Popieprzona skośnooka instalacja :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie.
Jakiś czas temu padły mi klakson i awaryjne. Dzisiaj zabrałem się za robotę i zbaraniałem dokładnie. Rozbebeszyłem pół auta żeby znaleźć w końcu odpowiednie kable. Dla niewtajemniczonych powiem, że bezpieczniki awaryjnych i klaksonu oraz przekaźnik klaksonu jest u mnie w komorze silnika po LEWEJ stronie auta.
Skoro kierownica też jest po lewej, logicznie rozumując rozbebeszyłem w środku złącza na lewym słupku pod kierownicą. Dokładne rozbrojenie i przekopanie tej pajęczyny zajęło mi sporo czasu. Nie znalazłem właściwego przewodu. Zabrałem się więc za prawą stronę i co się okazało ? Oba kabelki spokojnie sobie idą po PRAWEJ stronie. Żeby było śmieszniej, wychodzą pod prawym błotnikiem tylko po to, żeby za chwilę wrócić przed chłodnicą z powrotem na LEWĄ stronę Co za popieprzony projektant to robił ? Gdzie tu jakakolwiek logika ? Nie spodziewałem się w japońskiej prostocie tak poronionego rozwiązania. Szczęka mi opadła. Dopiero wtedy mogłem się zabrać za lokalizowanie usterki, która była w okolicy prawego reflektora. Ktoś kiedyś zaciął dwa przewody przy okazji robót blacharskich, a one sobie grzecznie i powoli korodowały aż do skutku
Tak więc niech ci, którzy sami dłubią przy swoich maszynach, będą przygotowani na różnej maści niespodzianki w temacie elektryki.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2004-04-25 01:15:46, Perzan pisze:
Tak więc niech ci, którzy sami dłubią przy swoich maszynach, będą przygotowani na różnej maści niespodzianki w temacie elektryki.
Pozdro.



Mów mi jeszcze ... Ja dziś pół dnia szukałem przekaźnika od lektrycznych szyb i nie udało mi się. Teraz wiem dużo więcej niż przed poszukiwaniami (znalazłem przełącznik serwisowy od alarmu, wiem, że korozja mi nie chwyta auta itp), ale nadal nie wiem najważniejszego: jak uruchomić moje elektryczne szyby??!!
  
 
Perzan, mam pytanie.
Czy widziałeś gdzieś w kabinie złącze masy wszystkich urządzeń/kontrolek do nadwozia? Przygasają mi lampki przy większym poborze prądu i nieco mnie to denerwuje...
Z góry dzieki
  
 
Pewnie, że widziałem Nawet się o nie potknąłem nie raz W zasadzie cała sprawa zaczęła się od tego, że przestało działać sterowanie szyb, lusterek i otwieranie centralnego z guzika, czyli jakby lewe drzwi zdechły. Objawy wskazywały wlaśnie na brak masy, którą znalazłem też po PRAWEJ stronie
Wracając do tematu, w mojej masy są przykręcone na przednich słupkach pod całą pajęczyną. Trzeba się postarać i pokopać, żeby je dostrzec I tutaj mała uwaga, górne śruby mocujące hmmm... obudowy tych wszystkich złącz jakie tam są, to też są kontakty masy ! Przypatrz się, czy masz wpięte jakieś kostki z samą masą (biały z czarnym paskiem). Jak tak, to pewnie też będziesz miał styki w obudowach złącz na którejś śrubie mocującej. I nie sugeruj się tym, że deska jest po lewej, bo masa do niej równie dobrze może być na prawym słupku
Życzę dużo cierpliwości i opanowania
Pozdro.
  
 
Dzięki za odpowiedź.
Pytam bo po lewej szukałem i nic nie było A tu prosze, z prawej Ciekawe czym to jest podyktowane, tym bardziej ze akumulator jest z lewej i jego złącze do nadwozia tuż przy nim.
O, mam pomysł. Wiesz, tak naprawdę to toyoty, a juz moja to na pewno, sa projektowane dla ruchu lewostronnego ... Takze gdyby kierownica była po lewej a skrzynki elektryczne zostały jak są, to wszystko gra Jeśli nie zostają to i tak pewne problemy sie rozwiązują bo silnka to juz na pewno nie obracają
Co do tego poszukiwanego przeze mnie złącza to znajduje ono sie w pobliżu tej wnęki gdzie są przekaźniki itd?

Ja też kiedyś szukałem czemu nie działa nawiew na jednym biegu. UUuu. W koncu sobie odpuściłem. Przy okazji zagadałem do mechanika i mi pokazał palcem - rezystory - jeden sie urwał. W życiu bym na to nie wpadł. Tak to jest jak się nie ma schematu ...
Pozdrawiam.
  
 
A może powodem jest fakt, że te autka szły z Anglii? Cała instalka leci sobie jak do wersji GB a te parę elementów (kokpit, przekładnia itd) dla tych dziwnych prawostronnych zakłada się na końcu
Japońce nie robią bez sensu. Za to brytyjczycy - kwestia do dyskusji.
  
 
Może faktycznie to jest podyktowane prawostronną kierownicą... Niemniej jednak bardzo mnie wpieniło przy szukaniu usterki. Przez takie rozwiązanie straciłem co najmniej połowę czasu na szukanie, a wystarczyło od razu rozebrać prawą stronę i trwałoby to połowę krócej. Kto to widział, żeby masę do przekaźników po lewej stronie ciągnąć z prawego słupka ???

MisiekII: mała poprawka, z lewej strony styk masy w obudowie złącz jest na dolnej śrubie, a z prawej na górnej.
Wszystko o czym piszę znajduje się na dole, przy nogach, na zewnętrznych ściankach, czyli słupkach przednich w kabinie. Sprawdź dokładnie śrubki mocujące te wszystkie plastiki do słupka. Przyłącza masy z kabeloczkiem są schowane głęboko za obudową złącz. Musisz dokładnie się temu przyglądnąć. Wsadź łepetynę głęboko i oddaj hołd swojemu autku tłukąc czaszką w pedały
Pozdro.