Pasek od wspomagania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie (jeżeli był ten wątek to poprosze o zablokowanie i bardzo przepraszam) Czy przy wymianie paska klinowego należy też wymieniać pasek od wspomagania. Mam przejechane 27 tysięcy i zaczyna mi rano piszczeć pasek czy naciągać (tylko po zapaleniu jakieś 5 minut aż się silnik rozgrzeje) czy wymieniać.
  
 
No oczywiście, że trzeba naciągnąć i po kłopocie. Czyba, że już Ci tak piszczy od wielu tyś. km, to wtedy warto wymienić.
  
 
A to zalezy kiedy ci się ślizga. Mi się ślizgał tylko przy maksymalnym skręcie koła. Były dwie wresje diagnozy. Za każdym razem trzeba było zmienić pasek, bo jedna to była pasek, a druga to że może sie łozysko skopało i stawia za duży opór. Na szczęście okazało się że to tylko pasek, a wyślizgał sie po bokach i trzeba było go zmienić. Potem znowu to wróciło, ale już wystarczyło naciągnąć pasek. Dobrze że żeby naciągnąć kręci się ubą, a nie dopycha młotkiem. Jakbys musiał zmieniać pasek, to spisz numer paska, bo są dwa rodzaje, bo były dwa rodzaje wspomagania, jedno koreańskie, drugie jakieś inne, bodajże polskie.
  
 
Koreańsko-japońskie JKC i niemieckie ZF. Najpierw montowali ZF, później JKC.
  
 
Jam mam w abimexie wspomaganie JKC i pasek do tego połączenia polecam AVX 750x10 ( jakoś tak) ale napewno 10 szerokości i 750 długości
  
 
Witam. Jak naciągnąć wspomniany pasek od wspomagania !?
  
 
Z góry mówie że opisuje jak naciągnąc koreańskie czyli te z chłodniczką przed chłodnicą silnika, bo takowe mam u siebie a tego drugiego na oczy nie widziałem.
Jak zejdziesz pod auto (moim zdaniem najwygodniej jak ma się oczywiście kanał) ujrzysz wspomaganie, dokładniej szukaj po kole, będziesz musiał zdiąć osłonę miski i potem będzie już wszystko widać. Zaczynam od poluźnienia 2 śrub mocujących (będą w metalu z łukowymi nacięciami do regulacji), potem zaczynamy kręcić śrubą która skierowana jest w stronę boku auta i miski olejowej. Kręcimy ją do uzyskania odpowiedniego naciągu, potem dokręcamy te dwie śruby które odkręciliśmy i gotowe.
Sory że tak trochę kiepski ten opis, ale naprawde nie wiem jak to inaczej opisać, ale jak zejdziesz pod auto i ujrzysz wspomaganie to sam już będziesz wiedział o co mi chodzi.
  
 
Dzięki za odpowiedz . Ja niestety mam ZF ale pewnie będzie podobnie. W każdym bądz razie trzeba zanurkować pod spód.
  
 
witam, odswierzam ten watek bo chodzi mi o zdjecie paska od wspomy, mianowicie odkrecam ta dluga srobe do naciagania jeszcze jedna troche wyzej i dalej nici co jeszcze trzyma?
  
 
ja nigdy nic nie odkrecalem przy wymianie paska od wspomy.I dziala.Sposob na CHAMA zdal egzam
  
 
od tyłu jest śruba kontrująca na klucz 13.
  
 
ok juz sobie poradzilem