[126] głowica -3mm nie za dużo ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chce splanowac głowice 3mm do seri wałka czy nie zadużo??? a jak ktos jusz tak miał to prosze o info jak sie to sprawdza
z góry dzieki pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-04-18 16:02:59 ]
  
 
a po co ją chcesz planowac 3 mm ze tak się zapytam?rozumiem ze to jest jakas wypasiona głowica?
  
 
3mm to w sam raz
  
 
czy wypasiona to niewiem a czemu bo sie zaczłem bawic z silnikiem a chce zostawic wałek seria
  
 
najpierw to zrob z czym innym,tzn.wypoleruj kanaly dolotowe,zgraj kolanka wydechu,zmien ewentualnie zawory na wieksze a potem dopiero planuj...
  
 
to jusz jest dawno zrobione
  
 
To za mało wiem z doswiadczenia.....

Miałem serie wałek a miałem 3 mm ale dawaj ja 2,6 - ideał.....
baaa nawet mam gotowa głowice tak zjechana tyle ze trzeba od nowa zaspawac i zeobic otwory w głowicy pod kolanka .....
  
 
czyli masz wypasioną głowice hudy 3mm jest spoko ale to juz jest tak na ryzyko.moze sie zdarzyc ze jak nastepnym razem zdejmiesz po cos glowice i splanujesz ją o 0,2 przed kolejnym zalozeniem to zaczną stukac zawory o tloki.polecam 2,7
  
 
a mam jesze pytanko a luzy jak ustawiac na serie czy ciasniej ??
  
 
czesc jak spalnujesz glowice 3mm do serii walka to tloki splyna ci na pierwszych kilometrach po nagrzaniu a silnik tak bedzi edzwonil ze zaplon to bedziesz musial dac na -20 do serii walka to gora 1,5 mm a i tak czeka cie tankowanie 98 no chyba ze nie masz wcale komprecsi to planuj powodzenia
  
 
widze ze podzielone zdania kazdu cos innego wiem ze kazdy ma inne zdanie dlatego ja sie chyba zdecyduje na 2mm
  
 
luzy ustaw seryjne,przy mniejszych jednak jest szansa podparcia się tloka przy mocnym zagrzaniu sie silnika
  
 
Witam)) Ostatnio gadałem ze Sweepesem i mówił mi że lepiej tego uskoku między kolankiem a głowića nie usówac gdzyż zapobiega ono cofaniu sie spalin czy jakoś tak (moze niech Prezes sie dokłądnie wypowie bo nie chce wprowadzić w błąd). Ja mam głowice 2 mm dysze 117, zapłon ok 9st i na paliwie 95 czasami mnie męczy stukowe( po mieście da się jeździć ale jak dostanie w życ to dzwoni((( tak więc mysłe ze 3mm do seryjnegow ałka to moim zadniem za dużo, chyba ze masz wybranie przy zaworach bo ono trońku zmniejsza st spręzania, ale itak chyba za dużo.
  
 
dopasowanie kolanka powinno wyglądac tak ze jego wlot ma karb i jest szerszy od wylotu z glowicy...
  
 
Cytat:
2004-04-18 18:31:43, Abdull pisze:
Witam)) Ostatnio gadałem ze Sweepesem i mówił mi że lepiej tego uskoku między kolankiem a głowića nie usówac gdzyż zapobiega ono cofaniu sie spalin czy jakoś tak (moze niech Prezes sie dokłądnie wypowie bo nie chce wprowadzić w błąd).


Zgadza się. Między końcem kanału wydechowego a kolektorem powinien być uskok (kolektor powinien być minimalnie większy) - zapobiega to cofaniu spalin przy wałkach o większych kątach otwarcia. W zależności od tego czy chce się bardziej poprawić średnie czy wysokie trzeba zrobić uskok w odpowiednim miejscu (na dole lub na górze kanału). Niestety w tym momencie nie pamietam która wersja poprawiała który zakres obrotów, a nie chcę wprowadzać w błąd.
  
 
Cytat:
2004-04-18 18:31:43, Abdull pisze:
Witam)) Ostatnio gadałem ze Sweepesem i mówił mi że lepiej tego uskoku między kolankiem a głowića nie usówac gdzyż zapobiega ono cofaniu sie spalin czy jakoś tak (moze niech Prezes sie dokłądnie wypowie bo nie chce wprowadzić w błąd). Ja mam głowice 2 mm dysze 117, zapłon ok 9st i na paliwie 95 czasami mnie męczy stukowe( po mieście da się jeździć ale jak dostanie w życ to dzwoni(((



W komorze spalania nie moze byc ostrych krawedzi (to co sie opiera na uszczelce musi byc ostre), a zwlaszcza prosta krawedz nad tlokiem trzeba ja zaokraglic na promien ok 3 mm, rozgrzane swiece tez moga byc przyczyna spalania stukowego dlatego niektorzy zakladaja F100.

Ja mam 2,5mm (zaokraglona krawedz) zaplon na 13 st walek 385 i jeszcze spalania stukowego nie slyszalem ale mozliwe ze jeszcze sie nie zagrzal dostatecznie zobaczymy latem.

Wczesniej mialem 1,5mm (bez zaokraglenia krawedzi), uszczelke miedziana i seryjny walek; na 13st zaplon stukal po przejechaniu 1 km, na 10 st rzadko stukal.
  
 
masz racje ale mi głownie chodzi ile mozna na serie wałek to ile bys mi polecił ???
  
 
Ostatnio składałem klientowi taki silnik co miał seryjny wałek i głowice -3mm... i moim zdaniej jest to IDEALNE rozwiazanie...
  
 
Cytat:
2004-04-18 20:22:29, Hudy05 pisze:
masz racje ale mi głownie chodzi ile mozna na serie wałek to ile bys mi polecił ???



www.szaya1.prv.pl

U mnie przy 2,5 mm rowek w jednym miejscu byl widoczny. Dlaczego 2,5 mm ano dlatego ze gdybym musial wyrownywac glowice to mam jeszcze na to zapas.

Co do spotykajacych sie zaworow z tlokami to znam przypadek glowica 4mm walek seria i sie nie spotykaly.

Jak sprawdzic? nalozyc na tloki wartwe plasteliny przykrecic glowice przekrecic walem sciagnac glowice.

Jak zrobic wybrania? Wziasc komplet starych zaworow potraktowac je szlifierka katowa wlozyc do glowicy bez sprezyn przykrecic do silnika i krecac zaworami zrobic wyzlobienia.
  
 
w takim razie po co ktos wymyslil szybkie walki /?????? moze one nic nie daja heheheheh najlepiej to splanowac 1cm zalozyc zamoiast swiec wtryskiwasze i zrobic diesla hahaha


[ wiadomość edytowana przez: parnel dnia 2004-04-18 23:31:11 ]