Głowica 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po długiej przerwie spowodowanej problemami technicznymi na forum
Mam pytanko odnośnie głowicy, a konkretnie wybrania przy zaworach. Jak je zrobić i czy warto? Jak narazie mam gładkie i spasowanie kanały wydechowe, przeszlifowany i wycięte prowadnice w ssącym, wypolerowaną komorę spalania. Co jeszcze mogę zrobić? planować mam zamiar ok 2mm. Ps jakie mogą być konsekwencje małych pęknięć międzyzaworami? (bez odprysków)
  
 
warto robic
  
 
Pęknięcia standard, wybrania warto robić.
  
 
Nie taki standard!! Przez moje ręce przemkneło juz spokojnie około 20 głowic, czy to 600 czy to 650 i nigdy nie trafiłem na pęknietą. Może mam farta a może coś w tym jest. Faktem jest, że głowiczki były oryginalne nie tunigowane. Z różnymi przebiegami. Najwiekszym prosblemem nie były pękniecia a śruby dokręcejące kolanko do głowicy . Hmm, może to fart
  
 
A to wybrani jest przecierz na miejscu gdzie powinna się znajdować uszczelka? i co uszczelka nie dolega całą powieszchnią???
  
 
Nikt ze znanych tunerów nie robi tych wybrań jakby cosik dawały to napewno by to było stosowane....pozdrówka
  
 
Cytat:
Nikt ze znanych tunerów nie robi tych wybrań jakby cosik dawały to napewno by to było stosowane....pozdrówka



Wiesz.... Ci Twoi znani Tunerowie też nie są nieomylni i nie są bogami!!!!!!! Przeczytaj sobie opinie ludzi poniżej, oni twierdzą że warto je wykonać, i przypuszczam że mają je zrobione dlatego się wypowiadają! I jest to zaczerpnięte z książki "poprawa dynamiki....." w której koleś opisuje przerubkó bardzo często stosowane ( pasowanie kanału wylotowego z kolektorem itp) czuli ta modyfikacja też chyba ma jakiś sens. A czemu żaden z tunerów tego nie wykonuje? niewiem((
Dla mnie argument że nikt tego nie wykonuje jest za przeproszeniem nic nie wart!!!!!! Ja się opieram na opini ludzi którzy mają to zrobione i są zadowoleni. Dlatego jeszcze raz pytam o konkrety jak je wykonać! Prosiłbym o wypowiedź ludzi którzy wykonywali je samodzielnie i są zadowoleni! Pozdo
  
 
gdzies przeczytalem:

"Analiza struktury przepływu przez zawór dolotowy oraz w przyzaworowej strefie komory spalania pozwoliła na ustalenie celowości odsunięcia ściany komory od gniazda zaworowego. Badania przepływowe wykazały, że wykonanie „wybrania” w ścianie głowicy na głębokość 2 mm umożliwia zwiększenie napełniania cylindra o ok. 10%. Wzrost napełniania daje szansę wzrostu momentu obrotowego silnika o taką samą wartość."

wszystkie ludziska wypowiadaja sie pozytywnie o takiej przeobce...
...wiec chyba warto
  
 
Cytat:
2003-06-28 10:36:05, DaymoN pisze:
Nikt ze znanych tunerów nie robi tych wybrań jakby cosik dawały to napewno by to było stosowane....pozdrówka



tunerowie nie robia bo chyba im sie ostatnio cos nie chce albo nie oplaca, bo jak bylem ost w Godula Moto Sport to powiedzieli ze malczakow juz nie przerabiaja i koszt 1 KM=200pl
jak widac panowie wola zarzucic nowy uklad sterowania wtryskiem i zgarnac (xxx*KM*200pln) niz dlubac w malczaku
  
 
Za dawnych czasów, kiedy silniki robiłem u "Łysego", to we wszystkich głowicach miałem podebranie.
P.S. "Łysy" to oczywiście Chojnacki (pozdrawiam!).
  
 
Podbieraj i sie nie zastanawiaj!! Wszyscy to stosują!! Poprawa napełniania komory spalania naprawde znaczna.
  
 
Chojnacki mówisz....no cóż dzisiaj się już nie chce jak widze....i znam 3 głowice po nim pod GTX, GTX-A i do sportu. No cóż lenistwo totalne.....dawniej jeszcze jak piszecie cosik grzebali. Wiem że w Cz-wie jeszcze Brymora grzebie przy kaszlach i nie ma probelmu z czymkolwiek.
  
 
Oki, wybranie będe robił napewno, tylko mam pytanie: Jak to jest przecierz robiąc to wybranie będe musiał usunąć troche materiału na którym opiera się uszczelka!? Nie będzie tamtędy kompresia spieprzła????
  
 
Nie, wybierasz tak, by powierzchnia przylegania głowicy się nie zmieniła. Wybranie jest tylko w głowicy.
  
 
A słyszał ktoś kiedyś o wyciskaczach??? To jest właśnie ta krawędź kturą chcecie zbierać.... Być może już sie tego niestosuje, bo były też ujemne skutki tej przerubki.... albo uzyskany efekt, do pracy był mizerny, wiec nikt w to się już niebawi, może wpływa to ujemnie na proces spalania.
  
 
Cytat:
2003-06-26 22:58:09, Abdull pisze:
Witam po długiej przerwie spowodowanej problemami technicznymi na forum
Mam pytanko odnośnie głowicy, a konkretnie wybrania przy zaworach. Jak je zrobić i czy warto?



Ja robilem ostrym srubokretem i mlotkiem doslownie jak rzezbiarz. Pozniej wyrownac papierem.
  
 
Polecam wiertarke i maly sfer "dentystyczny" ma on ksztal stozka, wiec od dolu zbiera wiecej materialu a nizeli dolem
  
 
Cytat:
2004-05-14 22:46:08, her_us pisze:
Polecam wiertarke i maly sfer "dentystyczny" ma on ksztal stozka, wiec od dolu zbiera wiecej materialu a nizeli dolem



Kurna ale kaszlu dostalem od kurzu. Odswierzyles temat prawie sprzed roku
  
 
Cytat:
2004-05-14 22:46:08, her_us pisze:
Polecam wiertarke i maly sfer "dentystyczny"


Co to jest SFER?? Nie chodzi o FREZ przypadkiem?

Cytat:
(...) wiec od dolu zbiera wiecej materialu a nizeli dolem


A po tym to już zupełnie zgłupiałem - o co chodzi

Cytat:
2004-05-15 01:27:59, blokus pisze:
(...) Kurna ale kaszlu dostalem od kurzu. Odswierzyles temat prawie sprzed roku


Lepsze to niż tworzyć identyczny temat jak już kiedyś był. A skoro kolega nie poszukał przed napisaniem to już bym teraz takiego tematu nie odkopywał bo to świetnie wygląda
Cytat:
Głowica 126p [ 1 2 ]
Głowica 126p


Ale zaraz, który to był temat...
  
 
wczorej w obi kupiłem szilfierke KINZO na wałku giętkim.
Obecnie rzeźbie głowice, zajebista sprawa, wszędzie tym dojde, kszztałt komory spalania zmienia wygląd niczym kameleon.
potem walne polerke i montuje.
cena99,95 całej walizki.