Pierwsze ofiary motnowania turbo :) Poszukuje czesci ktora z

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam,

Jets juz pierwsza "ofiara" montazu turbo
A mianowicie zlamala mi sie taka czesc aluminiowa, ktora z jednej storny przykrecona jest do glowicy na dwoch szpilkach i zaiweszona jest na niej pompa wodna i alternator
Na dodatek jest z aulminium i spawanie tego jest troche utrudnione...
Wobec tego zapytuje was czy ktos nie ma jakiejs nadmiarowej takiej czesci, albo moze ktos rozbil espero i ma na zbyciu albo wogle macie namiar do kogos kto chandluje czesciami espero...


Pozdr
Jadzwin
  
 
Kuba - spawałem rurki aluminiowe (klima) i nie miałem żadnego problemu. Koszt to ok 50 zł. Spróbuj - a może się uda ...
  
 
Czesc

Znalazlem juz na necie nowa czesc za 53 pln
Wiec nie oplaca sie spawac...
Ale kurde bylo to strasznie kruche...

Btw: Jak monitor ???

Pozdr
Jadzwin
  
 
Jadźwin - jak klima? zmieściła się
ostatnio gdzieś wyczytałem, że ktoś podczas montażu turbo przeniósł akumulator do bagażnika, żeby upchać wszystko pod maską.
i jeszcze jedno - rozważałeś montaż kompresora zamiast turbo?
  
 
Witam,

Klima sie nie zmiescila Sprezarka wyciagnieta juz jest...
A kompresor to za drogo i wogole za duzo mocy z walu bierze..
Wole turbo Ale na razie wszystko idzie najgorzej jak moze i od wczoraj jestem przerazony jak patrze na rozebrane i popsute auto Cieakwe czy ono jesczze kiedys bedzie jezdzic ???


Pozdr
Jadzwin
  
 
czyli klimę sprzedajesz?zamontowanie jej w innym aucie to ile czasu zajmie?
  
 
Witam,

NIe mam pojecia ile czasu zajmie pozatym wiazka od klimy zostala w mojej wiazce przewodow
Wiec trzeba by ja bylo wytargac jeszcze
Wiesz wyciagnac bylo prosto

Pozdr
Jadzwin
  
 
Cytat:
2004-04-21 16:50:07, Jadzwin pisze:
Klima sie nie zmiescila



Współczuję - nie będziesz miał ani porządnego turbo, ani klimy.
  
 
jak bók nie dał to nie dodawaj
bo spie.......
  
 
Mysle ze bog nie mial wielkiego wplywu na silnik c20le
Tylko inzynierowie Holdena i praw fizyki, ktorych nie zamierzam lamac...
A pozatym to zobaczymy juz niedlugo

Pozdr
Jadzwin
  
 
takie pyt. jaki jest koszt takowego turbo i czy jest cosik widac po jego zalozeniu (czuc) mam 1,5 i chyba duzej rużnicy nie będzie...
  
 
Coz koszty to zalezy jak sie kombinuje
Mozan zlozyc nawet za 1KPLN (np. Collin w swoim Swift), mozna troche drozej Podobno w Promotorze kosztuje to 5 kpln...
Ogolnie przyrost momentu o 50% powinien byc dla silniczka nawet nieodprezonego do wytrzymania bez wiekszego uszczerbku dla jego zdorwia (oczywiscie jezeli wysztsko jest dobrze zestorjeone, nie wystepuje spalanie stukowe oraz mieszanka zapewnia utrzymanie rozsadnej temeprtary spalania)
Mam nadzieje ze juz niedlugo bede mogl dac dokladny opis jak zamontowac turbo w 2.0

Pozdr
Jadzwin







  
 
Jadzwin...Kolego!...czyżbyś juz pozbył się wiatraka, którym byłem zainteresowany??...sorki, ze pytam "publicznie" i śmiecę forum ale na pytanko z priva nie dostałem odpowiedzi
Pozdrowionka!
  
 
Cytat:
2004-05-03 19:00:20, wolczan pisze:
takie pyt. jaki jest koszt takowego turbo i czy jest cosik widac po jego zalozeniu (czuc) mam 1,5 i chyba duzej rużnicy nie będzie...



Tak jak napisał Jadzwin samo założenie turbiny jest proste jak obręcz.
Największy problem to jego dokładne "wysterowanie" względem pierwotnie wolnossącego silnika, a wiec nowy soft. Może się też zdarzyć, iż nie będziesz w stanie dostarczyć silnikowi optymalnej dawki paliwa, co diametralnie zaburzy skład stochiometryczny mieszanki i spowoduje poważne uszkodzenie silnika. Wówczas konieczna będzie ingerencja w cały ukł. paliwowy.
Mimo wszystko cała operacja jest do zrobienia, nalezy jednak uzbroić się w cierpliwość.

Co do możliwości założenia turbawki do silnika 1,5, to już rozważałem taką opcję, a nawet pokusiłem się o rozebranie silnika i test naprężeń granicznych dla poszczególnych podzespołów w przypadku podwyższonego ciśnienia sprężania.

Swoją drogą wyszły ciekawe rezultaty...
O ile cały silnik wg testów dla zbadanych rodzajów materiałów (szczególnie gatunków stali) zniósł by taką operację w miarę dobrze, o tyle pierścienie tłokowe sa na tyle delikatne, że przydała by się ich "podmianka" na wersję nieco wytrzymalszą.

Co do spalania stukowego, to w przypadku doładowania "chemią", czytaj N2O, w momencie zastosowania dysz +50 KM (z paliwem 95 okt.) w moim samochodzie pojawiło się spalanie detonacyjne. Problem rozwiązało schłodzenie mieszanki (powietrza i paliwa) przed ich dostaniem się do komór spalania.

Jeśli będę miał okazję, będę musiał przetestować wtrysk metanolu.
Ma on tę zaletę, że wtryskiwany jest po wstępnym rozcieńczeniu z wodą (zawartość wody między 10 a 15%) co właśnie dodatkowo chłodzi komory spalania a więc zapobiega spalaniu detonacyjnemu.

Pożyjemy, zobaczymy.
Póki co nikt nie chce mi udostępnić systemu typu aquamist

Pozdrawiam - Speed R