprzedzenia zapłonu, ilość wtryśniętej mieszanki, moment wtryśnięcia mieszanki, skład mieszanki itp... Dobór tego wszystkiego odbywa się na podstawie wprowadzonego programu, ale elektronika ma możliwość korygowania wprowadzonych algorytmów i dobieranie właściwego składu mieszanki i korygowanie parametrów pracy dzieki układowi "adaptacji". Układ "uczy się" podczas pracy silnika i dobiera najlepsze parametry oraz zapamiętuje je. (według książki Budowa i Eksploatacja E. Morawskiego). Jeśli samochód jest eksploatowany na gazie, to komputer dobiera najwłaściwsze nastawy i korzysta z nich, przełączenie samochodu na benzynę powoduje że uład nadal będzie realizował zapisane parametry które są idealne - bo wyuczone, dla paliwa LPG, Natomiast praca na benynie wymaga nieco innych nastaw., Konieczna jest zatem dłuższa eksploatacja na benzynie aby komputer mógł "przeprogramować się" dla jazdy z paliwem o innych parametrach. I odwrotnie, ale myśle że dla naszych samochodów zasilanych LPG, praca na benzynie nie ma tak dużego znaczenia, Dodatkowo, podczas jazdy na LPG może dochodzić do zatykania wtrysków warto więc odpalić rano na 5 minut pracy na PB, przepłukać wtryski i dalej już na LPG. Właściciele gaźnikowców mają podobny problem ale z innej przyczyny. Podczas pracy na LPG, komora pływakowa w gaźniku jest sucha, pływak obija się o dno i dochodzi do jego przetarcia. Zdarza się to już po pół rocznej pracy, w związku z tym diabli biorą właściwy poziom paliwa w komorze pływakowej, a co za tym idzie całą regulację wolnych orotów i inne ... wszak cała regulacja opiera się na właściwym poziomie paliwa. Silnik wówczas prawidłowo pracuje na gazie ale na benzynce nie bardzo. No cóż ... wymieniac co roku pływak ? .... może go sprytnie zakleić ? czymś elastycznym ? może przylutować dwie sprężynki aby się nie obijał ? ... nie wiem, myślę nad tym.
  
 
Cytat:
2004-04-18 01:24:17, OLO pisze:
Biały - a moze cały czas masz ustawiony gaźnik "na dusigrosza" w końcu gazownie masz od niedawna.


Olo to jest od jakiegoś miesiąca. Wcześniej było OK. Zobacze jak bedzie teraz po wymianie przewodów kopułki palucha rozdz. i przewodów. Jeszcze nie miałem okazji go przetestować.


-----------------
--- Biały ---
ten zły admin

[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2004-04-18 09:25:14 ]