Dźwięk silnika 1.4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ma ktoś pomysł dlaczego niektóre Poldoroverki mają przepiękny donośmy metaliczny dźwięk silnika a inne nie? Moj chdzi normalnie tzn. w miarę cicho, a kumpla aż beczy jak mu się da pozaworach....( aż miło posłuchać.... Obudowy filtra powietrza mamy takie same tzn. z z wywiniętą rurą, w obydwu puszki przelotowe zamiast katalizatora jedyna różnica to taka że mój jest z 1996 a jego z 1994 ale nie wiem jaki to ma wpływ na dźwięk???(pewnie żaden....)
  
 
Cytat:
2004-05-18 00:30:31, Wodnik16v pisze:
Ma ktoś pomysł dlaczego niektóre Poldoroverki mają przepiękny donośmy metaliczny dźwięk silnika a inne nie? Moj chdzi normalnie tzn. w miarę cicho, a kumpla aż beczy jak mu się da pozaworach....( aż miło posłuchać.... Obudowy filtra powietrza mamy takie same tzn. z z wywiniętą rurą, w obydwu puszki przelotowe zamiast katalizatora jedyna różnica to taka że mój jest z 1996 a jego z 1994 ale nie wiem jaki to ma wpływ na dźwięk???(pewnie żaden....)



Ja bym się tam cieszył z cichszego silnika! Chyba powinno to oznaczać, że jest on w lepszym stanie od takiego co hałasuje...
No chyba że jest taki cichy, bo ktoś mu wlał rzepaku przed sprzedażą
Zobaczymy co powiedzą spece w tej kwestii...
  
 
chodzi mi o średnie,wysokie obroty. Kurde niektóre to tak chodzą że aż sie gęba sama uśmiecha jak taki przejedzie.......mają taki charakterystyczny metaliczny dzwięk.
Mam nadzieje, że to nie jest oznaka skatowanego silnika bo jeżeli tak to ja dziękuje....obejdzie się bez
  
 
Tak roverki pięknie buczą
Lubię słuchać jak idzie pod obciążeniem
  
 
Cytat:
2004-05-18 00:39:06, Wodnik16v pisze:
chodzi mi o średnie,wysokie obroty. Kurde niektóre to tak chodzą że aż sie gęba sama uśmiecha jak taki przejedzie.......mają taki charakterystyczny metaliczny dzwięk.
Mam nadzieje, że to nie jest oznaka skatowanego silnika bo jeżeli tak to ja dziękuje....obejdzie się bez




Wiesz nie znam się na tym, ale chyba każdy hałas wydobywający się z silnika jest czymś zbędnym. Skoro jeden pracuje ciszej, a drugi głośniej, to raczej wszystko wskazuje na to że to ten drugi ma coś nie tak...
A olej zmieniałeś już od zakupu? Może masz jakiś zagęszczacz wlany?

Ps.Rozumiem że chodzi Ci o ładny, rasowy dźwięk. Ale lepszy sprawny motor
  
 
Cytat:
2004-05-18 00:41:36, daniel pisze:
Tak roverki pięknie buczą
Lubię słuchać jak idzie pod obciążeniem



Fakt, ładnie ten sprzęcik chodzi i brzmi. Jakbym miał kaskę i na tyle się znał, żeby nie kupić wtopy, bardzo bym był skłonny ku takiemu rozwiązaniu. Ale jest jak jest, wał w warksonie kręci się dalej
  
 
zapewniam cię że i mój i kumpla jest w dobrym stanie, wszystko mają wymieniane na czas, chodzą bez zarzutu osiągi też bez zarzutu, a jednak moj tak fajnie nie beczy i robiliśmy już różne cuda i nic.
P.S. Najlepiej jak silnik beczy i jest 100% sprawny
  
 
Cytat:
2004-05-18 00:41:36, daniel pisze:
Tak roverki pięknie buczą
Lubię słuchać jak idzie pod obciążeniem


Ja tam wole tylną przelotowe od DF'a
  
 
a wracając do tematu wszelkie pomysły na poprawienie dzwięku silnika mile widziane.....
  
 
road_runner bez dwóch zadań gwizd kredensa to klasyka.....
  
 
Cytat:
2004-05-18 00:45:22, Wodnik16v pisze:
a jednak moj tak fajnie nie beczy i robiliśmy już różne cuda i nic.



Zamiencie sie kompletnymi ukladami wydechowymi i wszystko bedzie jasne
  
 
myślisz, może faktycznie ale tak na oko to one są identyczne, a to nie dotyczy tylko tego przypadku. Zanim kupiłem swoje cudo obejżałem chyba ze 20 roverków, jedne były ciche a inne beczały...
ale faktycznie może coś w tym jest żeby wydech przełożyć tylko podejżewam że jeżeli już to sprawa się o same portki rozchodzi bo wszystko dalej musi być identyczne, przecież jak kupujesz tłumiki albo to nie masz różnych modeli do wyboru, prawda?
  
 
Cytat:
2004-05-18 00:59:19, Wodnik16v pisze:
przecież jak kupujesz tłumiki albo to nie masz różnych modeli do wyboru, prawda?


Oj chyba masz - do poldka tlumiki robi wiele firm. Cecha wspolna tych wyrobow jest ksztalt i wielkosc. Roznia sie cena jakoscia wykonania i materialami z jakich sa wykonane. W srodku tez pewnie sie czyms roznia dlatego moga roznie brzmiec.
Wstaw oryginalna puche od filtra powietrza tzn ta bez tej fajki - moze to cos da .
  
 
Jesli chcesz polepszyc dzwiek silnika to stozkowy filtr powietrza ci cos da,a pozatym zamontuj sportowy wydech(strumienica zamiast srodkowego tlumikai koncowy przelotowytlumik np KM, ja tak mam i jest calkiem fajnie).
Pozdrowionka.
  
 
Mugen nie chodzi mi o to żeby na zakładać bajerów typu stożek.
Interesuje mnie czemu niektóre egzemplarze ryczą niemiłosiernie (bez stożków i sportowych wydechów)a inne nie.....
  
 

Kolektory dolotowe są zbudowane z tego samego materiału?
  
 
Jak roverek to tylko buczący
  
 
Odpowiedzia na roznice dzwieku wychodzi sie z jednej rzeczy , poldki plusy mialy inaczej skonstuowany wlot do puszki w Mr93 jest on bezposrednio pod puszka i wchodzi pod lampe a w plusie ma wygieta koncowke ktora tlumi tzw drgania kinetyczne * tak to sie chyba nazywa ) . Caly ten przepiekny dzwiek wychodzi z ukladu dolotowego , przez to ze jest praktycznie prosty i ma , w mr93 , bezposrednie wejscie od dolu puszki . Ach piekny jestten dzwiek .
Zamiencie sie puszkami i zobaczysz e bedzie taki jaki chciales
  
 
z moich obserwacji bardziej buczą roverki z plastikową puszką która zamiast tej metalowej rurki ma tylko owalny otwór.
a i jeszcze jedno jak masz kumpla z tym silnikiem to zamien się z nim filtrem owietrza to może byc przyczyna różnicy (pisałeś że macie takie same puszki)

A co do gwizdu deefa to obecnie taki posiadam (podziękowania dla ola), jeszcze w toruniu go będe miał ale później oddaje go olowi.
Ten tłumiczek jest niesamowity, jedyny w warszawie
  
 
niestety stwierdzam że puszki są identyczne tzn. z rurą...ale sróbuje sobie skręcić tą z owalem może to będzie to...????