Filtr przeciwpyłkowy vs filtr nawieu powietrza.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam standardowego "płońskiego" escorta.
Co jakiś czas mam problemy z wylatującymi z nawiewu liściami. Nie mam klimy ani zamkniętego obiegu powietrza. Czy mam w ogóle jakiś filtr tych smieci ? W abscar widzę filtr nawiewu powietrza czym on się róźni od przeciwpyłkowego. Jesli go nie mam moge to jakoś przerobić ?

Pozdrawiam
CODI
  
 
Z TEGO CO WIEM TO OBIEG WEWNĘTRZNY JEST - NA POKRĘTLE OD USTAWIENIA KIERUNKÓW NAWIEWU - SKRAJNIE W LEWO - TAKA KROPA !!!
  
 
..w YmKa 7 ni ma wewnątrz obiegu na kropie wiatraczek robi prrrrrrrrr znaczy halt czyli stjop. Ja też szukam takiego filterka kopl. jak narazie ............ trufla
  
 
Właśnie.....w mk VI na pokrętle kierunków nawiewu jest z lewej kropka i gdy na nią nastawiam to dmucha zimnym bardziej niż gdy wyreguluję na samą twarz......gdy jest gorąco to działa prawie jak klima
Także gdzieś wyczytałem (bo czytać to tto umiem ), że jest to położenie obiegu zamkniętego, ale u mnie dmucha tu najmocniej z zewnątrz (wszystkie smrody wchodzą), a obieg wewnętrzny to rozumiem pobiera powietrze z wewnątrz kabiny, co nie? I podobno nie mamy w Essim filtru przeciwpyłkowego.......eeeeee..... i co z tego, przecięż raz na rok można jakiś listek wyciągnąć z kratki
  
 
Cytat:
2004-05-19 11:39:46, Sinuspi pisze:
..w YmKa 7 ni ma wewnątrz obiegu na kropie wiatraczek robi prrrrrrrrr znaczy halt czyli stjop. Ja też szukam takiego filterka kopl. jak narazie ............ trufla



wewnetrzny obieg jest na drugim pokrętle - tym gdzie ustawiasz nawiew na szybe nogi , etc. !!!

  
 
Cytat:
2004-05-19 12:04:47, mily-swiety pisze:

wewnetrzny obieg jest na drugim pokrętle - tym gdzie ustawiasz nawiew na szybe nogi , etc. !!!




Właśnie , tylko trzeba jeszcze pozamykać kratki wentylacyjne
  
 
No to mamy półśrodek
Jestem ciekaw mimo wszystko co to za filtr nawiewu powietrza w abscar ?
A chodzi mi nie o liście a resztki kwitnących kwiatów z drzew. Nie dość ża całe auto jest żółte od jakiegoś pyłku (po deszczu koszmar) to te kwiatki przekwitły i teraz mam w nawiewie pełno małych kwiatuszków które latają po aucie jak go włącze, trochę to wkurzające.

Pozdrawiam
CODI
  
 
Pianką montażową albo watą szklaną np.
  
 
Cytat:
Wysłany: 2004-05-20 07:25:03

No to mamy półśrodek
Jestem ciekaw mimo wszystko co to za filtr nawiewu powietrza w abscar ?
A chodzi mi nie o liście a resztki kwitnących kwiatów z drzew. Nie dość ża całe auto jest żółte od jakiegoś pyłku (po deszczu koszmar) to te kwiatki przekwitły i teraz mam w nawiewie pełno małych kwiatuszków które latają po aucie jak go włącze, trochę to wkurzające.

Pozdrawiam
CODI




pasowało by rozebrać cały nawiew i go wyczyścic - u mnie też jest pełno różnych smietków i też czasami cóś wleci do autka ....
  
 
Rozbierałem to w tamtym roku i coś czuję, że zrobię to i teraz - będzie fotoinstrukcja. Ogólnie to jest prosta sprawa, tylko trzeba wymontować silnik wycieraczek. Ja chyba założę w tym roku na tą turbinkę filtr własnej produkcji - naciągnę gazę, coby za bardzo nie stawiała oporu i tyle. No chyba, że wymyślę coś innego at hook ale będzie to na fotkach
  
 
Cytat:
2004-05-20 08:51:54, Kielek pisze:
Rozbierałem to w tamtym roku i coś czuję, że zrobię to i teraz - będzie fotoinstrukcja. Ogólnie to jest prosta sprawa, tylko trzeba wymontować silnik wycieraczek. Ja chyba założę w tym roku na tą turbinkę filtr własnej produkcji - naciągnę gazę, coby za bardzo nie stawiała oporu i tyle. No chyba, że wymyślę coś innego at hook ale będzie to na fotkach



czekam na instrukcje - będzie prostsza zabawa
  
 
Cytat:
2004-05-20 08:51:54, Kielek pisze:
Rozbierałem to w tamtym roku i coś czuję, że zrobię to i teraz - będzie fotoinstrukcja. Ogólnie to jest prosta sprawa, tylko trzeba wymontować silnik wycieraczek. Ja chyba założę w tym roku na tą turbinkę filtr własnej produkcji - naciągnę gazę, coby za bardzo nie stawiała oporu i tyle. No chyba, że wymyślę coś innego at hook ale będzie to na fotkach



Ja też myślałem o naciągnięciu na wlot do wentylatora jakiejś gazy/pończochy (jak mi dziewczyna pożyczy). Od strony akumulatora powinno się bez problemu dać to zrobić, a po drugiej strony to tak jak piszesz, trzeba by ciut zdemontować.
Powinno pomóc
A jak mi się będzie chciało to nasiągnę gazę na jakąś ramkę, na wlocie dorobię mocowanie tej ramki i będzie wyjmowalna - łatwiej wymyć/przeczyścić

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-05-19 12:04:47, mily-swiety pisze:
wewnetrzny obieg jest na drugim pokrętle - tym gdzie ustawiasz nawiew na szybe nogi , etc. !!!



Nie ma wewnetrzego obiegu - jezeli to drugie pokretlo nastawisz na krope to zamykasz tylko wyplyw powietrza z kanalow a i tak bierze powietrze z zewnatrz
  
 
Moze ktos jednoznacznie odpowiedziec na pytanie co powinno sie dziac jak przekrece pokretlo "na kropke" to powinno to zamykac obieg powietrza czy moze wlaczac obieg wewnetrzny? U mnie MK6 jak nastawie w to polozenie to dmucha z czolowych kratek nawiewu jest to prawidlowe?
  
 
Cytat:
2004-05-20 16:56:08, BENDIX pisze:
Moze ktos jednoznacznie odpowiedziec na pytanie co powinno sie dziac jak przekrece pokretlo "na kropke" to powinno to zamykac obieg powietrza czy moze wlaczac obieg wewnetrzny? U mnie MK6 jak nastawie w to polozenie to dmucha z czolowych kratek nawiewu jest to prawidlowe?



U mnie "o" oznacza, że nie ma nawiewu (z wentylatora) na szyby tylko na kratki, a jak zamkniesz kratki to ... już nic nie masz (a przy okazji silnik wentylatora ciut się męczy, słychać to).

Pozdrawiam
  
 
no tak tylko ze przestawic na "o" spoko ale potem jeszcze kratki pozamykac to zawsze troche trwa i co wleci smrodku to juz nie wyleci