MotoNews.pl
4 Sportowy filtr powietrza (2663/27) - NT
  

Sportowy filtr powietrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś zafundował sobie taki element i jakie były tego efekty. P.S. podawajcie firme i koszt
  
 
Ja powiem tak! Z Poldka 1,5 czy 1,6 i tak nie będzie nigdy sportowego wozu, choćbyś nazakładał mu 10 sportowych filtrów. Przy LPG to i tak raczej nic nie da, bo tu podobno nie wystepuje efekt doładowania dynamicznego a przy benzolu może i poprawi się trochę dynamika silnika (niewiele) za to z pewnością wzrośnie apetyt na benzynkę (chociaż też w niewielkim stopniu). Więc czy ma to jakiś większy sens? Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś oświeci. pozdrawiam

P.S.
Jak ktoś ma za dużo kasy, to niech raczej wesprze inicjatywy klubowe. Na pewno będzie z tego większy pożytek.
  
 
DZIEKI ZA OSTRZEZENIE ZAOSZCZEDZI MI TO DUZO KOMBINOWANIA-JUZ MI TEN FILTEREK LAZIL PO LBIE-ZAPAL OSTUDZONY!!!
  
 
Nio mi też łaził, ale nie przekreślajmy go zupełnie, wiadomo że nikt nie spodziewa się cudów, ale skoro on wytrzymuje dzięsiątki a nawet setki kilometrów i jeżeli nie robi krzywdy dla poldka to jeszcze pomyślmy
  
 
ja mam załozony sportowy wkład ,z całym filtrem jest duzo roboty,jezdze na lpg ,poprawiła sie troszke dynamika a co do spalania to nawet jesli sie podniosło to minimalnie bo tego nie widać.wkład kupiłem z filtromeksu kosztuje razem z przysłaniem jakies 80zł
stronka - www.filtromex-tuning.1000lecie.pl

  
 
Całkiem tanie.Pomyślę nad wkładem bo w stożek nie zamierzam się bawić.Za dużo roboty.
  
 
Sportowy filtr ma kilka zalet. Poza zwiekszeniem mocy (ale nie oczekujcie tu 20 KM) ktore bierze sie ze zmniejszonych oporow ssania powietrza ( i dlatego silnik nie bedzie palil wiecej - bo wiecej zaczyna palic na zanieczyszczonym filtrze, kiedy opory ssania powietrza sprawiaja ze podsysa wiecej paliwka) ma jedna zalete ktora jest wazna i w normalnych autach. Mianowicie co robicie ze zuzytym papierowym filtrem powietrza? Mozna go przedmuchac, ale jak wiecie pory papieru i tak beda zatkane wiec to niewiele da. Niektorzy mianiacy (znam tylko jednego inzynierka ) myja wklad papierowy (hehe jakbyscie posluchali goscia - No i po tym moj maluch na tym samym gazie jedzie 5 km/h wiecej ). Ale podejrzewam ze wszyscy rowno wywalacie je do kosza bo i do tego sie tylko nadaja. A filterek sportowy mozna myc . Oczywiscie nalezy sie zaopatrzyc w preparat ktorym po myciu nalezy go spryskac by dzialal dobrze. Dzieki temu na wymianie filtra na sportowy mozemy zaoszczedzic, bo nie musimy go co chwile go wywalac a jedynie strzelic mu kapiel Sportowy filterek z tego co wiem jest tez ciezej zapchac tak jak papierowy, wiec pozniej pojawi sie problem zwiekszonego podsysania paliwa.
  
 
Ja u siebie mam wkład Proton (ok. 100 - 120 zł) może i mam troche lepszą dynamikę, ale jeszcze muszę wymienić układ wydechowy, bo dopiero wtedy f.powiewtrza zacznie działać tak jak powinien.
  
 
tak tak
jeśli filtr to trzeba pomysleć o wydechu a przynajmniej o wyzuceniu katalizatora(tu zdania sa podzielone)ale naprawde zeby to odczuc wydech musi być wolny od wszelkich przeszkód
  
 
Wyciągam trupa z szafy albowiem posiadam takie cuś:



Jest to filtr powietrza K&N na gaźnik Pierburga(np.golf,favoritka itp.)Przerobiony przeze mnie w chwili nudy na gaźniczek Weberka.
I wszystko byłoby cacy gdybym jeździł na benzynce.Jednak czy jest jakikolwiek sens zakładania owego wynalazku przy zasilaniu gazem??Pytam bo zdania są podzielone,a z testowaniem czekam na cieplejsze dni.
  
 
Mam u siebie w Boschu stozek K&N (180-220zeta).Auto po zalozeniu tego filtra pracuje ciszej.Mam LPG i jakos poczulem roznice.Auto wydaje sie byc elastyczniejsze i ma lepszego buta.POLECAM bo warto
  
 
kao super filterek
a do tego pewnie extra brzmi jak pamietacie małe otwarty filrt pow ale fabyczny i silniczek brzmaił extra zwłaszcza jak szybko wciskąłem gaz do dechy
  
 
Też miałem kiedyś "otwarty" filtr,ale to było w poprzednim DF,gdzie nie miałem LPG.Na wysokich obrotach dostawał fajnego "kopa" i brzmiał rzeczywiście fajnie
Na gazie obawiam się gaśnięcia silnika np.przy wrzuceniu na luz.
  
 
Jaki piękny filterek
Jeden kosztuje ok. 200zł i naprawdę ciężko je dostać w Polsce. Trzeba sprowadzać z Anglii...
Przydałby mi się...taki do Dellorto DRLA nawet 2....



  
 
Ja mam stozek JR, ale lezy w garazu i czeka na lepsze czasy, tzn na nowy silnik...
  
 
no ba otwarty to otwarty lepsza dynamika no i ten pomruka jakie efekty kiedy przepustnica na max ja mam KING DRAGONA za 160pln



[ wiadomość edytowana przez: alan28 dnia 2004-01-12 00:14:40 ]
  
 
i gorsze napełnienie jak zasysa gorące powietrze...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A ja siem zabawie w OT.

Alan28 > czym malowałeś silnik i jak to się trzyma.....???
  
 
srebrny i czerwony to sa farby odporne na temperature i jest ok,gorzej ze zlotym bo srednio co dwa miechy matowieje ale bynajmniej jest co robic a z goracym powietrzem fakt,ale na lato autko idzie do malowania(upragniona niebieska perla)to bedzie i wlot na masce


[ wiadomość edytowana przez: alan28 dnia 2004-01-12 14:51:29 ]
  
 
Pytanie do GT czy nie masz może zdjęcia jak zamontowałeś stożek przy wielopunkcie albo chociaż kilka zdań od czego ten stożek jaki model, jak zamontować itd