| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mlac Skoda Octavia Tour T ... Kraków | 2004-05-09 12:14:11 Witam
Moje autko ma 90 tyś km od początku jeździło na Mobil 1 5W-50. Przerobiłem go na gaz i teraz się zastanawiam na jaki zmienić olej. Mówią że lepiej jeździć na gazie na półsyntetyku czyli najprościej byłoby zmienić na Mobil S 10W-40 ale na olejach Mobil nic nie pisze o samochodach na gaz. Za to np. na Shell'u Plus 10W-40 jest adnotacja że dla silników na gaz. Co o tym sądzicie na czym wy jeździcie??? Pozdrowienia |
-DLUGI- Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-05-09 14:59:45 Jeszcze troche to wymyślą może jakieś specjalne filtry pow. do gazu albo jakies borygo+GAZ |
croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2004-05-09 22:33:40 jeśli jeździłeś na takim oleju to go nie zmieniaj . reklamą się nie sugeruj. |
mlac Skoda Octavia Tour T ... Kraków | 2004-05-10 09:16:44 Czyli najlepiej według was zostać na Mobil 1??? Mimo że to syntetyk?? a nie półsyntetyk??? |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2004-05-10 14:04:31 Nie dajcie się zwieść krzykliwym reklamom olejów syntetycznych , jako tych naj- ! Owszem - nie neguję ich jakości , właściwości – natomiast dla nas , użytkowników wiekowych pojazdów zastosowanie ich może przynieść więcej szkody niż korzyści . Poza rewelacyjnymi właściwościami smarnymi , odpornością na wysokie temperatury ( bo gotujący się olej dobry jest do frytek , nie do silnika ! ) – mają one silne właściwości myjące . Co dla starego silnika może być zabójcze . O co chodzi ? – W miarę eksploatacji na wszystkich elementach mających kontakt z olejami – odkłada się nagar . Jeżeli zostanie wypłukany z kanałów olejowych w postaci piasku – może doprowadzić do uszkodzenia pompy olejowej i zatkania filtra , jeżeli „umyjemy” tłoki - nagle może się okazać , że silnik straci kompresję , pojawią się większe przedmuchy do miski olejowej , a silnik zacznie dymić - bo olej nie będzie dokładnie zgarniany ze ścianek cylindrów . Tak więc stosować nie polecam , chyba że ktoś zrobił właśnie remont silnika , albo tak ekstremalnie żyłuje silnik , że inne oleje się gotują !
Polecam natomiast oleje przeznaczone do takich pojazdów ( znowu kryptoreklama – chyba zwrócę się do producentów o prowizję ) , a mianowicie : Najlepszy to SELENIA Old Car , albo zapomniany nieco - stary poczciwy Selektol 20W -50 ! To że lepkość oba te oleje mają prawie jak olej przekładniowy – działa na ich plus , bo właśnie przez to odrobinę uszczelnia luzy pomiędzy tłokiem , a ścianką cylindra . Natomiast po zalaniu auta takim olejem – w zimie szybko się dowiecie – w jakim stanie jest wasz stary akumulator . Poza odrobinę trudniejszym rozruchem w zimie innych skutków ubocznych nie ma . Gorąco za to odradzam najtańszy na rynku olej Lotos Town – bo gotuje się on już w temperaturze pokojowej , a o innych jego cudownych właściwościach szkoda marzyć ! Jeszcze jedna uwaga : nie wierzcie w zapewnienia sprzedawców o środkach ( na starej Zastavie – testowałem różne ) , które dodane do oleju zastępują remont silnika : wszelkich preparatach teflonowych , czy też normalnych idiotyzmach typu : środek zawierający płynny metal (?) , czy też molekuły ceramiczne ! Gdyby istniały naprawdę takie rewelacje – producenci olejów już dawno zastrzegliby setkami patentów wyłączność na ich stosowanie ! Podobnie – z dużą rezerwą należy podejść do środków likwidujących wycieki oleju z silnika . Te działają , natomiast odbywa się to na zasadzie zmiękczania starych uszczelek ( lepiej więc zmienić je na nowe ) . Niekontrolowane zmiękczenie zamiast zlikwidować wyciek – jeszcze go powiększy . Czasem warto też zastanowić się , czy przypadkiem wycieki nie są spowodowane nadciśnieniem w misce olejowej – spowodowanym przedmuchami z nad tłoków ( w krańcowym przypadku może doprowadzić do eksplozji silnika ! ) . Zróbcie więc mały eksperyment : odepnijcie od filtra powietrza wąż odpowietrzający miskę olejową i przedłużcie - dyskretnie umieszczając wylot pod autem ( dyskretnie – bo operacja grozi cofnięciem dowodu ) , zatykając jednocześnie dziurę pod filtrem , żeby silnik nie dostawał „lewego” powietrza , w dodatku nie oczyszczonego ! Jeżeli wycieki się zmniejszą – to jesteście w domu . Na pewno poprawią się osiągi auta – bo zamiast dopalać opary oleju ( które dodatkowo potrafią zapaprać filtr ) – silnik dostanie większą dawkę świeżego powietrza . A co do "specjalnych" olejów na gaz : producenci zakładają , skądinąd słusznie - że kierowca montujący instalację gazową w aucie nie robi tego po to , żeby za chwilę wyjechać na tor wyścigowy - tylko jest to człowiek z natury oszczędny i trzyma prawą nogę częściej na hamulcu , niż na gazie - i nie piłuje auta do maksymalnych obrotów . Sam gaz zresztą ma gorszą kaloryczność od benzyn . Wszystko to sprawia , że w takim silniku zdają egzamin już najgorsze (!) oleje . |
toradek LPG User Ford Escort XR3i 1.8 ... Łódź | 2004-05-10 17:47:55 Schab, bardzo ladnie to przekopiowales z jakiejs strony A co do tego najgorszego oleju pod koniec Twojego referatu, to chyba w sam to nie wierzysz. |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2004-05-11 11:45:11
Muszę cię rozczarować - wypociny o olejach są w całości moje własne , oparte o własne ponad 20-letnie doświadczenia użytkownika różnych samochodów ! Ponadto z przykrością informuję , że silnik z mojego zabytkowego Fiata spokojnie można porównywać z nowoczesną Astrą , bo te same silniki jeżdziły jeszcze kilka lat póżniej w Tipo ,Temprze , oraz w Cromie do końca jej produkcji , a po zmianie głowicy (2 wałki 8 zaworów - na 2 wałki 16V ) jeżdzą do dziś w Bravo - Brava, Marea, oraz w Stilo ! Podobnie w Astrze 1 - silnik korzeniami sięga do Kadeta ! Co do najgorszych olejów stosowanych do aut z gazem - po doświadczeniach z trzema różnymi olejami zalecanymi jakoby do gazu - podtrzymuję w całości ! |
arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2004-05-11 12:43:07 No gratuluję pomysłu, żeby do auta z przebiegiem 90kkm i użytkowanym na M1 5W50 zalać Selektol. No, to na pewno poprawi warunki pracy silnika, jak nic.
Pozdr |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2004-05-11 16:25:34 [quote]
2004-05-11 12:43:07, arklin pisze: No gratuluję pomysłu, żeby do auta z przebiegiem 90kkm i użytkowanym na M1 5W50 zalać Selektol. /quote] Chłopie ! Nie wiem czy widzisz analogię z reklamami proszków do prania ? Bo ja tak ! Wszystkie wypiorą wszystko ... a tylko Ariel jest najlepszy . Tu jest tak samo . Czyli wierzysz , że reklama jest po to aby klient nabył najlepszy produkt . Nic bardziej błędnego - najgłośniej reklamuje się produkty najdroższe , na których producent , czy sprzedawca ma największy zysk . Jeśli znasz trochę historię motoryzacji - to wynalazki typu turbo , czy sprężarka mechaniczna , 4 zawory na cylinder , wtrysk paliwa , nitro - znane i stosowane były w sporcie i w lotnictwie już w latach 30 ubiegłego wieku (!!!) A o olejach syntetycznych nikt wtedy nie słyszał ! Za to wiesz z czego robi się oleje syntetyczne ? Z wtórnej przeróbki odpadów ropy naftowej ! Zalać silnik asfaltem ! Też pomysł . Jeszcze jedno : mój zabytkowy Fiat , jeżdżąc na olejach mineralnych - przekroczył właśnie 330 000 km bez remontu silnika , przy czym ja przez ostatnie 100 tys nigdy go nie oszczędzałem . Mało - co jakiś czas go testuję - co jeszcze może . A może jeszcze dojść do 195 km/h , a setkę robi poniżej 10 s. [ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2004-05-11 16:33:48 ] |
arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2004-05-12 09:00:04 Proszę bardzo, jesli jeździsz na Selektolu i jest gut, to rob tak dalej. Ja jednak pozostanę przy syntetykach.
pozdr |
mlac Skoda Octavia Tour T ... Kraków | 2004-05-13 12:25:51 Widzę że dyskusja się rozgrzała Pozdrawiam i czekam na kolejne wypowiedzi |
koperrr Omega Legionowo | 2004-05-14 00:29:19 mój passat z 81 jeżdził na elfie 15w-40 przez co najmniej 10 lat a na gazie 7 i co?! nic zero napraw silnika |
klausz LPG User Vectra B X20XEV mała miejscowość pod Opolem | 2004-05-14 23:11:45 Witam.
Kupiłem niedawno Vectrę B i nie wiem dokładnie jakim olejem była zalana, ale wszystko wskazuje na to że oplowskim jakim, bo była serwisowana w Oplu a tam leją zazwyczaj Mobil. Z tej mojej niewiedzy zmieniłem olej na Castrol Magnatec 5w-40 i ....zaczęły lekko stukać popychacze zaworów, zaczęła moczyć uszczelka od pokrywą zaworów. Tyle zauważyłem, ale może jeszcze gdzieś indziej tez moczy. Co polecacie zrobić?? Ja zamierzam zmienić go na Castrola 10W -60 (syntetyk) lub Castrola Magnateca 10w-40 (półsyntetyk). Pozdrawiam |
WilK Black Magic Prowansja | 2004-05-14 23:48:05 Ja z powodzeniem jeżdżę na Micro Oil 10W40 (to nazwa Quaker State wykupiona przez Shella). |
mlac Skoda Octavia Tour T ... Kraków | 2004-05-18 08:45:52 Dzieki wszystkim za rady. Zostaje przy Mobil 1 narazie mnie stać. |
thaniel LPG User Fiat Siena/Opel Astra Warszawa - Natolin | 2004-05-18 09:28:44 Good dla ciebie a przedewszystkim dla autka pozdr |