Chłodnica oleju...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Wpadłem na taki pomysł żeby zamontować w swoim poldku chłodnice oleju,ale nie wiem czy to cos da?Może ktoś zwas sie na tym zna i cos wie o chłodnicy oleju!Ja słyszalem ze zakładaja je w ciężarówkach i że to poprawia kompresje i ciśnienie przez chłodniejszy olej ale nie wiem czy to prawda i jak cos ytakiego wyglada?Dzieki za pomoc!!!!
  
 
Gdzies na stronie F&F jest artykuł o chłodnicy oleju w Maluchu. Cos podobnego można by zrobić w Poldku. To naprawde dużo daje jesli chodzi o obniżenie temperatury oleju. A skoro olej jest chłodniejszy to jest i gęstszy więc kompresja powinna podskoczyć ale pewnie są to wartosci minimalne. Ale pomysł interesujący i chyba wart wykonania
  
 
Najfajniejszym miejscem żeby ją podpiąć jest podstawka filtra oleju. Daje sie tam nadstawkę która przefiltrowany olej zabiera z filtra a następnie po przepuszczeniu przez chłodnice puszcza w obieg. Żródło pasujące idealnie - fiat UNO turbo i prawdopodobnie inne turba fiata

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Chętnie zobaczę wyniki, chłodnicę oleju widziałem przy silnikach SW 400 (od Stara), napędzających agregaty prądotwórcze.
  
 
Zaporożec ma seryjnie chłodnicę oleju
  
 
Cytat:
2004-05-20 21:14:38, daniel pisze:
Zaporożec ma seryjnie chłodnicę oleju



... i ogrzewanie benzynowe
  
 
ja sie przumierzam do chłodnicy oleju zwaszcza ze 2 wałki mają delikatną tendecje do przegrzewania sie

a wykonam to jak pisał OLO przypomocy specjalnej podkładki pod filtr oleju
  
 
Stratopolonez ma starowską chłodnicę oleju (zresztą wodną też)
  
 
Chlodnica oleju z Lublina tez pasuje

zobacz ten link:http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=17998&c=27&hq=ch%B3odnica+oleju&f=12

[ wiadomość edytowana przez: Kyniu_FSO dnia 2004-05-21 18:22:20 ]
  
 
Trochę z innej beczki ale mam takie pytanko. Chcę zwiększyć troszkę ciśnienie na pompie oleju (przydałoby się to chyba również przy chłodnicy oleju ). W sklepach nie ma zaworu regulującego ciśnienie jako części zamiennej (chciałem kupić nowy i nie ma :no , nowa pompa fabryczna to 134 zł . Czy żeby zwiększyć ciśnienie to wystarczy rozciągnąc sprężynę i np. dodać jakąć podkładkę? czekam na propozycje.
  
 
Cytat:
2004-05-21 21:40:25, Qba6tak pisze:
Trochę z innej beczki ale mam takie pytanko. Chcę zwiększyć troszkę ciśnienie na pompie oleju (przydałoby się to chyba również przy chłodnicy oleju ). W sklepach nie ma zaworu regulującego ciśnienie jako części zamiennej (chciałem kupić nowy i nie ma :no , nowa pompa fabryczna to 134 zł . Czy żeby zwiększyć ciśnienie to wystarczy rozciągnąc sprężynę i np. dodać jakąć podkładkę? czekam na propozycje.



Najpierw przepłukaj i oczyść wskaźnik ciśnienia, bo on lubi kłamać. Jeśli to nie pomoże, to możesz regulować ciśnienie oleju na pompie olejowej nigdsy tego nie robiłem więc nie wiem. Zawór powinien być dostępny po odkręceniu miski olejowej i przed regulacją dokładnie go oczyść. Powinno pomóc. Ale zaznaczam, nigdy tego nie robiłem i nie widziałem jeszcze pompy olejowej
  
 
Cytat:
2004-05-22 13:31:06, Hubiszon pisze:
Najpierw przepłukaj i oczyść wskaźnik ciśnienia, bo on lubi kłamać. Jeśli to nie pomoże, to możesz regulować ciśnienie oleju na pompie olejowej nigdsy tego nie robiłem więc nie wiem. Zawór powinien być dostępny po odkręceniu miski olejowej i przed regulacją dokładnie go oczyść. Powinno pomóc. Ale zaznaczam, nigdy tego nie robiłem i nie widziałem jeszcze pompy olejowej


Nie mam żadnych problemów z wskaźnikiem. Takie pierdoły jak czyszczenie czy płukanie mnie nie interesują (kilka razy już pompę wymieniałem i rozkręcałem coś tam wiem). Moje pytanie dotyczy tylko i wyłącznie zwiększenia ciśnienia w układzie smarowania.