MotoNews.pl
  

Przelozenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam bardzo ciekawe pytanie jakie jest przelozenie glowne w Polonezie Kombi Van.Nigdzie tego nie moge tego znajsc.
W dowodzie mam przy przelozeniu litere B(9 litera z kolei w nr. nadwozia).Nigdzie nie moge znajasc przelozenia do tej litery.A jakie litery Wy macie w swoich Kombiakach.Tylko jest maly problem bo ponoc w zwyklym Kombi bylo inne przelozenie a w Vanie inne.Normalnie juz mi sie to wszystko pomieszalo.Napewno nie jest to przelozenie 3,9 bo predkosci roznia sie od tych np. w Atu.Przy tych samych predkosciach w Kombi sa wieksze obroty.Prosze o jakies informacje na ten temat.Posiadacze Kombi napiszcie mi jaka macie predkosc na trojce przy 3 tys obrotow w celu porownania

Pozdrawiam
Bartek

[ wiadomość edytowana przez: BartekN dnia 2002-11-03 12:37:00 ]
  
 
Pzrełożenia w polonezach osobowych - za Adamus'em, najlepiej jak wyślesz do niego prywatną wiadomosc napewno Ci pomoże

A - 4,1 skrzynia 4 biegowa
B - 4,3 skrzynia 5 biegowa
D - 4,3 skrzynia 4 biegowa
F - 4,1 skrzynia 5 biegowa
G - 3,7 skrzynia 5 biegowa
H - 3,9 skrzynia 5 biegowa
  
 
Polonez Kombi Van ma przełożenie 4,3
zwykły Kombi 4,1.
Te dane są zawarte w instrukcji obsługi, jeśli ją masz (to przecież dość nowe auto) to sprawdź tam.
  
 
Miałem most od kombiaka - miał przełożenie 43/11 co daje 3.9 Miał to napisane farbą na obudowie i oprzócz tego liczyłem obroty. I co wy na to?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Auto-Technika Motoryzacyjna 5/99 podaje przełożenia tylnego mostu:
do Kombi rzeczywiście 3,9
a do Vana 4,3.

Więc może to tak ma być?

Instrukcję mam w aucie więc teraz nie sprawdzę.
  
 
Kombi mialo przelozenie 3,9 (litera H), natomiast Kombi Van 4,3 (litera B).

Pozdrowka
Adamus
  
 
Nie moge zrozumiec po co bylo robione przeciez to taki sam samochod tyle ze kratka,to odrazu trzeba bylo az zmieniac przelozenie.Nic z tego nie rozumiem

  
 
Wyszli z zalozenia, ze uzytkownik prywatny rzadko bedzie przeciazal samochod, za to bardziej ceni sobie ekonomike, wiec dali dluzsze przelozenie.
Dla firm, kupujacych Vana wieksze znaczenie ma ladownosc, poniewaz czesciej obciazaja samochod, wiec poprawiono dynamike przelozeniem glownym. Poza tym nie jestem pewien, ale chyba Van ma wlasnie wieksza ladownosc dopuszczalna.

Pozdrowka
Adamus
  
 
a co oznacza litera F
  
 
skrzynia V i most 41:10

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
dzieki kupilem dzisiaj morawskiego i sie dowiedzialem wiele rzeczy
  
 
Mam oto taki problem:
W moim starym DF-ie mam skrzynie V i most Yugo
W obecnym była IV(załozyłem V ze starego) i polski most.
Oba maja to samo oznaczenie SUP115DC602...... i
dziadek zapierniczł az miło do Vmax ok 170km/h,a obecny ledwo 150wyciaga.
CZy moze to byc wina mostu?(silniki ustawione jednakowo)
czy przyczyny nalezy szukac gdzie indziej?
  
 
Cytat:
2005-05-25 21:08:50, krasek pisze:
Mam oto taki problem: W moim starym DF-ie mam skrzynie V i most Yugo W obecnym była IV(załozyłem V ze starego) i polski most. Oba maja to samo oznaczenie SUP115DC602...... i dziadek zapierniczł az miło do Vmax ok 170km/h,a obecny ledwo 150wyciaga. CZy moze to byc wina mostu?(silniki ustawione jednakowo) czy przyczyny nalezy szukac gdzie indziej?



No i jak wie ktos cos na ten temat??
  
 
Kochany, Twój silnik nie ma mocy na piąty bieg żeby na nim poszaleć!

Sprawdź go na czwórce, to przełożenie bezpośrednie, identyczne w obu skrzyniach i tu silnik jeszcze wydoli, powinieneś dociągnąć do tych 170. Ale na piątce jak widać nie, ale przyda Ci się to przełożenie w trasę.

Poczytaj sobie tutaj:Różnice w mostach

Pisałem tu również o przełożeniach w skrzyni




[ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2005-05-27 08:14:56 ]
  
 
Cytat:
2005-05-27 07:56:01, Hubiszon pisze:
Kochany, Twój silnik nie ma mocy na piąty bieg żeby na nim poszaleć! Sprawdź go na czwórce, to przełożenie bezpośrednie, identyczne w obu skrzyniach i tu silnik jeszcze wydoli, powinieneś dociągnąć do tych 170. Ale na piątce jak widać nie, ale przyda Ci się to przełożenie w trasę. Poczytaj sobie tutaj:Różnice w mostach Pisałem tu również o przełożeniach w skrzyni [ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2005-05-27 08:14:56 ]



A ja sie zastanawiam nad montazem jugola w obecnym.
Bo jesli silniki takie same,skrzynia ta sama,tylko mosty inne - to w nich upatruje te brakujace 20 km/h.
  
 
jaki seryjny najdluzszy byl dyfer w poldku
lub jaki najdluzszy da sie do poldka wstawic?
  
 
Seryjnie 3.9 - modele z silnikiem 1600ccm
Argenta 3.7 - "wstawialny" do Poldka
  
 
problem jest taki ze mam szeroki zawias z caro
i przelozenie 43/11 (3.9)
a potrzebuje cos dluzszego na przelozeniach a rownie szerokiego
  
 
Argenta 3.7 jest bodajze szerokosci identycznej z "szerokim" Caro. Ale pewien nie jestem, niechaj ktos potwierdzi moj belkot.
  
 
PN diesel 3.7
argenta nawet chyba 3,43?