MotoNews.pl
  

(swap 1,2 MPI) problem z elektryką i nie tylko

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
na wstępie prosiłbym modów o nie blokowanie mojego tematu, bo nie znalazłem nigdzie wystarczajacej odpowiedzi nawet w temacie kolegi mateuszc-a
witam wszystkich, potrzebuję pomocy z podłączeniem elektryki, nie chodzi o połaczenie wiązki silnika z maluchoska lecz głównie o podpięcie wtrysku , cewki, lambdy , przekażników i mapa
na wstępie mam pytanie do czego są podpięte te dwie kostki




to jak sądze te dwa to są kable od pochłaniacza par paliwa


a i tu zaczyna sie dyskoteka bo takie coś mam z wtrysków i cewek, mianowicie


tu s 8 przewodów z wtryskiwaczy i łączy sie w dwa oraz idą 4 przewody z cewek, z których dwa lączą sie w jeden i w efekie są na końcu w peszelu mam 3 przewody z cewki i 2 z wtryskiwaczy jak i gdzie to podłaczyc ?? nie wiem ??

a tak wygląda wiązka bez tych trzech kostek ,podpisałem sobie tylko do którego pina jest wpięty dany przewód na wtyku do kompa


a no i jeszcze mam pytanie co do tych elementów, według mnie
6 powrót cieczy z obudowy przepustnicy
8 servo
3 pochłaniacz par paliwa
co do 2ki to mam pytanie czy to tak powinno być podłaczone ?? bo akurat miałem tkai wężyk i tka mi pasował

a co z resztą mozę ktoś wie, bo jak patrzyłem dar00 ma troche inną przepustnice z tego co widzialem ima więcej króćców przy niej wiec dlatego pytam







jeżeli można by prosić to interesuje mnei jeszcze z jakimi kolorami i w jakiej kolejnosci są podpięte kostki do lambdy, do mapa i przekażnika, najlepsze chyba było by foto

mam jeszcze takie troche taktycznie pytanie mozę troche głupie ale jak polecacie połaczyc wiazke silnika z wiązką maluchoską uciac kostke i pozłączać na wsuwki ?? pojedynczo czy załatwialiście męską część kostki i wtedy tylko zalutowanie przewodów do drugiej części kostki jak moge to prosiłbym o podpieranie sie fotami dla lepszej przejrzystości tego o czym piszecie

z góry wielkie dzięki za pomoc
  
 
kup nowa wiazke, bo cie te wtyczki wiecej wyniosą....
  
 
szczerze mówiąc też o tym myślałem ale jeszcze poszukam po szrotach mozę gdzieś coś dostane takiego
  
 
Cytat:
2008-08-14 08:21:55, Gonzo_BB pisze:
kup nowa wiazke, bo cie te wtyczki wiecej wyniosą....



zgadzam sie

polecam ksiażke z serii SAM NAPRAWIAM - znajdziesz tam odpowiedzi na wiele pytan a przy okazji czegos sie pewnie nauczysz
  
 
nie twierdze że nie macie racji ze kostki mogą mnie wiecej wynieść, lecz jeżei znajde je jako pierwsze to wezme kostki i bede je jakoś musiał podłączyc , bo jeżlei bym musiał czekać na wiążke miecha to wale nie mam tyle czasu, niedługo sie szkoła zaczyna i wtedy koniec czasu na grzebanie
  
 
1 masa
2 podcisnienie do regulatora, tak ma byc podpiete jak jest
3niewiem
4i5 zaslepiasz
6 ogrzewanie przepustnicy
7 olewasz
8 wspomaganie
9 map sensor

predzej wiazke znajdziesz niz kostki, pozatym jaki miesiac szukania... :|
  
 
Cytat:
2008-08-14 20:13:30, Gonzo_BB pisze:
8 wspomaganie


Hamulcow oczywiscie. Do zaslepienia.
  
 
a czy mógłbym prosić foto jak u was idą dalej i z czym się łączą przewody z wtryskiwaczy i z cewki ?? bo u mnie jest tylko 5 kabli, a zapowiada sie że będę miał brakujące kostki na początku przyszłego tygodnia
  
 
Cytat:
2008-08-14 23:12:47, cb_marcin pisze:
a czy mógłbym prosić foto jak u was idą dalej i z czym się łączą przewody z wtryskiwaczy i z cewki ?? bo u mnie jest tylko 5 kabli, a zapowiada sie że będę miał brakujące kostki na początku przyszłego tygodnia



kup kompletna wiązkę - bo z tą to spokojnei miesiac będziesz dochodził co do czego. A jeszcze się na wqrwiasz, nakombinujesz, czasu stracisz i najprawdopodobniej dalej nie będzie tak jak być powinno.

Może darcyk cos by znalazl (bo na allegro nie widzialem)
  
 
Kostki -jedna od pochlaniacza par paliwa, druga wychodzaca w okolicach kostki lączacej instalacje wtrysku z reszta auta to wtyczka do Fiat code- u Ciebie obie pozostaja wolne
Kolory przewodów zrysowane "z natury"(punto 95)

1 wtryskiwacz
białoniebieski i brazowobialy
2
brazowo czarny i brazowobialy
3
czarnorózowy i brazowobialy
4
rózowo niebieski i brazowobialy

Czujnik temp obok termostatu: czarny i ciemno zółtozielony
I cewka(od strony kol ssacego)
bialobrazowy i zielonobialy
II cewka bialobrazowy i bialoczarny
Wtyczki od wtrysków i czujnik temp pasuja od ukladów boscha np polonez GLI czy stare Bmw

  
 
Cytat:
2008-08-15 12:33:41, Michallodz pisze:
Kostki -jedna od pochlaniacza par paliwa, druga wychodzaca w okolicach kostki lączacej instalacje wtrysku z reszta auta to wtyczka do Fiat code- u Ciebie obie pozostaja wolne Kolory przewodów zrysowane "z natury"(punto 95) 1 wtryskiwacz białoniebieski i brazowobialy 2 brazowo czarny i brazowobialy 3 czarnorózowy i brazowobialy 4 rózowo niebieski i brazowobialy Czujnik temp obok termostatu: czarny i ciemno zółtozielony I cewka(od strony kol ssacego) bialobrazowy i zielonobialy II cewka bialobrazowy i bialoczarny Wtyczki od wtrysków i czujnik temp pasuja od ukladów boscha np polonez GLI czy stare Bmw

co do tego co napisałeś to z wtryskiwaczy wychodzi po 2 przewody z każdego które potem łącza sie po 4 i są już tylko dwa, tak jak na tym zdjęciu , a mozę ma ktoś foto gdzie dalej i z czym łączą się te przewody z wytrysków i cewki ? a co do pochłaniacza par paliwa to podobno są te dwa pzewody co są uciete koło wtyku do kompa
  
 
witam , dzisiaj wywlokłem całą elektryke z silnika i prosiłbym o pomoc w tym, gdzie powinna być jakaś kostka , oraz wstawiam reszte zdjeć dla Michallodz bo ma problem z linkami na gg

tyle mam od wytrysków i cewki


to jest kostka od czujnika temp


a teraz po kolei idąc od wtyku kompa , wszystko jasne oprócz dwóch kabli, brązowo białego i białego ?? czy to do pochłaniacza par paliwa??



tutaj wszystko jasne, kostki do przepustnicy, sygnał na rozruch, masa do bloku, sygnał na kontrolkę ładowania


no i tu pojawia sie pytanie do czego jest ta kostka ?? czy coś jeszcze powinno być doniej podpięte z racji tego luźnego kabla ?


no i tu kostka połączeniowa z wiazka maluchoską, i tutaj mam pytanie czy ktoś nie ma na zbyciu męskiej części tej kostki, oraz do czego idą brązowo biały i pomarańczowy przewód?


no i jeszcze a kostka od czego to ??


no i jeszcze pokazuje jakie kable zostają luzem
może by ktoś mnie nakierowal które idą do kostki na mapsensor, oraz na przekażniki, i już ostatnie gzie wpięta jest lambda ??
dwa czarne


taki kremowy z czarnym paskiem


niebieski z żółtym paskiem


biały z niebieskim paskiem


biały z czarnym paskiem


fioletowy


biały z zielonym paskiem


czerwony z białym paskiem


[ wiadomość edytowana przez: cb_marcin dnia 2008-08-15 19:58:36 ]
  
 
cb_marcin, jak chcesz to potrafisz pisać jak człowiek, nie mogłeś tak od początku? nie zyskałbyś miana trolla.
  
 
Na moj gust to daruj soebie ta wiazke. Pokaz mi tylko zdjecie gniazda znajdujacego sie na kolektorze dolotowym od strony polaczenia ze skrzynia biegow - czy jest 2 czy 3-pinowy, bo cos mi sie zdaje ze masz silnik z palio a nie z punto.
  
 
Tez mi sie tak zdaje ze to palio/siena bo kolory kabli sie nie zgadzaja zupelnie, a tych dwóch ucietych kabl ito chyba w ogole u mnie w punto nie ma
  
 
Na pewno to jest silnik z palio/sieny właśnie ze względu na brak czujnika temp w głowicy a jest jeden zespolony w kolektorze. W tym silniku masz wolną tylko jedną wtyczke (jesli masz zawór par paliwa) i jest to taka podwójna żółta która jest nieopodal wtyczki od lambdy.

Schemat siena 1.2

Opis 1

Opis 2
  
 
ok dzkei za indo DAWCY a co do wiążki to właśnie Michallodż pomógł mi rozgryść tą wiazke, a co do przekażników wyszło ze będa dwa z poloneza od światel mijania, lambda jak sie okazało jest 2 przewodowa
  
 
a co do lambdy mam takie pytanie bo wczoraj wyszło podczas nocnej rozkminki że to jest kostka od lambdy, czy moze tak być??
  
 
Nie wiem jak to mozliwe ale fiaty miały 3 albo 4-ro przewodowe lambdy a skąd ci sie wzięła dwu? Poza tym wtyczki od sondy to samiczki są w nie wiem skąd ci się wziął samiec?
  
 
no taka wtyczka została w wiązce, i jak Michał sprawdzał po układzie to okazało sie że to właśnie idzie na wtyku do kompa , który jest podpisany jako lambda jak by ktoś miał jednak foto instalacji lub schemat właśnie do silnika 1,2 a nie jak dali DAWCY do silnika 1,6 , bo to chyba jednak nie to samo