A moze taki silnik do DE EFA?? :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
silnik 2300 S

moze ktos sie pokusi o taki silnik do de efa?? full oldschool 2300 S z fiata 2300 coupe.... R6 , +135 konikow, dwa webery... sama radosc....mechanik AdrianaK odwalil kawal dobrej roboty.... jesli ktos wymysli jak zmiescic taki silnik razem z chlodnica do de efa to moze Adrian sprzeda podobny silnik bo chyba ma jeszcze "zapasy" w czesciach.... kto wie??





[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-05-16 17:23:29 ]
  
 
Cytat:
2004-05-16 17:20:17, Bart128 pisze:
silnik 2300 S

...+135 konikow, dwa webery...




150, Bartku .
Ale dzięki za słowa uznania
  
 
150?? to widze ze troche nawet poprawiliscie robote "scuderia abarth" ktora z silnika 2300 ktory mial 105 koni, w wersji "2300S" zrobila 135,.... tak trzymac..... bayer silnik... czekam na poczatek prac przy "opakowaniu" silnika , nadwozie 2300coupe... ehhh juz nie moge sie doczekac zeby zobaczyc na ulicy pieknych linni Ghia 2300S....
  
 
Cytat:
2004-05-16 17:56:43, Bart128 pisze:
150?? to widze ze troche nawet poprawiliscie robote "scuderia abarth" ktora z silnika 2300 ktory mial 105 koni, w wersji "2300S" zrobila 135,....



http://www.zuckerfabrik24.de/fiat/pics/2300s_c3_r.jpg

p.s. ja też nie mogę się tego doczekać
  
 
no niezly silnik, wygada tak jakby do 115C od kanta dolozyc 2 cylindry.

czy wal jest podparty w 4 punktach? czy w 7?

  
 
Cytat:
2004-05-16 18:09:37, Samael pisze:
no niezly silnik, wygada tak jakby do 115C od kanta dolozyc 2 cylindry.

czy wal jest podparty w 4 punktach? czy w 7?




W 2300 sedanach to było dokładnie to samo, tyle że właśnie miało 2 cyl. więcej. [ a dokładniej: rozmiary tłoków , odpowiednio: 1300/R4=1800/R6; 1500/R4=2100/R6; 1600/R4=2300/R6 ]
A co do podpór wału... to własnie jest największy ból tych silników... miał tylko 4 podpory. Jak na sportowy silnik to jednak troszki mało.
.. ale w S coupe te silniki miały na wale i wałku dodatkowe kanaliki do prowadzenia oleju na panewkach, a ten własnie silnik potrafi wejść na 7500 obr. bez większego problemu.
  
 
a czy ten 2300 sedan to nie jest czasami fiat z lini tych "pontonow" 1300/1500? kiedys na allegro widzialem takiego bialego fiata 2000, albo 2300 sedan i wygladal tak "pi razy drzwi" jak tamte 1300/1500 i roznil sie ewentualnie szczgolami


OT a ten niebieski pickup to jest moze for sale?


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-05-16 19:08:29 ]
  
 
Cytat:
2004-05-16 18:50:19, Samael pisze:
a czy ten 2300 sedan to nie jest czasami fiat z lini tych "pontonow" 1300/1500? kiedys na allegro widzialem takiego bialego fiata 2000, albo 2300 sedan i wygladal tak "pi razy drzwi" jak tamte 1300/1500 i roznil sie ewentualnie szczgolami


OT a ten niebieski pickup to jest moze for sale?


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-05-16 19:08:29 ]



Fiat 2300 sedan : http://www.zuckerfabrik24.de/fiat/fiat1800B_2.htm
Fiat 2300SCoupe '61-64:
http://www.zuckerfabrik24.de/fiat/fiat2300_coupe.htm
[a tak przy okazji:
http://www.zuckerfabrik24.de/fiat/fiat182300ix.htm ]

ad.OT: pikap nie jest do sprzedania, widzisz że pracuje na siebie. Będzie w przyszłości całkowicie przerobiony na '68-72'
  
 
bardzo mi się podoba...
ale mam pytanko - zauważyłem że miska olejowa (z napisem ABARTH ) ma bardzo szeroki spód. jak się ten silniczek zachowuje w autku na ostrych zakrętach w lewo? nie ma sytuacji że smok łapie powietrze? bo przy szerokiej misce w argencie (i co tu dużo kryć niskim stanie oleju) takie coś to niestety częsty przypadek...
  
 
Cytat:
2004-05-16 18:50:19, Samael pisze:
a czy ten 2300 sedan to nie jest czasami fiat z lini tych "pontonow" 1300/1500? kiedys na allegro widzialem takiego bialego fiata 2000, albo 2300 sedan i wygladal tak "pi razy drzwi" jak tamte 1300/1500 i roznil sie ewentualnie szczgolami


OT a ten niebieski pickup to jest moze for sale?


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-05-16 19:08:29 ]




gwoli scislosci - pontonami okreslane sa fiaty 1300 - 1500 , a 1800 -2300 to inna bajka.Na allegro widziales zapewne fiata 2100 ) Wyglada jak 1800 tylko rozni sie troche bodaj mechanicznie i kilkoma "detalami" o ktorych pewnie Adriane cos napisze bo to jego ukochane modele. Natomiast ten z allegro to trąd byl straszny jak go ogladalismy i chorą kase chcieli.

PS:Nie wie ktos gdzie kupie okulary stylizowane na lata 60 ? bo mam nadzieje w niedlugim czasie skonczyc swojego pontona i pojezdzic w klimacie braci Gibb z Bee Gess

PS2: Jezdzi czarny fiat 2300 sedan po Krakowie .....a kierowca jego jest wyslannik opatrznosci


[ wiadomość edytowana przez: BULLITT dnia 2004-05-16 20:32:50 ]
  
 
  
 
MIAZGA!! czekam na efekt koncowy
a jeszcze pytanko jakie w tym byly skrzynie biegow?? takie same jak w 125p?? bo obudowa calkiem podobna
  
 
a ten DF pickup na którym silnik lezy to chyba Michała jest ?
  
 
Cytat:
2004-05-16 22:34:51, KrauzeR pisze:
a ten DF pickup na którym silnik lezy to chyba Michała jest ?



to jest krotka wersja - michal ma czerwonego dlugiego
  
 
krotka wersja czyli roztaw osi jak w sedanie?

a ta wersja dluga to o ile dluzszy ma rozstaw? macie moze jakas fotke? bo ja widzialem tylko te krotkie pickupy
  
 
Cytat:
2004-05-16 23:17:21, Samael pisze:
krotka wersja czyli roztaw osi jak w sedanie?

a ta wersja dluga to o ile dluzszy ma rozstaw? macie moze jakas fotke? bo ja widzialem tylko te krotkie pickupy



heh.. jak znam życie to własnie te dłuższe widziałeś , bo łatwiej je spotkać na ulicy.
krótki jest na płycie podłogowej zwykłego kombi/sedana, a długi jest wydłużony o jakieś 20 cm na wysokości nóg pasażerów tylnej kanapy.a za kabiną ma wsawany dodatkowy pasek. i po tym można 'na zewnątrz' go poznać. [bo oprócz tego ma większą ładowność - 650 a nie 400 kg - i 'zwolniony' tylny most - o przełożeniu takim jak potem były w poldkach trakach.]

  
 
Cytat:
2004-05-16 19:58:05, ob-Piszczyk pisze:
bardzo mi się podoba...
ale mam pytanko - zauważyłem że miska olejowa (z napisem ABARTH ) ma bardzo szeroki spód. jak się ten silniczek zachowuje w autku na ostrych zakrętach w lewo? nie ma sytuacji że smok łapie powietrze? bo przy szerokiej misce w argencie (i co tu dużo kryć niskim stanie oleju) takie coś to niestety częsty przypadek...




to właśnie jest jeden z 'bajerów' tego silnika...
to miska aluminiowa z grodziami chłodzącymi. ma przegrody, które przy skręcie nie pozwalają częsci oleju wydostać się na 'stronę odśrodkową', a żeby był on w części środkowej, pod 'smokiem', natomiwast w grodzi 'po przeciwnej' olej jest w tym czasie schładzany. Przy skręcie w drugą stronę schłodzony olej pojawia się w części środkowej a 'zgrzany' idzie do chłodnia...
jakie proste a jakie genialne
  
 
Cytat:
2004-05-16 22:15:03, PG pisze:
MIAZGA!! czekam na efekt koncowy
a jeszcze pytanko jakie w tym byly skrzynie biegow?? takie same jak w 125p?? bo obudowa calkiem podobna


akurat tutaj, na zdjęciach, 'dzwon' jest od 125p, ale w orginale skrzynia to była 4-ka , w podłodze, niekoniecznie 'pionowa' :
http://www.zuckerfabrik24.de/fiat/pics/2300s_c2_7a.jpg :-]
  
 
jeżeli taki silnik był w 130 to wejdzie on do Fiaciora.
Był taki model przygotowany przez OBRSO.
Silnik z przodu, komora troszkę pocięta, ale się udało
  
 
Cytat:
2004-05-17 10:17:26, czeczun pisze:
jeżeli taki silnik był w 130 to wejdzie on do Fiaciora.
Był taki model przygotowany przez OBRSO.
Silnik z przodu, komora troszkę pocięta, ale się udało



w 130 bylo V6 o ile wiem, wiec to raczej cos innego