MotoNews.pl
7 Gdzie sklepac reor??? (49566/0) - NT
  

Gdzie sklepac reor???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
heh..byc moze glupie pytanie..ale gdzie mozna w Lublinie tanio i profesjonalnie sklepac resor do 126??? chlopaki doradzajcie!!! z gory wielkie dzieki!!!!!!!
  
 
sam sobie wyklep
rozkręć cały i oprzyj o podłoge pióro i oprzyj sie o niego wyginajac z drugą strone... Jak bedzie na oko GIT to skręć
  
 
Popieram przedmowce
  
 
A kowal resora nie klepie czasem na gorąco??
Bo jesli tak to ten resor sie utrzuma w takim stanie a klepany w domu na podłodze też ??
Trudno jet samemu rozłożyć resor ??
  
 
z tego co wiem to resor sie klepie na zimno, na gorąco nie bo moze sie pokruszyc, takie ja mam informacje, ale zawsze sie moge mylić bo sam nie sprawdzałem
  
 
no chyba jednak najlepiej będzie zawieźć do kowala i powiedzieć na jaką wysokość
  
 
KOwal nie klepie tylko młotkuje resor. Czynnośc tą wykonuje się na zimno by nie zmienić struktóry stali z której wykonany jest resor!! U mnie kosztuje to 40zł jeśli resor jest wyjęty już z autka. Jeśli nie to kolejne 40zł.
  
 
A samemu taż da redę zmłotkować resor ??
No i jak to zrobić ??
Słyszałem że to musi być nówka bo stare pękają, ja swoim jeżdże rok chyba jeszcze może być ??
Jaką powinien mieć wysokość żeby autko stało ok 5cm niżej ??
  
 
Wysokosc 23(oryginal) wiec tak :
23-(2x5)=13cm bo zeby klapnol ci o 5cm na kazdej stronie to musisz go obnizyc laczenie o 10 o ile sie nie myle.Jesli do tak zrobionego resora dodasz piuro to wedlog mnie jest ciut zawysoko wiec proponowal bym 11+piuro
  
 
hhmmm co prawda ja podwyzszalem autko ale sasada ta sama.
wyciagasz resor dajesz na pieniek (je oczywiscie rozkrecilem i kolejno lagi trzepalem) jedna reka trzymasz koniec a druga jebut mlotkiem i to dosc ciezkim (moj ma kolo 3 - 4 kg) i po kazdym ciachnieciu przesuwasz nieco resor w ten sposob otrzymasz ladne pulkole a nie zgjecie w jednym miejscu ja wyginalem czyli konce u mnie na pienku byly skierowane do gory u ciebie musza byc skierowane do dolu w ten sposob zmniejszysz ich wygiecie
  
 
ulik87 - sorry że ci sie tak wbiłem w temat.

No właśnie nikt mu jescze nie odpowiedział gdzie, bo to w chu...steczke roboty.

Pióra wszystkie trzeba klapać, prawda??

Aha i jeszcze jedno. Przy zdejmowaniu resora istnieje jakaś szansa że mi sie szpilki nie wyrwą
  
 
hmm..to w koncu sam nie wiem...bo wydaje mi sie ze na zimno to za duzo nie zdzialam bo przeciez kowal moze resor rozhartowac...sklepac...i znowu zahartowac...??? to tak idzie...i moze chyba tak zahartowac zeby byl twardszy??? qrde mol ja sie juz pogubilem...a wlasnie...jak samemu klepac to mozna uzywany?? i czy trzeba kazde pioro z osobna "walic"???
  
 
każde osobno bo na moje oko żebby resor odczuł klepnięcie bez rozlożenia to mlotek musiałby ważyć ze 200 kg.
Nigdy nie robiłem takiego czegoś i sam bym nie probowal bo zawsze myślę jak klepać żeby nie wyszedl krzywy - bardzo kijowo to wygląda i pewnie hu... się jeździ . proponuję poszukać kogoś kto już to robil
  
 
nic sie nie bac ino jeb**** hehe zart oczywiscie panowie jak przy klepaniu zachowacie luk a nie zrobicie z jednej strony na prosto a drugien kolo bedzie oki. poza tym od jednego walniecia nie przekrzywi sie resor. jak ktos sie boi niech probuje najpierw lekko ciachac a w przypadku braku efektu mocniej. prostowanie powinno byc prostrze jak na moje, a co do efektu to moje wyklepane lagi trzymaja ksztalt a co do grzania hartowania itd to paranoja jak na moje
  
 
a naprawdę nie możecie zanieść resora do kowala, żeby to zrobił??
  
 
Witam
Ja jakieś 2 lata temu sam sobie klepałem resor i spisuje do tej pory bardzo dobrze Klepałem go z 23cm na około 13cm. Każdą lagę sklepałem na kowadle (ewentualnie może być to większe imadło) młotkiem 5kg co 5cm i tak kilka razy. Co chwile trzeba sprawdzać czy jest czy lagi są symetryczne, kladziemy ją na ziemię i kredą robimy obrys, następnie obracamy lage i porównujemy czy jest równo. Nie polecam klepać dolnej lagi tej z tymi tulejkami ponieważ po założeniu resora laga przegnie się od razu w drugą strone. Mam też dołożone dodatkowe pióro zaraz nad jako 3 od dołu. Miedzy lagami są takie plastikowe przekładki , które należy posmarować smarem i poskładać. Metoda taka jest stosowana jest przez kowali
pozdrawiam
  
 
Tak sie pytam dla pewności. Żeby obniżyć resor to trzeba pióra klepać od góry?? Jak rospoznać czy resor jest państwowy czy prywatny?? Bo wiem że ma to znaczenie przy obniżaniu.
I jeszcze jedno. Jak obniże resor na 13cm to ile powinienem przyciąć sprężyny żeby tył nie stał niżejod przodu.
  
 
U kowala