MotoNews.pl
12Paliwo... ktore lepszE? (50540/18) - NT
  

Paliwo... ktore lepszE?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
troche mnie nurtuje ten problem.....
ktore paliwo jest lepsze?
czy V-POWER 95 czy zwykle PB-98

i co powiecie na V-POWER RACING 99+
  
 
hmm z tego co wiem to VP95 to jest zwykłe 95 z dodatkiem no właśnie nie pamiętam czego, więc prawdziwa 98 powinna być zdecydowanie lepsza
na SR była dyskusja ciekawa odnośnie paliwa VP, oto link: http://www.forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=11378
  
 
Cytat:
na SR była dyskusja ciekawa odnośnie paliwa VP



ta dyskusja miala moze tylko temat o paliwach bo faktycznie toczyla sie o wkladkach i filtrach powietrza
  
 
Przejeździełem kilka baków na zwykłej 95,na 98 niema sensu,bo i tak bez różnicy,a te V-Power to całkiem ciekawa sprawa,bo pamiętam 4 najdroższe baki w historii na VP99+ no i cały czas łudziłem się ,że no musi iść lepiej,ale tak niebyło,nawet dupohamownia wykazała braki chomików i świnek morskich,oraz nieta elastyczność i jak zatankowałem zwykłą Orlen 95,to jak to auto zapiernicza,aż nie do poznania,no czyli na 99+ moja fura niejedzie!!!A co do V-Power 95 to cały czas na nim jeżdze,bo jest najlepsze z tych wszystkich jakie testowałem sobie w samochodzie.Ma dodatki uszlachetniająco czyszczące,czy coś tam takiego,więc na bierząco mam wlany uszlachetniacz do paliw i dbam o układ wtryskowy itd.Zrobiłem około 3-4 tyś km.na tym paliwku i nieszkoda mi 4.08zł za litr.Bo furak śmiga aż miło i pali mniej niż kiedyś.Jest jeszcze jedna sprawa.Bardziej ufam marce Shell(choć karta smart ciągle mi się gubi) niż np.orlen,po tym co teraz się w polsce dzieje z tymi paliwami wole mieć w baku pewne paliwko,chyba,że ktoś mi przytoczy,że na v-power były skargi,że jest mieszane z innymi dodatkami...
  
 
Cytat:
więc prawdziwa 98 powinna być zdecydowanie lepsza



Przecież ,żeby 98 była lepsza od 95 to trzeba kompa przeprogramować,czy jakieś tam inne bajery porobić,bo fabrycznie jest nasztawiony na 95.W gazecie wyborczej w dodatku o paliwach jest napisane,żeby pamiętać o tym,że benzyna 98-oktanów mimo wyższej ceny ma nico niższą wartość energetyczną od benzyny 95-oktanów,dlatego niewarto ją stosować w silnikach przystosowanych do tańszego paliwa.Ja tego teraz niewymyśliłem,tak piszą,ja tylko to przytoczyłem,a ilekroć tankowałem 98 zamiast 95 to niebyło różnicy,ani w Fiacie,ani w Toyocie,niewiem,może jestem odosobnionym przypadkiem,ale współczesne auta,to już nie stare Fordy Grunchildy z gażnikiem,że jak 98 zalejesz to jest wygar.Ale też niektóre usportowione wersje aut mają mieć lane 98 do baku,bo tak pisze producent w instrukcji i nawet to w danych katalogowych można znależć.
  
 
Cytat:
2004-05-25 23:10:53, grzybek-r pisze:
troche mnie nurtuje ten problem.....
ktore paliwo jest lepsze?
czy V-POWER 95 czy zwykle PB-98

i co powiecie na V-POWER RACING 99+



Hmmm... A co powiesz na etanol? Liczba oktanowa 129...
Albo LPG sto kilkanascie "oktanow". Tylko klopot w tym, ze nie na oktanach auto jezdzi.
Zwiekszona liczba oktanowa spowalnia proces spalania paliwa a to moze prowadzic nawet do spadku mocy. Ale w wyczynowych autach uzywa sie... Tak, uzywa, ale dlatego ze zwiekszenie LO jest lekarstwem na zabojcze spalanie stukowe pojawiajace sie przy znacznie zwiekszonym stopniu sprezania wyczynowych jednostek napedowych.
Co do V-powera, to jego niekwestionowana zaleta sa dodatki uszlachetniajace powodujace oczyszczanie i utrzymanie w czystosci "kilku" istotnych w silniku miejsc. Ale zeby az 99+???
Mozliwe, ze silnik bedzie pracowal ciszej, bardziej miekko. Ale moze sie tez okazac, ze za znacznie wieksze pieniadze do baku trafi mniej "koni w plynie".
  
 
Że tak powiem brat raz przetestował Vmax w zbliżonych warunkach drogowych na innej benzynce i na VPower99 osiagnął 194 (i mógł dalej.....) na 98 z Orlnu ledwie 170 poszedł.
Ja zaś w starym autku testowałam różne (Fiesta ze zwlonym kompem) i na 95 to nawet maluszka miałam kłopot wyprzedzić na 98 było lepiej ale najlepiej było włnie Vpower99 - jedyne pliwo na którym można było w miarę normalnie jechać..... Z zastrzeżeniem na stacje najgorsze dla mojego autka było BP i właśnie Orlen (stacje w Wawrze).
Ostatnio się grzechotnikowi dostła zmiana paliwka (bo nie było Shella po drodze) i po tankowaniu na Orlenie (Wawer i ul. Postępu) i Statoilu (na Bemowie) myślałam że ktoś mi autko na 90 podmienił.......

Ale dużo również zależy od stacji na której było paliwko tankowane.
  
 
Cytat:
2004-05-26 01:00:11, faworyt pisze:
Przejeździełem kilka baków na zwykłej 95,na 98 niema sensu,bo i tak bez różnicy,




A u mnie z różnicą , minimalnie lepiej chodzi autko (jakieś szybkie wyprzedzenia) i minimalnie mniej pali.


Cytat:
Bardziej ufam marce Shell(choć karta smart ciągle mi się gubi) niż np.orlen,po tym co teraz się w polsce dzieje z tymi paliwami wole mieć w baku pewne paliwko,



To ufaj dalej: uf, uf , tylko (chyba tylko po za V-power 99) Shell ma benzynę z Petrochemii Płock ( a na pewno większą część - znajoma pracuje w PP)

A co do kompa to w instr masz napisane że benzynka musi mieć MIN 95 (czy jakoś tak a NIE TYLKO 95) także nie ma obaw nic nie trzeba przestrajać komp sobie radzi sam (to nie stary gaźnik )
  
 
WITAM,

Jedyne co zauwazyłem na VP99+ , to to, ze w yarisie na najwyzszych obrotach silnik chodził płynniej (mniej trzęsło), ale jesli chodzi o zwiekszone osiągi - mysle ze sobie to wszyscy wmawiamy. (Są owszem wyjątki od normy ale jednak nieliczne)

Do lexusa . pomimo ze jest wszedzie napisane PREMIUM UNLEADED FUEL ONLY ,nie leje v power 99+, po pierwsze za drogo, po drugie noebezpieczna benzyna dla katalizatow (przynajmniej w moim przypadku). Zresztą autko mam wersji amerykańskiej, gdzie paliwo premium to max 95 oktanow.(87, 89, 91, 93,95 - w zaloeznosci w jakim stanie: 93 lub 95 to najlepsze paliwo)

Takze ze spokojem opłaca mi sie lac po prostu Pb95. A co do osiągów - nie zalezy mi na wiekszych. Mam i tak wystarczające.

Paliwo typu Pb98 to paliwo zalecane do najbardziej luksusowych samochodow przeznaczonych na rynkek europejski. Nowy Lex LS430, czy S-klasa. Mozna go oczywiscie uzywac w samochodach w ktorych zaleca sie poprostu pb95 (jak ktos chce miec komfort psychiczny) ale nie wydaje mi się zeby to był opłacalny interes...

Pozdrawiam
  
 
Przetestowałem niemal wszystko w związku ze spalaniem stukowym w mojej Corolli VVTi z 2000 r.(ma wadliwy komputer)
Część wniosków w wątku na forum technicznym/ Corolla-spalanie stukowe/
Potwierdzam to co pisze simcom, na 99+ silnik kręci do wyższych obrotów bez wibracji/ciszej/, jest to jedyne paliwo na którym moja Tojotka nie wykazuje spalania detonacyjnego w żadnym zakresie obrotów . No ale to jest specyficzny egzemplarz....
  
 
Cytat:
2004-05-26 13:42:27, simcom pisze:
ale nie wydaje mi się zeby to był opłacalny interes...





chyba, że kosztuje tyle samo co 95 (w innym przypadku leje 95 )
  
 
Shell abgas rulezzzzzzzz
  
 
A czy testowaliscie juz supreme ze statoila? Nie wiem czy to autsugestia ale wydaje mi sie ze przejade wiecej niz na zwyklym paliwie, przynajmniej teraz w polowie baku sa takie widoki.
Co do autosugestii to przeciez calkiem dobrze opisane zjawisko w psychologii. Sam lapie sie na nie, zwlaszcza po zatankowaniu na Neste. Mimo ze spalanie mniej wiecej takie samo ale dla mnie kreski znikaja w tempe blyskawicznym i jakis taki wolowaty jest.
  
 
Cytat:
To ufaj dalej: uf, uf , tylko (chyba tylko po za V-power 99) Shell ma benzynę z Petrochemii Płock ( a na pewno większą część - znajoma pracuje w PP)



Tylko shell ma z Petrochemi?A reszta? BP,ESSO,JET?Skąd oni mają?Chyba nieprzywożą ze szwecji,albo niewiadomo skąd.W sumie to masz racje z tym ,że ma tam swoje paliwo,ale napewno nietylko shell ma tam.Zawsze pozostaje mi to ,że te paliwo ma właściwości czyszczące,które tak bardzo są reklamowane.


[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2004-05-26 21:17:13 ]
  
 
Cytat:
2004-05-26 01:09:49, faworyt pisze:
Cytat:
więc prawdziwa 98 powinna być zdecydowanie lepsza



Przecież ,żeby 98 była lepsza od 95 to trzeba kompa przeprogramować,czy jakieś tam inne bajery porobić,bo fabrycznie jest nasztawiony na 95.


nie wiem jakie silniki trzeba przeprogramowywac ale na pewno nie te w Yarisach
  
 
Cytat:
2004-05-26 00:33:03, grzybek-r pisze:
Cytat:
na SR była dyskusja ciekawa odnośnie paliwa VP



ta dyskusja miala moze tylko temat o paliwach bo faktycznie toczyla sie o wkladkach i filtrach powietrza


kurde wydawało mi się że to tutaj było jeszce poszukam ale pamiętam że był wątek i było naprawde dużo informacji o VP
  
 
Cytat:
Że tak powiem brat raz przetestował Vmax w zbliżonych warunkach drogowych na innej benzynce i na VPower99 osiagnął 194 (i mógł dalej.....) na 98 z Orlnu ledwie 170 poszedł.



Nie chce sie wdawac w szczegoly, ale roznica 25km/h oznacza roznice w mocy rzedu 30-40KM a to troche za duzo jak na roznice miedzy dystrybutorami, chyba ze Han Solo wreszcie naprawil hipernaped
Bez urazy
  
 
Wczoraj na prawie pusty bak zalałem 99+ i lekka różnica chyba jest (wcześniej była 98 )! chyba że to sugestia, ale kiedyś faktycznie wysokie prędkości łapałem łatwiej właśnie na 99+
  
 
jakoż na V max nie testowałem paliw, raczej na ekonomię i mam jedno spostrzeżenie,
W firmie mieliśmy karty Shell, ale wtedy to mnie nic nie interesowało, lać i jeździć
Potem prywatną corolkę tankowałem na stacji "no name", gdzie było najtańsze paliwo w okolicy i stosunkowo czyste (żadnych ksztuszeń, nierównej pracy, nie zamarzało itd), kiedyś tam nie mieli i z konieczności nalałem BP i miłe zaskoczenie, co prawda 20 gr różnicy w cenie, ale 50 km na + w zasięgu (do zapalenia rezerwy), myślałem, że przypadek, inny styl jazdy czy coś, ale nie - kilka tankowań z rzędu i rezerwa zapalała się przy 650 km, a wcześniej już około 600 km,
potem testowałem jeszcze Jet i Shell, ale na BP wychodzę najlepiej

może ktoś ma podobne spostrzeżenia?
Pozdrawiam
Kwieczor
  
 
Tojotka jeździ na gazie, ale Meganka żony na benzynie i spostrzeżenia są następujące:
Vpower 95 (99+ nie leje, bo to już chyba nie ma sensu) jest paliwem drogim ale chyba się opłaca. Meganka ma silnik 1.6, 8 lat i 102000 km przebiegu i na Vpowerze spalanie nie przekracza 7 litrów (jazda typu 10 km do pracy, potem w ciągu dnia trochę po mieścia i 10 km do domu). Po przejechaniu ok 5000 km na Vpowerze zaczęła tankować zwykłe PB95 też na Schellu i osiągi wprawdzie pogoryszyły się albo i nie - różnicy specjalnej nie dostrzega, ale spalanie wzrosło o ok 0,9 l na 100 przy tym samym stylu i warunkach jazdy. Tak więc coś chyba jest na rzeczy.....

Co do tankowania pb98 - kilka razy nalałem do P106 - osiągi się nie zmieniły, ale silnik pracował bardziej miękko i spalanie było niższe. Wprawdzie ta różnica nie była aż tak odczuwalna jak na Vpowerze, ale jednak spalanie spadło.