Jaki jest koszt kapitalki silnika??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słuchajcie mam takie pytanko: Jak wygląda koszt kapitalki silnika bo słyszałem już różne ceny i mocno od siebie odbiegały. Co wy byście na ten temat powiedzieli?? Zaczyna mnie to interesować bo mój silniczek ma już 170000km przejechane bez żadnego remontu i staje się coraz bardziej łakomy na olejek a ja tym samochodem nie jeżdże turystycznie i jak mu niekiedy dam w tube to sie potrafi za nim dobrze zadymić. Tak sie zastanawiam czy opłaca się taka kapitalka??
  
 
W Będzinie - dół 500 zeta
góra bez szifu 500 ze szlifem ok 1000
  
 
Kumpel mechanik powiedział mi że kapitalke robic to bez sensu taniej jest kupić silnik i przełożyć, chociaż ja mam odmeinną teorię
  
 
Ale jak chcialem zrobic remont w swoim starym polonezie to tak samo mi powiedzial moj mechaniol - moj tatus
  
 
No to w sumie fiacior sie nie doczeka kapitalki chyba że następny właściciel się połakomi!! Ja mam plan zmienić furke tylko jeszcze jest pytanie na jaką?? A do tego czasu czyli najmniej do jesieni jeżdże fiatem!!
  
 
Cytat:
2004-04-25 22:20:51, trombocyt pisze:
Kumpel mechanik powiedział mi że kapitalke robic to bez sensu taniej jest kupić silnik i przełożyć


Niby fakt, tyle że skąd wiesz co kupisz? Jakoś rzadko ktoś sprzedaje silnik w idealnym stanie (tzn. według sprzedającego to zazwyczaj jest idealny ale w praktyce bywa różnie) Często jeszcze gorsze próchno niż to co już jest w aucie.
Jak chce się mieć porządny i niezawodny silnik to po prostu trzeba go wyremontowac.
Nie wiem jak Wy ale ja np. nie włożyłbym do auta silnika bez kompletnej rozbiórki i dokładnej weryfikacji. A jak silniczek już jest rozbebeszony to i remont zrobić nie problem.
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Ja jestem za poszukaniem jakiegoś złoma z dobrym silnikiem. Ja miałem akurat szczęście bo udało mi się kupić fiata za 200zł, którego właściciel pozbywał się bo auto praktycznie się rozleciało - a silnik był 10000 po szlifie. I miałem możliwość sprawdzenia silnika w warunkach bojowych więc nic tylko szukać starych fiatów i poldków
  
 
Cytat:
2004-04-29 00:54:00, andrzej_krakow pisze:
Cytat:
2004-04-25 22:20:51, trombocyt pisze:
Kumpel mechanik powiedział mi że kapitalke robic to bez sensu taniej jest kupić silnik i przełożyć


Niby fakt, tyle że skąd wiesz co kupisz? Jakoś rzadko ktoś sprzedaje silnik w idealnym stanie (tzn. według sprzedającego to zazwyczaj jest idealny ale w praktyce bywa różnie) Często jeszcze gorsze próchno niż to co już jest w aucie.
Jak chce się mieć porządny i niezawodny silnik to po prostu trzeba go wyremontowac.
Nie wiem jak Wy ale ja np. nie włożyłbym do auta silnika bez kompletnej rozbiórki i dokładnej weryfikacji. A jak silniczek już jest rozbebeszony to i remont zrobić nie problem.
Pozdrawiam
Andrzej

Tu sie zgadzam calkowicie. Najlepiej kupic silnik i w spokoju go wyremontowac i lekko dlubnac (wszystko przeszlifowac i spasowac dokladnie bo to zaawsze szwankuje w produktach fso)i taki zamontowac. No i przez ten czas jak remontujesz to masz czym jezdzic.
  
 
Ja naprzkład zrobiłem sobie kapitalkesam,po przejechaniu moją furą prawie 200000!Trzeba było zrobić szlif cylindrow,nowe tłoki,korbowody panewki szlif wału do tego trzeba było kupić wszystkie uszczelki i pare innych pierdułek tak ze koszt remontu silniczka nie licząc robocizny bo nigdy nie powierzam autka w cudze ręce mechanikow,wyniósł mnie ok 700-800 zł nie wiem czy to dużo czy mało ale sie opłacało,jezdze moim 13letnim staruszkiem i wcale nie narzekam zrobie jeszcze kolejne 200000i do muzeum!!!!
  
 
to ja może sie podepne , choć mam nadzieje że nic poważnego mi sie nie popsulo. a mianowicie silniczek (DOHC) zaczoł wydawać dziwne dzwięki. po długich konsultacjach i wizycie u lekarza(był badany stetoskopem) podejżenie pada na rolke napinacza.choć dzwięk podobny do tego jak by grały zawory.
sama rolka kosztuje ok 130zł i mam nadzieje że to to.
a milo być tak pięknie SRS w sobote, rallysprint w będzinie w niedziele...

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek