Concept DF tuning / obudowa filtra bez ścianek bocznych ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Zastanawiam się czy daje coś przerobienie obudowy filtra powietrza na taki bez ścianek bocznych i rur dolotowych (takie niby na styl amerykański ).
Testował ktos takie rozwiązanie? Jakie efekty?
  
 
Pogadaj z Rinem, on ma u siebie to zrobione,
  
 
ja mam cos takiego...efekt jest,na wyzszych obrotach lepiej sie wkreca,slychac w kabinie jak zasysa powietrze-jak dla mnie spoks
  
 
na bezynie masakra, wkreca sie bez problemu, nie ma dziór przy nagłym przyspieszeniu. jak cos to fotka w profilu
  
 
zrobilem cos takiego, auto ladnie smigalo na wysokich obrotach
ale przy gwaltownym wcisnieciu gazu silnik sie dlawil, dodam ze nic nie zmienialem w gazniku jedynie to podregulowalem mieszanke zeby w miare plynnie chodzilo

nie chcialo mi sie bawic w dostrajanie tego patentu i wrocilem do zwyklego airboxa
  
 
Mam przerobiona obudowe przy 3p.Na wysokich obrotach jest ok,na nizszych jak wyprostuje noge na gazie troche sie przydlawi,fajnie slychac jak wciaga powietrze,ale zauwazylem ze chyba mi wiecej pali.
  
 
Cytat:
2004-04-26 17:21:16, Rino125p pisze:
na bezynie masakra, wkreca sie bez problemu, nie ma dziór przy nagłym przyspieszeniu. jak cos to fotka w profilu



Rino, a nie ma problemu z tym że zasysa ciepłe powietrze z komory silnika??
Bo generalnie we wszystkich "mądrych księgach" podaja, że powietrze powinno być jak najzimniejsze i najlepiej pod cieśnieniem doprowadzone do filtra (czyli dolot a nie zasys).
Moim zdaniem lepszym patentem było by wyprowadzenie rury dolotowej gdzieś w okolice przodu auta (tam gdzie będzie największe ciśnienie), rurę ta należało by zakończyć leminiskatą, czyli takim lejkowatym kształtem, a nie bawić się w jakieś talerzyki
  
 
Cytat:
2004-04-26 21:19:48, filemon pisze:
Cytat:
2004-04-26 17:21:16, Rino125p pisze:
na bezynie masakra, wkreca sie bez problemu, nie ma dziór przy nagłym przyspieszeniu. jak cos to fotka w profilu



Rino, a nie ma problemu z tym że zasysa ciepłe powietrze z komory silnika??
Bo generalnie we wszystkich "mądrych księgach" podaja, że powietrze powinno być jak najzimniejsze i najlepiej pod cieśnieniem doprowadzone do filtra (czyli dolot a nie zasys).
Moim zdaniem lepszym patentem było by wyprowadzenie rury dolotowej gdzieś w okolice przodu auta (tam gdzie będzie największe ciśnienie), rurę ta należało by zakończyć leminiskatą, czyli takim lejkowatym kształtem, a nie bawić się w jakieś talerzyki


chyba masz racje, ale w kancie zarowno z normalnym filtrem jak i z tym patentem idzie w sumie cieple powietrze z tym ze bez tego idzie go zdecysowanie wiecej.

a co do rury gdzies na dol to jak zabezpieczyc sie w tym przypadku przed woda deszczem etc. i z jakiej rury to wykonac???
  
 
Cytat:
2004-04-26 23:02:18, goorek pisze:
Cytat:
2004-04-26 21:19:48, filemon pisze:
Cytat:
2004-04-26 17:21:16, Rino125p pisze:
na bezynie masakra, wkreca sie bez problemu, nie ma dziór przy nagłym przyspieszeniu. jak cos to fotka w profilu



Rino, a nie ma problemu z tym że zasysa ciepłe powietrze z komory silnika??
Bo generalnie we wszystkich "mądrych księgach" podaja, że powietrze powinno być jak najzimniejsze i najlepiej pod cieśnieniem doprowadzone do filtra (czyli dolot a nie zasys).
Moim zdaniem lepszym patentem było by wyprowadzenie rury dolotowej gdzieś w okolice przodu auta (tam gdzie będzie największe ciśnienie), rurę ta należało by zakończyć leminiskatą, czyli takim lejkowatym kształtem, a nie bawić się w jakieś talerzyki


chyba masz racje, ale w kancie zarowno z normalnym filtrem jak i z tym patentem idzie w sumie cieple powietrze z tym ze bez tego idzie go zdecysowanie wiecej.

a co do rury gdzies na dol to jak zabezpieczyc sie w tym przypadku przed woda deszczem etc. i z jakiej rury to wykonac???


dokładnie w kancie wlot skierowany do przodu to prowizorka, a co do rury to zeby odczyc róznice to trzebaby jezdzić 200/h zeby odp cisnienie było
  
 
ja mysallem nad czyms takim - roba to znajomi w lodzi - tzn to jest akurat ich autko ford stary ale w df'e tez mozna - ale ja juz se powiedzialem silnior oryginal i juz
  
 
stasiu a czym to sie rozni od tego co ma rino??? chodzi tylko o wyglad?? tzn ze chromik jest???
  
 
nie no w sumie niczym - tylko tak zapodalem fotke z bliska ;]
  
 
Ja miałem coś takiego u siebie puki jezdziłem na benzynie i moim zdaniem było lepiej lepiej sie wkrecał na obroty nie dławił sie wogóle (nie było szarpniec przy gwałtownym wcisnieciu pedału gazu co czaesem bywalo na zwykłym filtrze). Co do spalaie to dokładnie nie powiem bo mi licznik wtedy nie działał ale wydaje mi sie ze wiecej palił troche.
Co do tego żeby nie leciało gorące powietrze to ewentualnie spód dać sporo wiekszej średnicy zeby wystawał sporo za filtr wtedy nie bedzie brało tego powietrza które leci z silnika goracego tylko juz troche chłodniejsze z góry komory silnika wkoncu przy jakies predkosci juz tam sa jakies zawirowania powietza i juz by było ciut chłodniejsze. Przynajmniej tak mi sie wydaje
Pozdro
  
 
Cytat:
2004-04-26 17:21:16, Rino125p pisze:
na bezynie masakra, wkreca sie bez problemu, nie ma dziór przy nagłym przyspieszeniu.(...)


A co na gazie . Bo skoro masz zainstalowaną instalacje to chyba z benzyny korzystasz tylko okazyjnie. Słyszałem że taki patent nie wpływa dobrze na prace silnika na LPG, a już szczególnie taka wersja:

Cytat:
2004-04-26 21:19:48, filemon pisze:
(...) i najlepiej pod cieśnieniem doprowadzone do filtra (czyli dolot a nie zasys).
Moim zdaniem lepszym patentem było by wyprowadzenie rury dolotowej gdzieś w okolice przodu auta (tam gdzie będzie największe ciśnienie), (...)


bo to podobno eliminuje wolne obroty (ofcoz mówie tylko o zasilaniu LPG - podciśnieniowe, nie wtrysk ).
Nie wątpie, że tego typu mody poprawiają pracę na silnika na benzynie, ale co z gazem, który przecież jest zainstalowany w większości naszych DF'ów i nie tylko chyba?
  
 
Cytat:
bo to podobno eliminuje wolne obroty (ofcoz mówie tylko o zasilaniu LPG - podciśnieniowe, nie wtrysk ).
Nie wątpie, że tego typu mody poprawiają pracę na silnika na benzynie, ale co z gazem, który przecież jest zainstalowany w większości naszych DF'ów i nie tylko chyba?



Ale wiem że Frisco nie ma gazu
  
 
Cytat:
dokładnie w kancie wlot skierowany do przodu to prowizorka, a co do rury to zeby odczyc róznice to trzebaby jezdzić 200/h zeby odp cisnienie było



Nie wiem jak w kancie jest, ale jak w mojej Skodzie jeździłem bez przedniego zderzaka (za nim jest "pobór" powietrza) to wyraźnie czuć było, ze się lepiej wkręca.
A pozatym, jest jeszcze coś takiego jak napełnianie ciężarowe, i zimne powietrze ma większą mase, co wpływa dobrze na spalanie i wytwarzanie jakiejś tam mocy.
Jeżeli ciepłego powietrza zassa więcej przy takiej talerzykowatej obudowie, to teoretycznie rzecz biorąc mniejsza ilość zimnego powietrza powinna mieć identyczny skutek ( a może nawet lepszy, gdyż zawsze należy dążyć do obniżenia temperatury zasysanego powietrza do minimum).
No ale ja się na Fiatach nie znam
  
 
wpisywalem sie na poczatku tego tematu...a wiec..nie wiem jak to jest na gazie bo smigam tylko na benzynie
fiat zawsze zasysa cieple powietrze-przyklad:robilem test na hamowni w zimie - temperatura na hali- okolo 12,natomiast powietrza zasysanego 25a robione to bylo na obudowanym filtrze,czujnik byl zamontowany na wlocie powietrza do obudowy filtra...wiec odpowiedz ejst prosta
pali na takiej obudowie wiecej,ale korzystniejsze jest przez to wkrecanie na wyzsze obroty
oki,koncze bo troche przynudzilem

pozdrowka
  
 
Hmmm z moich doświadczeń wynika coś innego niż u więksdzości z was jak widzę... wg moich 3 testów najlepiej wychodzi zestaw: sportowa wkładka Proton'a i czarna obudowa z wymontowanym termostatem, powiększonym wlotem i zaślepionym otw. bocznym..

porównywałem m.in. z metodą odsłoniętego filtra - ale było czuć wyraźne pogorszenie osiągów... podejżewam że jest to spowodowane tym że tuż przy gaźniku jest jednak dużo cieplejsze powietrze niż przy chłodnicy...

Dzwięk przy obu metodach jest porównywalny...

Jednakże jako że moje autko (1,6 Glise) jeździ wyłącznie na Pb98, a nie na LPG więc u innych mogą być inne efekty...

Innym ważnym aspektem może być sam gaźnik (dysze) i jakość spasowania samego dolotu...
  
 
Nomad - jakbyś mógł trochę jaśniej o tej "wkładce Protona" i "czarnej obudowie" bo nie bardzo kumam o so chodzi...

Może to nie wypada nawet o to pytać ale cóż... nie wiem i już...

pozdro
  
 
Cytat:
2004-04-28 00:04:21, frisco pisze:
Nomad - jakbyś mógł trochę jaśniej o tej "wkładce Protona" i "czarnej obudowie" bo nie bardzo kumam o so chodzi...

Może to nie wypada nawet o to pytać ale cóż... nie wiem i już...

pozdro



hmm Czarna obudowa to ta nowszego typu z termostatem (jak w poldkach) w teori automatycznie przelacza sie na cieple/zimne powietrze - w praktyce malo kiedy dziala...
Ja mam u siebie wersje z wlotem "na wprost" czyli rownolegle do osi auta...
Jest też wersja "na skos" idąca w strone prawych reflektorów (do niej można założyc strumienice dolotu)

wkładka Proton'a - Sportowy wklad filtra powietrza do fabrycznej puszki (bawełniany, dożywotni...) , polecany m.in. przez Lecha Węglarskiego...