Kolektory - sposoby naprawy?? [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
HELP
mam problem z kolektorami.
kolektorem a właściwie śruba. "wypluło " mi śrube z głowicy.
otwór jest tak duzy ze moge spokojniwe wsadzic i wyjąć śrube ręka. co zrobić? ile mnie to będzie kosztowało w warsztacie? na starym forum czytałem cos o patncie z jakimś kolkiem budowlanym ... czy jest jakis inny "domowy sposób"? boje sie rozwiercac bo to pelno roboty(szczegolnie z kolankiem)
help

  
 
panowie dlaczego ignorujecie ten temat?
ja na poważnie pytam. moze ktos ma jakies sposoby. patrzylem w wyszukiwarce i znalazlem tylko to o kleju ale ten nie zdziala nic w moim wypadku
  
 
putin chodzi ci o kolanka w głowicy ??????
  
 
yup
  
 
Nic trudnego.
Już ci to na priv wytłumaczylem.
Rób sam i na zlot....
  
 
Może Czuczu nie na priv tylko daj tutaj posta, bo potem znowu będzie pytanie!!! i znowu nikt nie będzie wiedzieć..pozdro
  
 
wystarczy przegwintować otwór na większy i po sprawie
  
 
Lukaszc to samo mu napisałem.
A problem w tym ze putin nie ma garazu .
Wiec pokazcie klase i z wiertarką i gwintownikiem do noego żeby auto jeździło
  
 
własnie problem tkwi w tym że nie mam gwintownika
  
 
Cytat:
2003-09-27 10:28:50, lukaszc pisze:
własnie problem tkwi w tym że nie mam gwintownika



To jeszcze wazne jest z ktorej strony wyplulo. Dorob szpilke M10 z przejsciem na M8, nagwintuj ( kup gwintownik i raczke do niego ) otwor w glowicy wkrec na jakis klej i bedzie trzymac. Jak wkleisz bez niczego to dlugo nie pociagnie.
  
 
Cytat:
2003-09-28 00:18:18, blokus pisze:
Cytat:
2003-09-27 10:28:50, lukaszc pisze:
własnie problem tkwi w tym że nie mam gwintownika



To jeszcze wazne jest z ktorej strony wyplulo. Dorob szpilke M10 z przejsciem na M8, nagwintuj ( kup gwintownik i raczke do niego ) otwor w glowicy wkrec na jakis klej i bedzie trzymac. Jak wkleisz bez niczego to dlugo nie pociagnie.


wyplulo gorna od strony klapy.
jak to zrobic? z tego rozumiem ze nagwintowac wkrecic m10 a potem to m10 nawierci i nagwintowac na m8?
podobno nie ma problemu z rozwierceniem kolanek?
  
 
Nieeee wkrec srube wieksza !!!!!
Nic w niej nie wierc.
Po prostu zamontuj na wieksza srube !!!!
  
 
Cytat:
wyplulo gorna od strony klapy.
jak to zrobic? z tego rozumiem ze nagwintowac wkrecic m10 a potem to m10 nawierci i nagwintowac na m8?
podobno nie ma problemu z rozwierceniem kolanek?



Mi ta sama wyplulo. Kupilem srube twardosc 8.8 gwint M10 dosc dluga dalem do tokarza zeby czesc jej przegwintowal na M8. gwintownikiem M10 potraktowalem otwor w glowicy, przycialem na odpowiednia dlugosc szpilke i wkrecileem na jakis klej. Nalepiej odrazu oszpilkowac glowice. Wszystko bez wyciagania silnika bez odkrecania belki, nie pamietam ale chyba sprezyne tylko wykrecilem.

Robia tez inny patent rozwiercaja na M12 robia centralnie gwint na M8 i wkrecaja szplike (do kupienia w sklepie)
  
 
A ja ma to na poksylinie zlozone i nie narzekam
  
 
Cytat:
2003-09-29 20:29:45, her_us pisze:
A ja ma to na poksylinie zlozone i nie narzekam


i tak tez myslałem zrobic!
ale u mnie sruba wchodzi ze zbyt duzym luzem(wszystko trzymalo by sie tylko na kleju)
a u Ciebie jak bylo her_us
  
 
Proponuje jednak przegwintować na M10 jak masz kase to skocz do jakiegoś slusarza tokarza i on zrobi za małą kase, przynajmniej u mnie tak jest. Niewiem jakie u was ceny. Na samym kleju napewno długo niepociągnie a już na jakimś zwykłym napewno jakaś odporność na temperature musi być tam jest najcieplej z całego silnika(oprócz komory spalania) Pomysł z gwintem M10 z 1 i M8 z 2 też dobry wkleić na klej do gwintów i bedzie oki!!
  
 
panowie, panowie...
to sa wszystko domowe sposoby, trzeba kupic zestaw naprawczy i naprawic zerwany gwint taki zestaw kosztuje coprawda troche kasy ale za to wytrzymalosc gwintu po naprawie jest wieksza, ja osobiscie mam to w moim skuterze na kolektorze ssacym (M6) ale nie musialem fatygoac zadnego slusarza a kumpel ktory mi robi czasami skuter (nie znam sie na dwusuwach) nie mogl sie nadziwic ze to sie bedzie trzymalo, do dzisiaj ma wytrzeszcz , wiec nie na poxipol czy cos tam tylko zestaw napr...
  
 
odswiezam temat, jaki klej do gwintow? jest jakis specjalny klej do alu wysokotemperaturowy? chce wkleic szpile (gwinty ok sa) i niech sie to zapiecze w pizdu tam... ktos moze podac przyklad takiego kleju?
  
 
Cytat:
2004-05-06 15:38:49, ZoLt4R pisze:
odswiezam temat, jaki klej do gwintow? jest jakis specjalny klej do alu wysokotemperaturowy? chce wkleic szpile (gwinty ok sa) i niech sie to zapiecze w pizdu tam... ktos moze podac przyklad takiego kleju?


Ja użyłem kleju PRIME LOK type 245 BLUE. to jest taka mała tubka a w srodku jest takie niebieske cuś co sie wyciska na koniec gwintu i wkręca, tylko wszystko trzeba idelanie odtłuscić bo bez tego niechce trzymać i Gwint musi być dobyr Cena tego jest cos koło 15 złotych a wystarcza na dłuugo bo na jedną szpilke zużyjesz tylko kilka kroplek.. Pozdrowienia
  
 
Wiatam , mi tez zerwalo niedawno sruby , bo jakis osiol{poprzedni wlasciciel} jak mu sie gwint w kolektorze zerwala to zamiast zrobic to z glowa to poprostu przegwalcil otwory dluszymi srubami . a ja przegwintowalem na M10 ale x 2,5 a niby ma byc x 1,25 bo podobno taki jest gwint do samochodow stosowany. po nagwintowaniu takim gwintownikiem otworow , przewiercilem malutkim wiertlem dłowke sruby w poprzek i porobilwm ze stalowego drutu cos ala zawleczki , a zrobilem to wszystko po to bo srubki mimo , ze byly mocno przykrecone to mialy tendencje do odkrecania . Ale to tylko przez moja niewiedze bo zastosowalem wszystkie gwintowniki , a mialem nie robic gwintownikiem NR3 . Bez tego gwintownika jest gwint ciasny.