Remont Silnika - SAMARA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam pytanko. Szukuje mi sie powoli wymiana pierścieni i uszczelniaczy wału. Głowica jes po remoncie. Silnik bierze olej tylko przy bardzo mocnym obciążeniu, przy spokojnej normlanej jeździe zuzycie nie przekracza 200ml/1000km
...Co jeszcze wymieniac razem z pierścieniami. Panewki?
??
Mam przejechane 126tys. km z tym e poprzedni wlasciciel zaniedbał sprawe oleju poważnie. Cylindry (przynajmniej 15tys. temu) s w dobrym stanie slif nie bedzie konieczny. Jakie koszta roboty i cześci są w Waszych okolicach.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-10-25 14:58:44, Qba_Szklarska pisze:
Witam, Mam pytanko. Szukuje mi sie powoli wymiana pierścieni i uszczelniaczy wału. Głowica jes po remoncie. Silnik bierze olej tylko przy bardzo mocnym obciążeniu, przy spokojnej normlanej jeździe zuzycie nie przekracza 200ml/1000km ...Co jeszcze wymieniac razem z pierścieniami. Panewki? ?? Mam przejechane 126tys. km z tym e poprzedni wlasciciel zaniedbał sprawe oleju poważnie. Cylindry (przynajmniej 15tys. temu) s w dobrym stanie slif nie bedzie konieczny. Jakie koszta roboty i cześci są w Waszych okolicach. Pozdrawiam



Qba, nikt Ci nie powie na odległość co powinieneś zrobić. Wszystko wyjdzie jak rozbierzesz silnik i wszystko pomierzysz:
1) cylindry - jakie masz ciśnienie na poszczególnych cylindrach? To że są gładkie i nieporysowane wcale nie świadczy czy nie kwalifikują sie do szlifu. Mogą być np. silnie zowalizowane lub luz pomiędzy tłokiem a gładzią jest za duży i wówczas bez szlifu sie nie obejdze.
2) jak wymieniasz panewki to trzeba pomierzyć wał i sprawdzić czy i on na czopach nie jest zowalizowany.
Jezeli o mnie chodzi jak bym miał wszystko na wierzchu (bo chcesz przecież i tak wymienić pierścionki i panewki) to dołożyłbym dodatkowe 300 zł i miał wszystko jak trzeba zrobione. A te dodatkowe 300 zł to: szlif wału - 100, szlif cylindrów - 100 i nowe tłoki - ok. 100 zł.
  
 
...problem polega na tym ze mi facet teoretycznie specjalista od ład na moim terenie sypnal 1000 PLN z wymiane pierscieni, panewek i uszczelniaczy wału. Robocizna raem z częsciami.
I mnie tym troszke zszokował
  
 
No to chyba duzo troche Ekspertem nie jestem, ale wydawalo mi sie, ze troche taniej to koledzy robili w przeszlosci - wcale mi nie do smiechu, bo na wiosne szykuje sie na podobne prace i troche inaczej koszty planowalem
  
 
Skoro silnik ma przejechane 120 tys, to remont napewno nie jest konieczny. Skoro cylindry są dobre, to wymiana pierścieni moim zdaniem mija sie z celem. Lepiej odczekać i przy 200 tys km zrobić remont kompleksowy. Podobnie rzecz wyglada z panewkami. Jeśli silnik trzyma ciśnienie oleju nie ma sensu wymieniać samych panewek. Lepiej dojeździć do 200 tys km i zrobić wszystko za jednym wyjęciem silnika, profesjonalnie ze szlifami. Zakładanie nowych pierścieni i panewek na zużyte cylindry i wał moim zdaniem nie ma sensu. To wyrzucone pieniądze, bo silnik i tak bedzie przy 200-250 tys wymagał remontu. pozatym za 1000 zł jak bedziesz samemu składać silnik to spokojnie zmieścisz sie z remontem kompleksowym (szlify itp). Za samą wymianę pierścieni mechanik nie powinien wołać więcej niż 150-200 zł (przynajmniej ja bym tyle wziął ).

A 200ml / 1000km to żadne zużycie oleju (moja coprawda bierze mniej )



-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.



[ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2004-10-26 00:06:27 ]
  
 
...no i stalo sie... klika dni temu cos zaczelo stukac w silniku....wyladowalem u mechanika... mowi ze jezeli jest cisnienie oleju to albo tlok albo sworzeń tłoka...
...dzisiaj rozebral... peknięty pierwszy tłok... na liczniki 136tys. km

...poza tym pierscienie tez juz troche zmeczone. Cylindry OK. do wymiany:
- 1 tłok,
- komplet pierscieni,
- panewki korbowodów,
- uszczelniacze zaworow,

z braku kasy narazie to wszystko. 600PLN robocizna + 200PLN czesci.

...pomysl sprzedania lady odszedl na dalszy plan. Pieniadze wlozone w remont musza sie zrwocic.

...na wakacje planuje zakup skrzyni V-biegowej i przy okazji jej wymiany wymiane panewek walu i uszczelniaczy...ale to narzie przyszlosc...

...mam tylko pytanie czy przy takim remoncie jak robie teraz docieranie jest konieczne w "pelnym" tego slowa znaczeniu???czy mam to robic jakos inaczej??? jazde na gazie odpada narazie???


[ wiadomość edytowana przez: Qba_Szklarska dnia 2005-05-12 19:03:25 ]
  
 
Qba, jesli sie dobrze orientuje to do wymiany tloka i tych panewek korbowodow co chcesz zmienic, i tak musisz odkrecic korbowody od walu, a wiec masz panewki na wale "na wierzchu" - nie lepiej od razu wymienic
  
 
po pierwsze sorry za zasmiecanie forum zapomnialem o tamtym watku,

po drugie... panewki od korb tak, ale wal ma przeciez swoje panewki jeszcze???
...chyba ze sie myle...ale tak zrozumialem mechanika
  
 
Ale jest ich o ile sie nie myle sztuk 5, razy dwa bo to sa polowki, spytaj w sklepie ile kosztuja, bo moze faktycznie szkoda grzebac dwa razy, a mechanik duzo wiecej ci teraz za wymiane nie policzy, a napewno mniej niz za specjalne rozkrecanie silnika od dolu za jakis czas, ale to zalezy ile mozesz teraz przeznaczyc gotowki, niby drobne rzeczy, ale pare zlotych moze to kosztowac
  
 
...no i tu jest problem, wlasnie w gotowce zasadniczy....remont jest kompletnie nie planowany... ale jeszcze o tym pomysle, dzieki.

...no tak i walsnie sobie przypomnialem czemu nie ruszam panewek na wale......bo trzeba skrzynie wyciagac.... a to jest planowane na wakacje...wymiana na "piatke" i wtedy uszczelniacze walu i panewki pojda od razu.


[ wiadomość edytowana przez: Qba_Szklarska dnia 2005-05-13 11:54:14 ]
  
 
...no i autko odebrane z warsztatu... chodzi OK! czuc ze wreszcie ma porzadna kompresje... pzreraza mnie tylko docieranie silnika...ale coz... trzeba i koniec... pierscienie ktore zdjeli z tloków mozna bylo wiazac w "8" ...takie elastyczne... poza tym zawory po przejechaniu 25tys. km od nowosci nadawaly sie do toczenia... gaz robi cholerne "wzery"... mechanik nie wierzyl ze 25 tys temu wymienilem wszystkie zawory...

...dostalem zalecenie zeby robic postoj co jakies 50km ciaglej jazdy i dac sie wystudzic pierscieniom... ... jutrzejsza, a wlasciwie dzisiajsza 130km trasa bedzie wiec trwala dlugo....nie dosc ze wolno to z postojami

...aha caly remont kosztowal mnie dokladnie 1000PLN!!!!
  
 
o kurde 1000 zł wsadzić, ja bym wolał dolewac oleju jakiegos taniego z lidla 25zeta-5litrów hehe niż robic remont a znajac życie i cfaniactwo mechaników to remont polegał na wymianie pierscieni tylko , mam paru znajomych mechaników i wiem jakie wałki robią na remontach silnika chyba że stałeś nad mechanikiem i patrzyłes co robi to wtedy tak zresztą ja bym w silnik na pewno nie włożył 1000 zeta wolałbym sprowadzić od ruskich jakis w miare dobrym stanie za 500-1000zeta poza tym przy zalewie aut z zachodu nigdy nie odzyskasz pieniedzy włozonych w łade żekłbym nawet że stracisz i to dużo co wiem bo sam teraz spzredaje łade i tak na prawde dla 90% ludzi jest ona niczym nie wartym przeżytkiem socjalizmu tak jak kiedyś trabant i warrtburg
  
 
...a wiec tak. tez bym 1000PLN nie wsadzal w ten remont ale niestety nie bylem w stanie wydac 3000-5000PLN na jakies inne auto... poza tym wlewanie oleju z lidla i jazda z peknietym tlokiem (ktory byl przyczyna remontu!!!) nic by nie dalo...po prostu za chwile tlok rozwalil by glowice i blok i po zawodach...

a co do samgeo remotnu to polegal on na wymianie tloka, pierscienie na wszystkich tlokach, panewek na korbach, szlifie zaworow i gniazd oraz wymianie uszczelniaczy zaworow...

...coz takie zycie....trzeba czyms jezdzic i tyle... kazdy z nas chyba chetnia przesiadlby sie do nowego BMW...

  
 
Kuba
Jeśli po 25 tyś miałeś rozwalone zawory może to wskazywać na zbyt ubogą mieszankę
Przy wyzszych obrotach uboga mieszanka bardzo szybko powoduje wypalanie zaworów (oczywiście na gazie)



pzdr
CHIO
  
 
Cytat:
kazdy z nas chyba chetnia przesiadlby sie do nowego BMW


Myslicie, ze tam sie nic nie psuje... ? Moze nie tak czesto, ale jak juz to kilka wyplat trzeba byloby odlozyc na naprawe... zreszta co by sie stalo z klubem ?
  
 
Witam ma takie pytanie jaka srednice maja panewki do samary 50 mm???? i czy te PANEWKIpodejda do samary 1,3??