Wkoncu zrobilem z przekladnia kierownicza!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak jak w temacie nareszcie pozbylem sie luzow Wkoncu sie doczekalem Czy myslicie ze za wymiane przekladni i wspornika oraz ustawienie zbieznosci 100zl to jakas duza suma pieniedzy?
  
 
Hmmm kupiłes nową przekładnie ?????
Moze podaj cene bo mam drazki nowe itp itd wiec w sumie i przekładnie mógłbym po drodze wymienic !
  
 
Za przekladnie dalem 138 zl nowke za wspornik 46 wszystko fabryczne. Robocizne mi policzyl koles 60 zl.
  
 
a nie taniej zregenerować ??
  
 
Raczej dobra cena tak mi sie zdaje
  
 
O ile dobrze wiem nowa przekładnia kierownicza w sklepie kosztuje 200-250 zeta, nowy wspornik pomocniczy nie wiem ale gumy do niego stoją ok. 5 zł/jedna, zbieżność coś koło 50 zł(chyba że robiona patykami) więc rewelacja jeżeli gość nie zrobił Cię w wała. Cena przekładni nie wydaje mi się przesadzona, bo nowy slimak kosztuje 33 zł, wycinek 46, do tego jeszcze tuleja mimośrodowa, obudowa, uszczelki, łożyska itp. więc się uzbiera. Toteż cena 138 za przekładnię to rewelacja. A wspornik fabryczny czy Mototechnika? Jak Mototechnika to lepiej już sobie naprawiaj stary.
  
 
a ja po wiekach walki z slimakiem
wsadzilem magiel troche roboty bylo :
wstawic/wspawac nowe mocowania

ale teraz jest poezja
  
 
Tak a propo.
Macie mozejakis pomysł jak wykrtecic koncówke draka kierowniczego gdzie zamiast drobnozwojeowej nakretki jest zwykła ??
Załamałem sie nie da sie tego odkrecic bede ciał gumówką chyba .
  
 
co dokładnie trzeba zrobić, żeby tą maglownicę przełożyć?? bo ja niedługo będę oddawał maluszka do blacharza, to może bym się skusił... czy te mocowania można kupić, czy trzeba dorabiać?? jakieś zalety oprócz tego, że lekko chodzi??
  
 
Krzemowy wszystkie czesci fabryczne! TEz mysle ze nieduzo mnie to wyszlo. Mechanik juz dosyc znajomy bo ze starym maluszkiem bylem u niego ok. raz w tyg. jak jeszcze niemialem zielonego pojecia o autku. Teraz juz rzadziej ale z takimi rzeczami czasem trzeba podjechac. Za przekladnie te 138zl dalem na gieldzie w balicach a wspornik 46zl w sklepie motoryzacyjnym. Aha przekladnia w sklepie 245zl.
  
 
Cytat:
. Za przekladnie te 138zl dalem na gieldzie w balicach a wspornik 46zl w sklepie motoryzacyjnym. Aha przekladnia w sklepie 245zl.


no to jak kupiles ta "nowa przekldanie " na balicach to na 100 %jest regenerowana wyczyszczona , podmalowana i naklejone odpowiednie naklejki ...
wiem co sprzedaja bo tez je kupowalem....
to samo z glowicami ... kumpel kupil "nowa"
a okazalo sie ze tak ladnie pociagnieta na srebno.....

  
 
Cytat:
2003-10-24 22:08:52, widynek pisze:
co dokładnie trzeba zrobić, żeby tą maglownicę przełożyć?? bo ja niedługo będę oddawał maluszka do blacharza, to może bym się skusił... czy te mocowania można kupić, czy trzeba dorabiać?? jakieś zalety oprócz tego, że lekko chodzi??



Po pierwsze trzeba miec magiel - ja mialem uzywke z bisa
Kupujesz blache z uchwytami do mocowania magla - naprawde mocna blacha
Potrzebny jest jeszcze dolny wal kierownicy z przegubami od bisa, lub malca z maglem. Orginalny jest przy maglu za krutki i nie polaczysz kolumny z przekladnia

Stara blache wypruwasz z malca, wspawujesz nowa, zakladasz magiel, ten wal i jedziesz na zbierznosc.

Zalety
-u mnie super extra lekko sie kreci jak ze wspoma. Jak ostatnio koles sie przejechal to powiedzial ze mam cos nie tak bo sie kierowac nie da - za lekko ( nie wiedzial ze mam magiel ) )
- tylko dwie koncowki drazkow
- ?? frajda ze sie ma magiel

wady
-koszt blachy okolo 50zeta
-koszt magla - ja akurat mialem gratis po wymianie lozysk (okolo 40 zeta sztuka )
- trzeba dbac o gumy oslaniajace listwe zeby sie nic syfu do srodka nie dostalo
- max ilosc obrotow kola kierownicy 3,4 a przy zwyklej przekladni 2,9 obrotu

jezdze z maglem ponad rok i jestem zadowolony
  
 
co do giełdy:
ostatnio pojawiło się stoisko na giełdzie takie małe, mają tam dużo fabrycznie nowych części /tak twierdzą/ wyniesionych z magazynu czy skądś tam. rozruszniki,przekładnie itp. mają półośki po 40 zł/szt, ale napis fiat jakiś niewyraźny ogólnie jest dużo nowych części na giełdzie.. co do przekładnii-jesli działa ok, to niech będzie nawet zregenerowana
co do magla:
myślałem raczej o zmniejszeniu liczby obrotów kierownicą, ale jeszcze przemyślę ten temat.. no i z takim maglem pewnie ciężko /mało bisów/
  
 
Cytat:
2003-10-25 22:01:17, widynek pisze:
no i z takim maglem pewnie ciężko /mało bisów/



do zwyklych 126 tez przez pewien czas wstawiali mialem z reszta takiego fla z `90 ktory mial maglownice w serii.
  
 
pewnie do wersji eksportowych. bo ja widziałem kiedyś fl'a ze śliczną tapicerką i własnie maglem. wogóle był super i zadbany..eh
p.s. co do tych półosiek z giełdy, to mają na sobie zielone kropki /odcień jak na sprężynach, taki ciemny/ - ktoś coś o tym wie??
  
 
Jak skasowac luzy w przekladni kierowniczej?Wszelkie sugestie mile widziane..
  
 
Ja teraz też zabrałem się za remont całego przedniego zawieszenia!! Aby nie bawiś się w dłubanie po kawałku wydłubałem doszczętnie wszysko i robię od podstaw;]. Prawdopodobnie pojawi się także krótki układ kierowniczy
  
 
Przekręcasz tuleję mimośrodową(zalecam popatrzenie do książki).