Gaśnie ;-(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czasami gdy dojeżdżam do jakiegoś skrzyżowania albo do świateł na "luzie" samochód czasami gaśnie (mam instalacje gazową)! Nie wiem jaka jest tego przyczyna, instalacja jest dośc nowa 1.5 roku! Drugie pytanko to gdy silnik jest zasilany benzyną nie che przyspieszać, poniżej 2 tyś. obr. dławi się i nie chce prawidłowo pracować - filtr paliwa był wymieniany!
POZDRAWIAM
  
 
u mnie dzieje sie tak samo, szczerze mowiac mnei to denerwuje, ale wypracowalem sobie na to sposob, poprostu wyciagam cieglo ssania co daje efekt zwiekszenia obrotow no i nie gasnie....
  
 
Po orstu dostaje za duzo powietrza... popracuj na rura ktora dostarcza powietrze do filtra... i sporobuj ja tak ulozyc zeby w czasie jazdy zassysala powietrze a nie bylo do niej wdmuchiwane
  
 
Wyjmij rurke ktora idzie od przedniej atrapy do obudowy filtra powietrza i gasniecie masz z glowy. A co do drugiej dolegliwosci to moze to byc uszkodzony (przy strzale gazu) przeplywomierz powietrza
  
 
Samael, jeśli działa Ci ssanie na gazie, to jakie masz spalanie?
  
 
Cytat:
2004-04-12 09:55:38, Piter20 pisze:
Samael, jeśli działa Ci ssanie na gazie, to jakie masz spalanie?



Według ECE, czy DIN?
  
 
Rzczywiste zmierzone
  
 
Aha, to w takim przypadku chyba będzie niemierzalne
  
 
No trudno
  
 
Cytat:
2004-04-12 10:26:56, Piter20 pisze:
No trudno



Coś jak u mnie po jeździe na obwodnicy Sycowa
  
 
Palil mi 15 litrow lpg na 100 ale mialem wyslizgane sprzeglo i tracilem gaz w wyniku tych poslizgow, po zmianie sprzegla jeszcze tego nie sprawdzilem.

a tak wogole to nie mam pojecia jak to dziala ze cieglo ssania benz zwieksza mi obroty? wydaje mi sie ze dziala jak dodatkowa przepustnica i daje wiecej powietrza..
  
 
A działa Ci także na zimnym silniku? U mnie było tak, że jak ssanie działało, to palił z 18l. Teraz nie działa (skręciłem na parowniku), i... zobaczę ile spali
  
 
Cytat:
2004-04-12 10:42:21, Samael pisze:
Palil mi 15 litrow lpg na 100 ale mialem wyslizgane sprzeglo i tracilem gaz w wyniku tych poslizgow, po zmianie sprzegla jeszcze tego nie sprawdzilem.

a tak wogole to nie mam pojecia jak to dziala ze cieglo ssania benz zwieksza mi obroty? wydaje mi sie ze dziala jak dodatkowa przepustnica i daje wiecej powietrza..



Raczej mniej powietrza właśnie
  
 
tego ssania uzywam wlasnie na zimym silniku, na cieplym zazwyczaj nie potrzeba, chociaz czasami jak przyhamuje na luzie przed stopem to potrafi silnik gasnie.

a co do dzialania ssania w DF 125p to nie jestem pewien czy na gazie zmniejsza doplyw powietrza, jestono jakies inne niz zwykle spotykane, tzn nie ma tych przepustnic zaslaniajacych gardziele, lecz jedna przepustnice cylindryczna ktora po otwarciu daje bezposrednio pod gaznik mieszanke powstala w wyniku zassnaia powietrza przez dysze powiterza oraz paliwa przez dysze rozruchowa, wiec jezeli paliwa nie ma w komorze plywakowej i otworzy sie przepustnice ssania to zasysane jest tylko powietrze

tak to wyglada na przekrojach w ksiazce,

a np w 126bis przy wlaczeniu ssania zamykaja sie te przeslony gardzieli i chyba dziala to tak ze wzrasta podcisnienie wewnatrz gaznika i wiecej paliwa zasysa z rozpylaczy

nie wiem jak to dziala to sa tylko moje spostrzezenia i domysly
  
 
Ale tą przepystnicą obrotową zwiększasz przepływ, a co za tym idzie podciśnienie. To skutkuje większym poborem LPG z reduktora. Sprawa podobna jak w gaźnikach równoprężnych.
  
 
Z tym ssaniem to wszystko zależy od tego, w którym miejscu podawany jest gaz i jaki jest rodzaj ssania w gaźniku. Zazwyczaj mamy do czynienia z mikserem gazu na gaźniku i wtedy zaciągnięcie ssania zwiększa przepływ powietrza przez gaźnik i stąd wzrost obrotów silnika. Skład mieszanki nie zmienia się w istotny sposób, a jedynie zmienia się ilość.
Drastyczny przyrost zasysania gazu będzie możliwy tylko gdy gaz jest podawany rurką pod przepustnicę ssania w gaźniku.
  
 
Wracając do problemu bladego:
Podajesz książkowe objawy zużytego filtra powietrza. Zresztą sam widzisz, że właśnie na powietrze wskazują wszystkie sugestie chłopaków.