Elektryka w omie (A) ... i inne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam pytanie.
Co moze byc przyczyna tego iz: kluczyk w pozycji zaplon - nawiew dziala jak trzeba - na kazdym stopniu - po wlaczeniu autka - tylko max lub nic - ?!

Z checia zaopatrze sie u kogos w lampke oswietlajaca tylna blache rej. (oma a sedan '90)
  
 
Wygląda na to, że coś pożera prąd.
Tylko pytanie czy po odpaleniu, dmuchawa na maxa chodzi na pełnych obrotach, czy zwalnia?
  
 
Obejrzałem schemat: na zapłonie dmuchawa zasilana jest z przełącznika świateł pozycyjnych, po odpaleniu przełącza stacyjka na zasilenie prosto z akumulatora, oczywiście cały czas idzie to przez bezpiecznik F12. Jeżeli na zapłonie wszystkie zakresy przełącznika nawiewu są ok, to stawiam na jakiś kichowaty styk - przy stacyjce lub dalej przy jakimś rozdzielaczu 30 (prądu prosto z aku). Sprawę może komplikować też klima, jeżeli ją masz!
pzdr!
  
 
Cytat:
/.../
aku). Sprawę może komplikować też klima, jeżeli ją masz!
pzdr!



dzieki jarn
klimy nie mam. obadam o czym piszesz po pracy, ale wydaje mi sie na 99% ze wtedy gdy chodzi dmuchawa przy wlaczonym silniku czyli pozycje 0 i max to kreci sie na maxa i nie zwalnia.

to przy okazji mam pyt. odnosnie zasilania pompy paliwowej do Ciebie otoz mam problem bo nie dziala znaczy dziala jak sie ja na krotko podepnie do aku (z zewnatrz) dodatkowo podobno wytwarza sporo ciepla .... na razie jezdze na lpg ale musze cos z nia zrobic. Oprocz przerwanego gdzies ew. kabla co odpowiada za jej zasilanie? mam deske digital. raz w miejscu gdzie (chyba) pokzauje literki w baku (teraz nie pokazuje nic, choc w baku spoczywa sobie bezuzytecznie jakies 20 l) - pokazaly sie 2 kreseczki - - i co jakis czas migaly systematycznie. ale zdarzylo sie to tylko raz. czy tu tez moze tkwic przyczyna gdzies w kablach/stacyjce stacyjki? albo jakies styki/przekazniki ?
  
 
Patrząc w schemat to pompa paliwa zasilana jest przez bezp. F 16 z przekaźnika K68 (przekaźnik układu wtryskowego paliwa) z nóżki 87B. Po zapłonie powinno tam się pojawić napięcie (podawane z urządzenia sterującego wtryskiem). Jak tam go nie ma to błąd jest wcześniej (może napięcie po zapłonie nie dochodzi już do tego urządzenia... Muszę dziś kończyć, nie mam jak dalej potrzeć
pzdr
Jeszcze raz popatrzyłem i chyba ta 30 (stały +) z tego samego miejsca jest zasilany ten przekaźnik wtrysku i dmuchawa po zapłonie!
pzdr
  
 
czyli cos jest zamieszane w okolicy stacyjki pewnie ... qrcze chyba musze do jakiegos elektrofachowca jednak uderzyc bo to ciagle odpalanie na lpg to mi w koncu rozrusznik zabije