Wrażliwość na wiatr

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy Wasze auta też są tak wrażliwe na boczny wiatr, czy tylko mi się tak zdaje?Jazda trójmiejską obwodnica z prędkością powyżej 100kmh jest dla mnie ostatnio strasznie męcząca właśnie z uwagi na porywy wiatru (tym bardziej odczuwalne jak wyjeżdza się zza lasu, lub TIRa) Czuję że jadąc szybciej nie jestem w stanie utrzymać auta w granicach jednego pasa ruchu , czyli pozostaje tylko zwolnić.
Aha, nie mówimy tu o jakiś tornadach, czy innych sztormach

Jeśli to pomoże to amortyzatory przednie sa nowe,końcówki drązków też, geometria zrobiona, Wiatr nosił samochodem wcześniej, teraz nic się nie poprawiło, przebieg 100kkm.

  
 
Masz tylko Espero...
  
 
Cytat:
2004-05-25 20:05:27, Zoltar pisze:
Masz tylko Espero...


No i? Jaki sens tej wypowiedzi?
Coś kolega ostatnio zaczyna frustrację przejawiać (jak nie przymierzając Piotrek).
  
 
Dobra napiszę inaczej

Espero jest wrażliwe, mocno wrażliwe. Pionowa boczna "ściana" nadwozia daje takie efekty...

Dosyć irytujące...
  
 
czyli wszystko w normie?może "posadzę" na miejscach pasażerów po worku ziemniaków to się poprawi trakcja
  
 
Przesadzacie. Powiem tylko ze firmowa corolla 2002 (combi) jak dostanie podmuch przy np 130km/h to sie mozna przestraszyc. Za to na zakretach az sie klei do drogi...
  
 
Cytat:
Dobra napiszę inaczej

Espero jest wrażliwe, mocno wrażliwe. Pionowa boczna "ściana" nadwozia daje takie efekty...



No nieprzesadzaj. Niejest wrazliwe az tak bardzo. spokojnie mozna podruzowac 130 przy sporawym bocznym wietrze.
  
 
też tak uważam Jazda w zeszłe wakacje miała miejsce w różnych waunkach atmosferycznych m.in. w warunkach dość mocnego wiatru i nie zauważyłem niczego szególnego, a zaznaczę, że miałem wyrypane amorki i kiszkowate sprężyny z tułu - miękkie jak cholera. A jechałem dość konkretnie i... wstyd się przyznać - mocno nieprzepisowo
Więc nie wiem, może ja lubię rodeo
  
 
Espero a i owszem jest wrażliwe, ale nie tak bardzo jak piszesz. Wiadomo Tir, który przejedzie obok daje podmuch niemalże jak "tornado" (haha), lecz generalnie pięknie sie trzyma drogi przy dużym bocznym wietrze jak również na zakrętach biorąc pod uwagę stosunkowo znaczną prędkość jaką się rozwija. Ciekawe cobyś powiedział o polonezie atu plus, który przy dużym bocznym wietrze prawie fruwa nie tylko po drodze; Wysokie pudełko łatwe do zdmuchnięcia z trasy.
Esperaki to jednak klasa.
Poza tym zdecydowanie wiele zależy od umiejętności kierującego (bez urazy).
Pozdrawiam
  
 
Popieram kinusie. Przedewszystkim zawieszenie w espero jest miękkie więc ma tendencje do znoszenia. jeżdżąc na zimówkach chciałem wymieniać amortyzatory bo w zakrętach minie wynosiło. A co się okazało po założeniu opon letnich auto bieże zakręty jak przecina. Nowe opony a szajs.
  
 
Faktem jest że w Espero boczny wiatr po prostu czuć. Po trójmiejskiej Obwodnicy jeżdzę codzienne na odcinku Gdynia-Gdańsk średnio trzymając 140 km/h i jedynie przy sztormach mam problemy z trzymaniem się w pasie.

A najlepszy ubaw jest jak stoi się na czteropasmówce bez pasa rozdzialającego na lewym pasie a z przeciwka na zielonym śmignie jakiś TIR w pełnym pędzie.

  
 
No właśnie, inne samochody wcale nie są lepsze - skaczą po koleinach tak jak Espero i bujaja sie od wiatru tez tak jak Espero więc nie ma co szukac dziury w całym. I każdy samochód turystyczny (a takim jest Espero) tak się zachowuje ze względu na kompromis zawieszenia - jak ma być wygodnie, to musi być dosyć wysoko i miękko.
Pozdr.
  
 
Ja bylem w trojmiescie od ostatniego wtorku do piatku. Tez jezdzilem obwodnica i faktyczne bardzo czulem wiatr. Ale mozna to wybaczyc Esparakowi. Mysle ze nie ustepuje w tym wzgledzie innym bryczkom. Taka dolegliwosc to nic. Poza tym ciagle jestem zadowolony z autka.
  
 
Odróżnijmy stały boczny wiatr od nagłego huraganu wywoływanego przez jakiegoś 16 kołowca. Wtedy każde auto popłyyyynie w bok.
  
 
W ubiegły weekend byłem Esperakiem w Częstochowie.
Prędkość oscylowała w granicach 140-170 km/h.
Wiatr był dość silny - przygód w postaci przepływania auta z jednego pasa na drugi BRAK.
  
 
Ja to w ogole nie rozumiem co znaczy pionowa sciana Espero i dalczego ma byc niby gorsze od innych samochodow. Espero wcale nie ma pionowej sciany, duzo samochodow jest bardziej pionowa. Wszystko zalezy od masy, sprezyn i stanu amortyzatorow, a takze powierzchni bocznej samochodu
  
 
a nie mówiłem Odrazu mówiłem że coś przesadził ktoś z tą wrażliwością na wiatr! Z opini użytkowników wychodzi, że to bzdura !!!
  
 
Coś jednak jest na rzeczy. Moje poprzednie espero było bardzo wrażliwe, zaś to którym jeżdżę teraz duż mniej chociaż jeżdżę szybciej...
Nie wiem, może kwestia opon, może cięższy silnik...., inna charakterystyka sprężyn i amorków.
Ale faktycznie różnica jest.
Co ciekawsze,. w esperze, najbardziej czuć podmuchy itp (wg mnie), przy prędkościach rzędu 90-120km/h. Czym dalej, tym samochód jest lepiej dociskany do jezdni. Jedyny samochód który znam i który się tak zachowuje to poprzedni civic.

POzdro

Navi