Skrzynia piatka z DFa, a sktzynia piatka z poloneza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy sa jakies roznice miedzy skrzyniami fiatoskimi a tymi z poloneza?? Jesi tak to jakie i ktora lepiej wlozyc do kanta??? Dzieki. Pozdrowionka.
  
 
Mam kancika 90r i poldka koniec 93 MR93... Nie wiem w jakim stopniu zależy to od dyfra(w poldku szeroki) bo może tam zmieniono przełożenie, ale na jedynce w kanciku tak do 45 sie rozpędzam a w poldku do 60, na dwójce kancik 80, poldek 100, trójka i czwórka nie pamiętam, ale piątka.... kancik przy 100 km/h 3500 obr/min a poldek przy 140 km/h 3500 obr/min... tak z przełożeniami, a jeśli chodzi o działanie skrzyni to pewnie zależy to od egzemplarza, ale w fiaciku wrzucam biegi jednym palcem, a w poldku biegi wbijam nieporównywalnie lepiej działa to w kanciku... inna sprawa ze ta skrzynia u mnie w kanciku to skrzynia polonezowska, ale to co sie dzieje w poldasie pozwala mi stwierdzić ze lepsze są skrzynie wyprodukowane przed 90 rokiem... Miałem okazje jeździć 2 lata temu poldkiem prosto z salonu ( PLUSEM ) i skrzynia też chodziła ciężej niż w fiaciku... więc plecam skrzynie z poldka ale sprzed 90 roku, albo do końca 91 bo jest pewność ze to jeszcze bez modyfikacji. POZDRÓWECZKA
  
 
Skrzynie Fiat125p/Polonez to te same skrzynie.... Ich przełożenia zmieniały się zależnie od roku produkcji...

po '93......przed '93....2,0 (132)..... 4ka '80 (wer."górska")

1.3,830.....3,778........3,612..........3,75
2.1,971.....1,944........2,045..........2,30
3.1,321.....1,307........1,357..........1,49
4.1,000.....1,000........1,000..........1,000
5.0,806.....0,803........0,870..........------
R.3,574.....3,526........3,244..........3,87

Dane te są poparte dłuuugimi poszukiwaniami wszelkich danych nt. przełożeń stosowanych w autach FSO...
Nie mam danych zwykłej 4ki ale chyba ma takie same przełożenia jak 5ka z przed 1993roku.

Ja w swoim 125p mam zabójczą kombinację napędową :
Silnik 1,6 GLI (z mechaniczną regulacją zaworów) przerobiony na gaźnik + skrzynia z Rovera (czyli po '93) dopasowana do zwykłego silnika + najkrótszy możliwy most 4,7777....
  
 
Dzieki, Czyli teraz pozostala tylko kwestia, kasy.