MotoNews.pl
6 Czy ktoś coś wie na temat tego Fiata ? (85298/61) - NT
  

Czy ktoś coś wie na temat tego Fiata ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hejka ostatnio grzebałem po allegro i facet sprzedawal jakies unikatowe materialy itd, i trafilem na fotke fiata chyba coupe, i moge pytanie jest czy ktos z klubu wie cos na temat tego fiata???
Dzieki z góry za odpowiedzi
  
 
To raczej jest samoróbka bo w czasach "późnego fiata" pracowałem w reklamie i gdyby coś takiego było w FSO to by go wystawiali gdziekolwiek.
  
 
Aha, a nie wiadomo czy ten fiat mial seryjny silnik? czy jakis specjalnie przerobiony, ogolnie autko wyglada ciekawie
  
 
Jest to przerobka do wyscigow - nie jest to dzielo FSO.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
miał chyba silnik z zastawy, kiedyś było to na forum
  
 
Wow z zastavy??? a czemu nie fiatowski?? przeciez fiatowski chyba lepszy
  
 
Silnika w tym fiacie nie był od zastawy tylko od łady 2106-2105 tak samo jak zawieszenie tylny most nie pamiętam jakie były hamulce i przerobił go jakis gość na potrzeby rajdowe silniik miał pojemność 1.3 lub 1.2
  
 
A juz myslalem ze tam siedzi silnik z stratosa hehehe wtedy bylby stratopolonez i stratokant, a tak przy okazji, ciekaw jestem jakby sie kant prezentowal z silnikiem z stratosa
  
 
Cytat:
Stanisław Fledor z Krakowa z zawodu technik-mechanik, właściciel warsztatu samochodowego, który czynnie startował od 1970 roku w rajdach samochodowych ( trabant II grupy ), przedstawił bardzo ciekawy prototyp na bazie Fiata 125p w formie coupe. We wnętrzu jest miejsce dla dwóch osób, wyposażenie pojazdu posiada instalacje elektryczną co po zarejestrowaniu pozwalało by poruszać się tym prototypem po drogach publicznych. Silnik 1300 z Łady o mocy 70kW został centralnie umieszczony za plecami kierowcy i pasażera, który napędzał koła tylnie za pomocą 4-biegowej skrzyni biegów i mechanizm różnicowy z samochodu Dacia.
Przednie zawieszenie jest z Fiata 125p, a tylne niezależne na czterech wahaczach jest podobne jak w wyścigowych samochodach formuły Ester. Mechanizm kierowniczy typu zębatkowego pochodzi z Renault 8. Hamulce z PF 125p, ale tarcze hamulcowe i kombinowane piasty na 3 śruby oraz tarcze kół pochodzą od samochodu Renault 17.
Ta oryginalna konstrukcja zajęła Stanisławowi Fledorowi ok. 1,5 roku pracy....

Niestety nie posiadamy żadnych innych informacji na temat tego prototypu, nie wiemy jak się sprawował w wyścigach czy jakie miał osiągi



artykuł ze strony F&F: www.fiat-furious.pl
  
 
Hmmm a mi się do tej pory wydawało, że to jest zdjęcie "EK-85" - wyścigowego fiata z silnikiem łady z 1985 roku, który stworzył niejaki Edward Kendermann
  
 
I jaki ciekawy Fiat126p na drugim planie
  
 
Dzieki Qba za obszerną informacje o tym ciekawym modelu pozdroo
  
 
Tak podłączyłem sie by nie tworzyć nowego wątku:
Bynajmniej nie chodzi o 126-kę...

tu widać FIAT-owską klamkę:


I jest zagadka co to za FIAT kombi (stojący za 126-ką)

...zapewne jest to FIAT 124 w wersji Kombi
to kombi na zdjęciu ma dziwny kształt ramki okna w tylnych drzwiach...

Co Wy o tym sądzicie
  
 
kurka Marcin rzeczywście - zobaczyłem klamki, myślałem, że 125p klasyk kombi... ale 125p kombi ma inaczej rynienke nad tylnymi oknami, tzn w ogóle jej nie mają...
no chyba 124 kombi, może jakaś ładzianka, ale nie kojarze, czy takie klamki we władzi były
  
 
rzuce troche swiatla na to auto...


Fiat 1200 Panorama
  
 
Cytat:
2005-03-08 00:20:49, Quattro pisze:
Fiat 1200 Panorama


Dokładnie tak, Łada 2102 to nie jest bo Ruscy od początku do wszystkich Ład montowali klamki kasetowe, a i atrapa nie ta. Pomijając już całkiem inny kształt tyłu.



[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2005-03-08 00:39:06 ]
  
 
zeby bylo jasne wlazlem na strone belgijskiego klubu abartha z Antwerpii i po prostu spisalem marke spod zdjecia
  
 
Cytat:
2005-03-08 00:37:39, andrzej_krakow pisze:
Dokładnie tak, Łada 2102 to nie jest bo Ruscy od początku do wszystkich Ład montowali klamki kasetowe, a i atrapa nie ta. Pomijając już całkiem inny kształt tyłu. [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2005-03-08 00:39:06 ]


Czemu kształt tyłu? On to jest akurat identyczny jak w Ładzie. Wiem bo miałem kombi.
  
 
Cytat:
2005-03-08 01:11:55, Grzech pisze:
Czemu kształt tyłu? On to jest akurat identyczny jak w Ładzie. Wiem bo miałem kombi.


Bo Łada ma klapę płaską, idącą skośnie od góry aż do zderzaka. Natomiast w przypadku tego Fiata wydaje się że podobnie jak nasze DF-y kombi ma klapę załamaną, tj. szyba pod skosem a dół pionowo
  
 
wiec dopowiem... klapa jest ja w ladzie... plaska schodzaca pod katem...