Tarcze hamulcowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam pytanie czy trudny jest demontaz przdnich tarcz hamulcowych.
Jaka jest kolejnośc demontazu i montazu.

dzieki za pomoc

pozdrawiam
markus
  
 
Demontaż i montaż tarcz nie powinien nastręczyć Ci wielu kłopotów, kolejność jest następująca ...

- (naturalnie) odkręcamy śruby i zdejmujemy koła oraz stawiamy autko na podnośniku
- zdejmujemy zaciski hamulcowe (w zacisku typu ATE odkręcając z tyłu dwie śruby ampulowe [7] oraz zdejmując blaszkę zabezpieczającą z zewnętrznej ściany zacisku). W przypadku tego typu zacisku śruby o których wspominałem przykryte są plastikowymi zaślepkami, natomiast samą śrubę stanowi tu prowadnik zasisku
- ściągamy zacisk ze wspornika
- wyjmujemy klocki ham. i zabezpieczamy zacisk, by nie "zwisał" na przewodzie hamulcowym
- odkręcamy wspornik zacisku (śruby po wewnętrzej stronie)
- zdejmujemy (bez obaw, że coś zepsujemy )
- odkręcamy śrubkę trzymającą tarczę, przykręconą do piasty koła
- zdejmujemy tarcze

Montaż, w odwrotnej kolejności

Pozdrawiam - Speed R

P.S Jeśli będziesz montował nowe tarcze, przed ich założeniem wytrzyj je dokładnie środkiem do mycia ukł. hamulcowych z płynu antykorozyjnego !!!
  
 
Witaj

dzieki SpeedR za porade .Mam jeszcze jedno pytanie czy srube ta która sie przykręca tarcze trzeba przykrecic kluczem dynamometrycznym (moment dokręcenia)


pozdrawiam
markus
  
 
Cytat:
2004-04-28 10:57:18, markus pisze:

... czy srube ta która sie przykręca tarcze trzeba przykrecic kluczem dynamometrycznym (moment dokręcenia)


pozdrawiam
markus



Cześć

Pozwolę posłużyć sie tutaj ksiażką Morawskiego.

- śruba ustalająca tarczę hamulca przedniego na piaście - 4 Nm
- śruba mocująca zacisk hamulca do zwrotnicy koła przedniego - 95 Nm
- śruba mocująca jarzmo do zacisku ham. przedniego - 95 Nm

Chyba nic innego nie bedziesz odkręcał, wiec podaję tylko te wartości. Zresztą - ja nigdy nie posługiwałem sie przy zmianie klocków i tarcz kluczami dynamometrycznymi. Chodzi raczej o to, żeby nie skręcić śruby, a jednocześnie żeby sie nie odkręcała pod wpływem drgań. Wystarczy wyczucie.

Pozdrawiam.
Paweł.

[ wiadomość edytowana przez: kufel dnia 2004-04-28 12:30:12 ]
  
 
Fakt, w przypadku tych akurat śrub nie ma tu takich wymogów. Jesli masz dostęp do dobrego klucza dynamometrycznego, to napewno im nie zaszkodzi, ale jeśli nie, to... znam inne sposoby jak wydać 350 czy 500 zł. za w miarę dobry jakościowo klucz

Pozdrawiam - Speed R
  
 
Właśnie miałem pytać o wymianę tarcz
Dzięki za wyczerpujący opis
  
 
sama operacja bardzo prosta ale..
w moim przypadku odkręcenie tych śrubeczek to żeczywiście była bułka z masłem. Gożej ze ściągnięciem samych tarcz.
U mnie bez młota ni hu..hu nie poszło.
Powodzenia
  
 
Cytat:
2004-05-01 23:17:10, malyzk pisze:
... Gożej ze ściągnięciem samych tarcz.
U mnie bez młota ni hu..hu nie poszło.
Powodzenia



Cześć

Aby uniknąć takich problemó w przyszłości polecam posłużyć sie preparatem miedziowym, który to skutecznie zabezpiecza przez zapiekaniem.

Pozdrawiam.
Paweł.
  
 
Cytat:
2004-05-02 20:19:58, Kufel pisze:
Cytat:
2004-05-01 23:17:10, malyzk pisze:
... Gożej ze ściągnięciem samych tarcz.
U mnie bez młota ni hu..hu nie poszło.
Powodzenia



Cześć

Aby uniknąć takich problemó w przyszłości polecam posłużyć sie preparatem miedziowym, który to skutecznie zabezpiecza przez zapiekaniem.

Pozdrawiam.
Paweł.



... konkretnie miedzią w spray'u.
Faktycznie pomaga. Jak robiłem autko KeyJey'a to wszystkie piasty po dokładnym oczyszczeniu pokryłem miedzią. Z moich doświadczeń wynika, że zabieg warty jest przeprowadzenia

Pozdrawiam - Speed R