Jestm nowy i od razu prosba... :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jest nowy na tym forum wiec wszystkim mowie "czesc"

bardzo interesuje mnie zakup ESPERO a szczegoly
sa tutaj
jak by ktos mogl z was wypowiedzic sie bylbym

P.S. chyba czesciej bede tu zagladac - podoba mi sie

dzieki

[ wiadomość edytowana przez: ppmarian dnia 2004-05-08 22:57:02 ]
  
 
Witam


Z tym zamiataniem w wersji 2.0 to ostra przesada

Bo jak ma zamiatać 105 koni z 1160 kg.

Wyciszenie... Hmm... Wątpię, czy Nubira będzie głośniejsza... Jak zrobię, to co planuje na lato... To faktycznie... Będę miał ciche Espero...

Zawieszenie/silnik wszystko to prawda.

Korozja niestety też.


Ps.

Jestem w szoku tylu pozytywnych opinii


[ wiadomość edytowana przez: Zoltar dnia 2004-05-08 23:02:11 ]
  
 
W każdym aucie można znaleźć jakieś słabsze strony, ale za cenę esperaka nie kupisz nic innego w tej klasie.
Bardzo wdzięczne autko - hehe tak piszę po 500 kilometrowej trasie wczoraj i dziś....
Kupuj - warto!!!
  
 
Faktycznie, opinie super Nie wiedziałem, że mam takie lubiane i udane autko
  
 
Cytat:
2004-05-08 23:06:56, pyrekcb pisze:
W każdym aucie można znaleźć jakieś słabsze strony, ale za cenę esperaka nie kupisz nic innego w tej klasie.

ale za 16 000PLN mozna juz wyrwac NU I - nie lepiej ???

Bardzo wdzięczne autko - hehe tak piszę po 500 kilometrowej trasie wczoraj i dziś....

a co z tymi fotelami??? niektorzy nazekaja ze sa bardzo niewygodne

Kupuj - warto!!!




  
 
Cytat:
2004-05-08 23:01:19, Zoltar pisze:
Witam


Z tym zamiataniem w wersji 2.0 to ostra przesada

Bo jak ma zamiatać 105 koni z 1160 kg.


no ale ~ 10s do paki jest i ~200km/h poleci czyli calkim cxalkiem jak na 4.60m

Wyciszenie... Hmm... Wątpię, czy Nubira będzie głośniejsza... Jak zrobię, to co planuje na lato... To faktycznie... Będę miał ciche Espero...

no to sie pochwal


Zawieszenie/silnik wszystko to prawda.

w ktorych oplach byly te silniki ??? 1.8 w oplu ma 90KM a 2.0 115KM !!!!!!!!


Korozja niestety też.

gdzie najczesciej sie pojawia ?
a jak jest z dostepnoscia blachy - mozna cos wyszperac na gieldzie i szrotach ?

Ps.

Jestem w szoku tylu pozytywnych opinii

ja tez. dlatego tak mnie kreci To auto !!!

[ wiadomość edytowana przez: Zoltar dnia 2004-05-08 23:02:11 ]

  
 
Nubira I w tej cenie to będzie szrot

Fotele przednie są za miękkie... Można dostać pierdolca na długiej trasie (Szczególnie pasażer)

Realne 11.5 sekundy (Na G-techu pewnie mniej, z 10.5)

Silniki: 1.8 jest ulepszony. 2.0 jest osłabiony (Komp Delco, zamiast Bosch). Trwałość jest bardzo duża.

Korozja: Dolne partie drzwi, tylne błotniki (Malutko w porównaniu do Vectry A). I rozsiane małe purchelki np: nad szybą przednią.

Moje wyciszenie... Jak będzie czas... To pójdą w ruch maty (drzwi, przegroda czołowa) oraz uszczelki okienne silikonowe do drzwi... Powinien być dobry efekt na trasie


Dużo... Bardzo dużo jest w archiwum Oraz tu http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=27014&c=0&f=17



Pozdro.
  
 
Cytat:
2004-05-08 22:53:04, ppmarian pisze:
jest nowy na tym forum wiec wszystkim mowie "czesc"

bardzo interesuje mnie zakup ESPERO a szczegoly



No to na co czekasz?
Kupuj.
Myślę, że najlepszym przykładem może być to, że jak rozbiłem jedno espero szybko kupiłem następne.
Co do uwag na forum podanym przez Ciebie:
- trwałość zawieszenia, ale 200 kkm bez remontu w Polsce nie zrobisz..
- gaz jest niezbędny (wbrew opiniom niektórych klubowiczów) - wtedy nie patrzysz na licznik kilometrów...
- Samochód jest dość cichy, ale bez przesady... Ale faktem jest że słychać tylko powietrze. Silnika prawie nie.
- UWAGA! Często samochody mają kręcone liczniki. Jak będziesz coś kupową zwróć uwagę na kilka szczegółów, któe moga ci powiecieć nieco więcej o stanie (i prawdziwym przebiegu) samochodu: (1) uszczelki tylnych szybek zachodzące na tylne trójkąty - nie powinny byś pourywane lub popękane. Jeżeli są, to znaczy że samochód ma > 200kkm lub jeździł na taksówce, (2) dźwignia zmiany biegów - powinna "sztywno" chodzić. Wszelkie duże luzy pojawiają się po ok 150 kkm, (3) sprężyny tylne - pękają ok 100 kkm, (4) drzwi przednie - spody bardzo skorodowane oznaczają przebieg pow 180 - 200 kkm (małe wżery pojawiają się dużo wcześniej - może takie już z fabryki wyjeżdżały? ), (5) Sprzęgło - bardzo głębokie, bez możliwości ustawienia też oznacza duży przebieg. (6) Sprawdź też uwagę na odciskanie się górnych krawędzi drzwi w uszczelkach - mogą zdemaskować "krzywość" nadwozia.
Co do cen - za 16 000 wydaje mi się, że powinien byś (1,8 lub 2,0) rocznik 97-98 z gazem i z przebniegiem do 140-150 kkm. Większość samochodów na rynku ma ceny ok 10 000 - 14 000.
Najlepiej jak coś znajdziesz to daj znać na forum. Może ktoś z klubowiczy podjedzie z Tobą obejrzeć...
Tak z włąsnego doświadczenia - nie szukałbym na Twoim miejscu samochodów o przebiegu większym niż 130 kkm.

Uwaga - wszelkie przedstawione opinie reprezentują wyłacznie poglądy ich autora i Klub Espero nie ponosi za nie jakiejkolwiek domniemanej lub wprost wyrażonej odpowiedzialnoiści .

Pozdro

Navi
  
 
Cytat:
2004-05-09 10:55:20, Navi pisze:
No to na co czekasz?
Kupuj.
Myślę, że najlepszym przykładem może być to, że jak rozbiłem jedno espero szybko kupiłem następne.
Co do uwag na forum podanym przez Ciebie:
- trwałość zawieszenia, ale 200 kkm bez remontu w Polsce nie zrobisz..
- gaz jest niezbędny (wbrew opiniom niektórych klubowiczów) - wtedy nie patrzysz na licznik kilometrów...
- Samochód jest dość cichy, ale bez przesady... Ale faktem jest że słychać tylko powietrze. Silnika prawie nie.
- UWAGA! Często samochody mają kręcone liczniki. Jak będziesz coś kupową zwróć uwagę na kilka szczegółów, któe moga ci powiecieć nieco więcej o stanie (i prawdziwym przebiegu) samochodu: (1) uszczelki tylnych szybek zachodzące na tylne trójkąty - nie powinny byś pourywane lub popękane. Jeżeli są, to znaczy że samochód ma > 200kkm lub jeździł na taksówce, (2) dźwignia zmiany biegów - powinna "sztywno" chodzić. Wszelkie duże luzy pojawiają się po ok 150 kkm, (3) sprężyny tylne - pękają ok 100 kkm, (4) drzwi przednie - spody bardzo skorodowane oznaczają przebieg pow 180 - 200 kkm (małe wżery pojawiają się dużo wcześniej - może takie już z fabryki wyjeżdżały? ), (5) Sprzęgło - bardzo głębokie, bez możliwości ustawienia też oznacza duży przebieg. (6) Sprawdź też uwagę na odciskanie się górnych krawędzi drzwi w uszczelkach - mogą zdemaskować "krzywość" nadwozia.
Co do cen - za 16 000 wydaje mi się, że powinien byś (1,8 lub 2,0) rocznik 97-98 z gazem i z przebniegiem do 140-150 kkm. Większość samochodów na rynku ma ceny ok 10 000 - 14 000.
Najlepiej jak coś znajdziesz to daj znać na forum. Może ktoś z klubowiczy podjedzie z Tobą obejrzeć...
Tak z włąsnego doświadczenia - nie szukałbym na Twoim miejscu samochodów o przebiegu większym niż 130 kkm.

Uwaga - wszelkie przedstawione opinie reprezentują wyłacznie poglądy ich autora i Klub Espero nie ponosi za nie jakiejkolwiek domniemanej lub wprost wyrażonej odpowiedzialnoiści .

Pozdro

Navi



To ja jeszcze parę groszy a propos powyższego....
gaz nie jest niezbędny - jeżeli koledzy klubowi deklarują zuzycia Pb w granicach 8-10 ltr po mieście, to koszt 100 km wynosi ok. 31.60 - 39.50 PLN. Ja gazu muszę wlać 12-14 ltr, czyli 100 km kosztuje mnie (przy obecnej cenie gazu - a ma być gorzej) 20.40 - 23.80 PLN. Doliczając do tego częstsze wymiany eksploatacyjne, droższy przegląd i ew. naprawy instalki, nie jest już tak opłacalnie, jak kiedyś...
Do tego ja musiałem się przyzwyczić do gorszej dynamiki, "dziury" w mocy silnika i mniejszego bagażnika... Wybór należy do Ciebie.

Co do przebiegu - mój ma oberwaną uszczelkę i to z lewej nie taksówkarskiej strony, a ma przebieg 76 tkm. Jak go kupowałem to już miał ją uszczkodzoną, a wtedy miał 57 tkm, więc nie wiem, czy to taki pewny wskaźnik... Dodam, że auto kupowałem od znajomego i przebieg jest 100%.
Sprzęgło i skrzynia chodzą b. dobrze, natomiast pękniętą sprężynę wymienili mi na przeglądzie 60 tkm...
Przy rozbieraniu prawego boczka drzwi nie znalazłem jeszcze rdzy... Odpukać!

Także wydaj mi się, ze powyższe wskaźniki mogą pomóc w ocenie stanu auta, ale jak widać na przykładzie mojego espero, nie można ich traktować autorytatywnie. Najlepiej kupować auto od znajomego albo z naszego klubu . Tylko kto u nas sprzeda Ci takie fajne autko...???
Powodzenia!
P.
  
 
Cytat:
2004-05-09 10:27:50, Zoltar pisze:

Moje wyciszenie... Jak będzie czas... To pójdą w ruch maty (drzwi, przegroda czołowa) oraz uszczelki okienne silikonowe do drzwi... Powinien być dobry efekt na trasie



He, he...
Moje autko po wygłuszaniu (cała podłoga, przegroda czołowa, drzwi, wewnętrzne i zewnętrzne profile blach, cięgna w drzwiach... i kabelki) gdzie do zrobienia pozostało jeszcze: dach, maska od wewnątrz i bagażnik - przytyje o 140 kg
A zaznaczam, że praktycznie cała podłoga, dach i profile pod tapicerką zostały wyłożone najlżejszą, dostepną na rynku matą (DynaMat).
Nawet wolę nie myśleć, ile ważyła by całość po wykorzystaniu mat na bazie smoły

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
ja już się wypowiedziałem na autokaciku
  
 


No to na co czekasz?
Kupuj.
Myślę, że najlepszym przykładem może być to, że jak rozbiłem jedno espero szybko kupiłem następne.
Co do uwag na forum podanym przez Ciebie:
- trwałość zawieszenia, ale 200 kkm bez remontu w Polsce nie zrobisz..

zadne ato nie zrbi talie przebiegu w PL bez "ingerencji" w zawieszenie

- gaz jest niezbędny (wbrew opiniom niektórych klubowiczów) - wtedy nie patrzysz na licznik kilometrów...

gaz w moim przypadku jest zlem koniecznym

- Samochód jest dość cichy, ale bez przesady... Ale faktem jest że słychać tylko powietrze. Silnika prawie nie.

kupie dobre audio i bedzie OK

- UWAGA! Często samochody mają kręcone liczniki. Jak będziesz coś kupową zwróć uwagę na kilka szczegółów, któe moga ci powiecieć nieco więcej o stanie (i prawdziwym przebiegu) samochodu: (1) uszczelki tylnych szybek zachodzące na tylne trójkąty - nie powinny byś pourywane lub popękane. Jeżeli są, to znaczy że samochód ma > 200kkm lub jeździł na taksówce, (2) dźwignia zmiany biegów - powinna "sztywno" chodzić. Wszelkie duże luzy pojawiają się po ok 150 kkm, (3) sprężyny tylne - pękają ok 100 kkm, (4) drzwi przednie - spody bardzo skorodowane oznaczają przebieg pow 180 - 200 kkm (małe wżery pojawiają się dużo wcześniej - może takie już z fabryki wyjeżdżały? ), (5) Sprzęgło - bardzo głębokie, bez możliwości ustawienia też oznacza duży przebieg. (6) Sprawdź też uwagę na odciskanie się górnych krawędzi drzwi w uszczelkach - mogą zdemaskować "krzywość" nadwozia.

dzieki za rady

Co do cen - za 16 000 wydaje mi się, że powinien byś (1,8 lub 2,0) rocznik 97-98 z gazem i z przebniegiem do 140-150 kkm.

wolalbym kupic auto taniej bez gazu i sam zakladac gaz

Większość samochodów na rynku ma ceny ok 10 000 - 14 000.
Najlepiej jak coś znajdziesz to daj znać na forum. Może ktoś z klubowiczy podjedzie z Tobą obejrzeć...
Tak z włąsnego doświadczenia - nie szukałbym na Twoim miejscu samochodów o przebiegu większym niż 130 kkm.

tez tak mysle max to 130kkm


Uwaga - wszelkie przedstawione opinie reprezentują wyłacznie poglądy ich autora i Klub Espero nie ponosi za nie jakiejkolwiek domniemanej lub wprost wyrażonej odpowiedzialnoiści .



Pozdro

pozdrowka od maroanowka

  
 
nie straszcie chłopaka: szukaj 2.0l produkcji orginal korea z lat do 1997 z przebiegiem do 150 tyś a napewno będziesz zadowolony ja mam kolor granatowy więc rdza mi nie przeszkadza.
Przebiegu mam 165 tyś i zawieszenie nawet amory fabryka, przegląd 27.04.2004 i wszystko ok.
Powodzenia .
  
 
Witam. Jestem posiadaczem Espero 1.8 z XII 1996 r (jeżdzony od 03.1997 r) i mam przebieg 172 000 km. Co do uszczelek na drzwiach to rzeczywiście podklejałem je bo popękały (tak gdzieś przy 150 000 km),więc auto wcale nie musi mieć > 200 000 km żeby pękały te uszczelki i wcale nie musi być po Taxi /zazwyczj jeżdżę sam lub w dwie osoby i tylne drzwi rzadko są otwierane a jednak uszczelki (chyba ze starości) się zniszczyły , co do skrzyni biegów to po 150 000 km nie pojawiły mi się żadne luzy -jak do tej pory, sprężyny tylne wymieniane były po 76 000 km i ostatnio przy 171 000 (czyli wytrzymały ok. 100 000 km i wcale nie pękły tylko mocno osiadły, więc wymieniłem je na wzmocnione i autko stoi o wiele wyżej ), drzwi przednie zaczęły korodować po przejechaniu 165 000 (auto garażowane i zabezpieczane antytkorozyjnie) , więc konieczna była wizyta u blacharza (zobaczymy kiedy znowu się pojawi ruda? ), sprzęgło jak na razie jest ok, zawieszenie (oprócz sprężyn) mam jeszcze oryginale ,więc nie narzekam.Ogólnie jeżdżę tym autkiem parę lat i jestem bardzo zadowolony (oprócz standardowych wymian części nic się nie psuło ) ). Śmiało polecam "nasze" autko jak najbardziej.Pozdr
P.S. też mam kolor granat i rzeczywiście rudej tak nie widać (w por. z innymi kolorami) jak się pojawi )

[ wiadomość edytowana przez: Andi_K dnia 2004-05-10 08:59:22 ]
  
 
Cytat:
2004-05-10 08:07:32, jogi2 pisze:
nie straszcie chłopaka: szukaj 2.0l produkcji orginal korea z lat do 1997 z przebiegiem do 150 tyś a napewno będziesz zadowolony ja mam kolor granatowy więc rdza mi nie przeszkadza.
Przebiegu mam 165 tyś i zawieszenie nawet amory fabryka, przegląd 27.04.2004 i wszystko ok.
Powodzenia .



ja sie nie boje

jak kupie espero to TYLKO Z KLIMA I ABS po'97 i przbiegiem do 130 000km bez gazu i w "igla stan" do 15 000PLN najlepiej z silnikiem 2.0 lub 1.8 od biedy moze byc 1.5 ale to ostatecznosc

  
 
Cytat:
2004-05-10 08:53:58, Andi_K pisze:
Witam. Jestem posiadaczem Espero 1.8 z XII 1996 r (jeżdzony od 03.1997 r) i mam przebieg 172 000 km. Co do uszczelek na drzwiach to rzeczywiście podklejałem je bo popękały (tak gdzieś przy 150 000 km),więc auto wcale nie musi mieć > 200 000 km żeby pękały te uszczelki i wcale nie musi być po Taxi /zazwyczj jeżdżę sam lub w dwie osoby i tylne drzwi rzadko są otwierane a jednak uszczelki (chyba ze starości) się zniszczyły , co do skrzyni biegów to po 150 000 km nie pojawiły mi się żadne luzy -jak do tej pory, sprężyny tylne wymieniane były po 76 000 km i ostatnio przy 171 000 (czyli wytrzymały ok. 100 000 km i wcale nie pękły tylko mocno osiadły, więc wymieniłem je na wzmocnione i autko stoi o wiele wyżej ), drzwi przednie zaczęły korodować po przejechaniu 165 000 (auto garażowane i zabezpieczane antytkorozyjnie) , więc konieczna była wizyta u blacharza (zobaczymy kiedy znowu się pojawi ruda? ), sprzęgło jak na razie jest ok, zawieszenie (oprócz sprężyn) mam jeszcze oryginale ,więc nie narzekam.Ogólnie jeżdżę tym autkiem parę lat i jestem bardzo zadowolony (oprócz standardowych wymian części nic się nie psuło ) ). Śmiało polecam "nasze" autko jak najbardziej.Pozdr
P.S. też mam kolor granat i rzeczywiście rudej tak nie widać (w por. z innymi kolorami) jak się pojawi )

[ wiadomość edytowana przez: Andi_K dnia 2004-05-10 08:59:22 ]



coraz bardziej przekonuje sie dio tego auta . Z ruda sobie poradze. czy najczesciej pojawia sie na przednich drzwiach czy sa jeszcze jakies slabe miejsca na karoserii?

dzieki
  
 
Cytat:
2004-05-10 12:30:55, ppmarian pisze:
czy najczesciej pojawia sie na przednich drzwiach czy sa jeszcze jakies slabe miejsca na karoserii?



Łączenie tylnych błotników z czymś takim znajdującym się za tylnymi drzwiami - to coś:


brzegi tylnego błotnika - te przy kołach.