[127] el_comendanto vs czeczun...Wyscig na remonty ;-)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Oczywiscie tytul to zart [czeczun-mam nadzieje,ze sie nie obraziles ]
*
Rozpoczal sie remontik Fiata...rozne byly koncepcje,ale zostala obrana najkorzystniejsza jak mi sie wydaje [finansowo tez-no coz studentom sie nie przelewa ]
Zapodaje kilka fotek,bo tez zrodzily mi sie w glowie pytanka nastepujace:
*
Jak spawac reparaturke do blotnika???Na ciaglo,czy nawiercic duzo dziurek i punktowac przez nie???
*
Czy reparaturke "naspawywac' na blotnik,czy lapac ja od spodu???
*
po zimie zgnila mi tez podluznica...
czy wyciac ten zgnily element i na to naspawac late???


* progi generalnie sa gites,po opukaniu mlotkiem wyszly dwie dziurki tez do zaspawania...
*Zdecydowalem sie na ranty blotnikow od Zastavy,bo sa ciutke szersze i bedzie mozna odsadzic kola
Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi i zyczcie mi jak najrychlejszego skonczenia,cobym na zlocie mogl juz odnowiona fura zablysnac





-----------------
http://plepleple.pl
  
 
Co do naspawywania reperatury... Zależy jak lepiej pasuje.ale raczej bym ją wsadził od środka, tzn. tak żeby od góry i od zewnątrz przychodził błotnik a od dołu i od środka reperatura. I raczej szwem ciągłym, nie trzeba będzie tyle kitu i nie będzie odpadać. Podłużnicę wyciąć i starannie połatać.

Poza tym do konkurencji niedługo dołączę ja i Satiz, ale raczej na pewno nie wygramy
  
 
A i tak przescignie was barry - ja nic nie wiem
tymvbardziej o tym co stoi na moim podwórku
U niego jest punktowo .... i prezentuje sie to profi - spawał znawca tematu - b.wysoki stopien specjalizacji
Fotek nei pokaze bo nie mam
Ps. 127ka bedzie super wygladała w chromie ja dasz nie ???
  
 
Cytat:
127ka bedzie super wygladała w chromie ja dasz nie ???


Zderzaki beda chrom I klasa,klamki,korek,lusterka i wszelkie inne pierdolki.....zakoli nie bede robic...
do tego mam felgi "Mangels' 7x13 i 5.5x13 ... tez w chromie
wiec bedzie troche sie blyszczalo Mam jeszcze oryginalny spojler "Crommodora" [taki maly plug ]...Zastanawiam sie tylko jeszcze nad halogenami WESEMU 183 mm x 4 z chromowana obudowa...Czy nie bedzie to za duzo???

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
witam!
Co do reperaturek to nie wierc zadnych dziurek tak raczej spawa sie progi (przynajmniej ja tak robilem ). Najlepiej punktowo w malych odstepach, jak bedziesz spawal ciaglym to blacha sie nagrzeje i pofalduje. Ostatnio na warsztacie gdzie mam praktyke kumpel wstawial reperaturki do astry kombi i delikatnie nalozyl ja na blotnik.Powstal malutki rancik to przelecial lekko szpachelkiem i wyglada jak fabryka Jak ta dziura w podluznicy nie jest duza to wystarczy naspawac latke z blachy. jak bedziesz latal progi tez punktowo . kumpel za mocno nagrzal w 125 pickupie i wciagnelo mu blache do srodka i w tym miejscu bedzie musial 1cm szpachlu nalozyc.
  
 
vievior ma racje przy spawaniu ciągłum blacha tanczy czacze
i jak nie chcesz sie wqrwiac to lepiej albo odstepami przod tył srodek takimi 2-3cm spawami albo punktowo a co do strony przyłozenia błotnika to nigdy nie widziałem by ktos dawał reparaturke od srodka' to sie tak wydaje ale kitu nie bedzie trzeba wiele jesli nie przegrzejesz blach

co do podłuznicy to ja zasade mam zawsze tak: prochno nie ma prawa bytu wiec wek z nim
  
 
heh... oczywiście, że się nie gniewam za temat bo i czemu miałbym się denerwować?
co do remontu - u mnie już blacharka zrobiona. Dziś około południa odbieram Fiaciora.
Kolejnym etapem jestkupno lakieru - dziś też to zrobię.
Do lakiernika oddam pewnie w przyszłym tygodniu hehe =)
WYGRAM.... WYGRAM....
  
 
Cytat:
co do podłuznicy to ja zasade mam zawsze tak: prochno nie ma prawa bytu wiec wek z nim






dokładnie tak , aco do reperaturek to ja zawsze widziałem że jest to spawane od zewnątrz punktowo co jakies pół centa
  
 
witam !
el - na poczatku czerwca pasuje ci wynajecie od kruszki garaz czy chcesz jakos juz jescze w maju??? daj znac - co i jak
zostawilem ci wiadomosc na gg!

pozdro!






P.S sam bym juz sie zajal swym fiaciszem ale narazie sesja
  
 
TDF......
Moze byc....ale dobrze bylo by zgadac sie z gosciem juz teraz...
@
Mam teraz dylemat kurcze z lakierem jeszcze...
czy zostawic go takiego jaki jest czyli pomidorowo-jarzebinowy,czy zielony groszek???

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
El wal na zielono, będzie oryginalnie i ładnie (sam mówiłeś że Ci sie podoba zielony groszek) a poza tym ja już mam na oku czerwonego to żeby nam sie nie myliły

Pozdrawiam
  
 
bry
widze ze w stolicy bedzie az trzy 127ki...bedziecie mieli blisko na zlot OldTimerFiatClub....a jest 14 , 15 , 16 maja
oj bedzie co ogladac....
info na fiat127.glt.pl
  
 
Ja tam sie z Wami scigac nie bede, bo moj projekt jest dlugoterminowy- w wakacje planuje zrobic blache w 131 Racing- progi, podluznice, podloga, slupki przednie, fartuchy, wzmocnienie czolowe.... Na nude napewno narzekac nie bede. Na razie zbieram czesci- troche ciekawych gratow juz sie uzbieralo (np nowe podluznice od poloneza, w szczecinie nie do kupienia, wiec przywiozlem sobie z wieliczki aleto taka mala dygresja.

Co do spawania reperaturek- od zewnatrz! Przykladasz reperaturke w odpowiednim miejscu, czyms ostrym zaznaczasz na aucie jej krawedzie, po czym zdejmujesz ja, wycinasz stare nadkole zostawiacjac sobie centymetr- poltora naddatku, oczyszczasz powierzchnie i spawasz. Najlepiej punktowo, zeby nie przegrzac blachy. Najpierw sobie przylapujesz w kilku miejscach oddalonych od siebie, a potem w przerwach miedzy spoinami robisz kolejne spawy.

Pofalowanei blachy faktycznei przyjemne nie jest, ale i na to blacharze maja sposoby: robi sie tzw zastrzyk. Punktowo rozgrzewasz blache do czerwonosci palnikiem, opukujesz mlotkiem aby usunac naprezenia i gwaltownie studzisz polewajac woda.

Co do latek....hmm....nie chce krakac, ale zaczniesz latac to okarze sie ze blacha ma grubosc kartki papieru, ze wypalaja sie dziury i wyjdzie cala masa latek. z reszta co ja Cie bede straszyl- sam sie przekonasz
  
 
No wiecie - mnie czeka remont 128 ale narazie to pierw musze przez wakacje zarobić na fundusze remontowe...
  
 
korzystajac z okazji chcialbym swojemu koledze zyczyc wszystkiego najleprzego z okazji urodzin drogi comendanto zdrowia bo to podstawa kobiety juz jest auta marzen - jest - oraz funduszy na remont auta - niema;
oby bozia pieniezna ci byla przychylna czego tobie i sobie zycze twoj ziomek TDF






P.S STARA DUPA Z CIEBIE W PAPIERACH ALE Z BLACHARKI NIEWYGLADZASZ NA 22 LAT
  
 
El comendanta nei ma.
Pojechał zółtym potworem i jest niedaleko mnie - godzina drogi
  
 
hehe czuczu wiem - sam mu porzyczalem auto by mial czym pojechac moja 127
  
 
No wiec kwestia jest nastepujaca.....nie zakladalem nowego topicu,tylko pisze dalej
Przepraszam za kiepska jakosc skanu...
Chce wzmocnic mocowania wahaczy....Na skanie narysowalem o co mi chodzi:
w lewym gornym rogu rzut autka z gory
potem skiepszczony element...Jak go wzmocnic-czy naspawac duza late wygieta z jednego kawalka blachy,czy zespawac latke z trzech kawalkow odpowiednio docietych???
Czy ta srednio swieza blache wyciac,czy naspawac swiezyzne na nia To dosc newralgiczne miejsce,dlatego zanim dopadne je diaxem,wole zapytac o rade Was
pozdrawiam
el_


-----------------
http://plepleple.pl
  
 
I co nikt z Was nie wie


-----------------
http://plepleple.pl