[126]Zawias - RALLY

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak proponujecie obnizac malika? O ile tyl obcinac tyl? W jaki sposob zrobic przedni resor - jak go wyklepac? jakie stosujecie amorki? Chce zrobic amorki z starych delphi, TIPOL do skrzyni biegów sie nadaje? Pozdro dla wszystkich!!!!

[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-04-12 21:37:39 ]
  
 
To juz bylo kilka razy na forum. Wszystkie info sa na forum lub na stronkach www. Przod wyklepac na 12-14 cm a tyl o 3/4 zwoju i bedzie luks. Jak chcesz ostrzej to dodajesz pioro z przodu i obcinasz nie o 3/4 tylko o 1 zwoj z tylu. A no i utwardzone amorki, nowe albo homemade.

Pozdrawiam
  
 
Co to jest TIPOL? Chyba chodziło o Hipol
  
 
Cytat:
2004-04-12 21:25:59, Perez pisze:
To juz bylo kilka razy na forum. Wszystkie info sa na forum lub na stronkach www. Przod wyklepac na 12-14 cm



A ja tam niewiem juz 3 resor zmeczylem u mnie dobrze jest tylko pierwsze 2 tygodnie, a potem usmiech. Jednakze najdluzej wytrzymala samorobka 6 lag z czego dodana 2 laga ale odwrotnie resor nie byl klepany. Teraz mam klepanego i jak postawilem auto na kolach juz byl prosty , a teraz zaczyna sie usmiechac. Musze go wymontowac i zamiast 3 lagi wpieprze 4 skrocona.

Co do amorow zagladnij na moja strone w dzial "Zrob to sam" http://klub.chip.pl/fiat126p.
  
 
Cytat:
A ja tam niewiem juz 3 resor zmeczylem u mnie dobrze jest tylko pierwsze 2 tygodnie, a potem usmiech. Jednakze najdluzej wytrzymala samorobka 6 lag z czego dodana 2 laga ale odwrotnie resor nie byl klepany. Teraz mam klepanego i jak postawilem auto na kolach juz byl prosty , a teraz zaczyna sie usmiechac. Musze go wymontowac i zamiast 3 lagi wpieprze 4 skrocona.


He he resor to właśnie taki drań) wiem bo też się z tym bawiłem, i np wyjecie jednego pióra (2 z góry spowodowało ze resor się ze mnie śmiał) a np wyjęcie jednego z głównych piór, nie robiło aż takiej róznicy. A to zę jest przez 2 tyg dobrze to trońku nie tak - przez 2 tyg się to wszystko ukąłda i dopiero potem jest dobrze (czytaj: tak jak było zrobione i na tyle na ile był wyklepany)
  
 
Cytat:
przez 2 tyg się to wszystko ukąłda i dopiero potem jest dobrze (czytaj: tak jak było zrobione i na tyle na ile był wyklepany)



Ale co z tego jak juz sie opiera na odbojach skroconych o 1 cm (niewiele). Jak skroce wiecej to usmiechnie sie do konca.
  
 
Cytat:
2004-04-15 00:41:44, blokus pisze:
Cytat:
przez 2 tyg się to wszystko ukąłda i dopiero potem jest dobrze (czytaj: tak jak było zrobione i na tyle na ile był wyklepany)



Ale co z tego jak juz sie opiera na odbojach skroconych o 1 cm (niewiele). Jak skroce wiecej to usmiechnie sie do konca.



to coś słabo te resory robicie ze usmiechaja sie tak bardzo , na ostatnim resorze jeździłem ponad dwa lata i cały czas był prosty , odbojniki mam przycięte o 1,5cm , więc wydaje mi sie że kiepskich kowali macie albo sami kombinujecie tak jak pan Blokus
  
 
Cytat:
to coś słabo te resory robicie ze usmiechaja sie tak bardzo , na ostatnim resorze jeździłem ponad dwa lata i cały czas był prosty , odbojniki mam przycięte o 1,5cm , więc wydaje mi sie że kiepskich kowali macie albo sami kombinujecie tak jak pan Blokus


Nie, chodzi o wopływ wyjęcia pióra na strzłkę ugięcia. Ja mam leciutko uśmiechnięty, potem wyjąłem piór to się u zrobiło i teraz załóżyłem i znowu jest lekko wygięty, odboje skrócone 2 cmm i mam ok 1,5 cm luzu
  
 
nie wiem ile w tym prawdy, ale do mnie kowal mówił, że przy każdym wyjęciu pióra trzeba resor od nowa przeklepać, żeby własnie się nie przegiął!!
  
 
Cytat:
to coś słabo te resory robicie ze usmiechaja sie tak bardzo , na ostatnim resorze jeździłem ponad dwa lata i cały czas był prosty , odbojniki mam przycięte o 1,5cm , więc wydaje mi sie że kiepskich kowali macie albo sami kombinujecie tak jak pan Blokus



Wlasnie pisze ze samorobka wytrzymala najdluzej (zalawilem ja na dosc duzej nierownosci), no chyba ze obecny wytrzyma wiecej byl robiony przez jakiegos fachowca. Ciekawe jest ze zawsze pada od strony pasazera czyzby polskie "drogi".
  
 
Cytat:
nie wiem ile w tym prawdy, ale do mnie kowal mówił, że przy każdym wyjęciu pióra trzeba resor od nowa przeklepać, żeby własnie się nie przegiął!!

Przypuszczam ze prawdy jest w tym sporo)) Coś napewno trzeba z nim zrobić bo po wyjęciu pióra, sie wygina jak głupi(((
  
 
Cytat:
2004-04-15 23:05:12, Abdull pisze:
Cytat:
nie wiem ile w tym prawdy, ale do mnie kowal mówił, że przy każdym wyjęciu pióra trzeba resor od nowa przeklepać, żeby własnie się nie przegiął!!

Przypuszczam ze prawdy jest w tym sporo)) Coś napewno trzeba z nim zrobić bo po wyjęciu pióra, sie wygina jak głupi(((





kowal nawet nie chciał brac sie za mój jezdzony resor powiedział że jak chcę konkret to mam kupic fabryke i on mi wyklepie , faktycznie autko stoji dośc wysoko ale jest twarde jak cholera , zawieszenie ma być na szutry
  
 
na szutry i twardo jak cholera to chyba cos Ci sie pomylilo...
  
 
Cytat:
2004-04-16 09:05:21, ZoLt4R pisze:
na szutry i twardo jak cholera to chyba cos Ci sie pomylilo...


w stosunku do starego twardy jak cholera ,źle sie wyrazilem , jeszcze nawet kawałka nie przejechałem na nim więc nawet sie nie ułozył
  
 
Mój zawias to obcięte sprężyny o 1 zwój z tyłu i amorki na miasto seryjne jednakże twarde Victory włoskie a na kjs'y szukuję hipole. Przód to resor sklepany na 17cm z dodatkowym piórem tym najdłuższym z uciętymi uszami a imorki narazie seria. Jest OK!! A resor nawet nie myśli by się wygiąć w drugą stronę!! Aaaa podkładki pod resor są splanowane!!
  
 
A u mnie to jest tak ze mam dodane 2 piora 2 i 3 od gory.Resor jest idealnie prosty i sie nie che usmiechnac.Odstawki mam obciete o 15mm jednak mysle teraz nad tym zeby jeszcze troche to obnizyc poprzez wyjecie tego 3 piora..Obawiam sie tylko ze klapnie i bedzie tarlo o nadkola(juz to kiedys przerabialem,seryjny resor po latach eksploatacji sie przegiol)
  
 
nie powinno,ja osobiście mam bilsteiny i resor seryjny bez dodanego pióra i nic mi nie ociera jak narazie,jak są bilsteiny to nie trzeba mieć dodanego pióra nawet
  
 
Cytat:
2004-05-13 00:12:42, B_A_D pisze:
nie powinno,ja osobiście mam bilsteiny i resor seryjny bez dodanego pióra i nic mi nie ociera jak narazie,jak są bilsteiny to nie trzeba mieć dodanego pióra nawet



dokladnie, 100% zgodnosci z przedmowca

twardosc nie reguluje sie resorem/sprezyna tylko amorami. a wielu ten blad popelnia. bile tak trzymaja ze wystarczy seryjny ew. przeklepany resor, na bilach sie nie usmiechnie.