Diagnostyki c.d. [BIS/ogolnie]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a wiec zdjalem miske ( dla przypomnienia cos mi dzwoni w silniku)
i nic dziwnego tam nie zobaczylem
reka nie wyczuwam zadnych luzow na wale , tloki chyba tez nie maja luzow, a jedynie korbowody
i tu pytanie czy krbowody powinny miec luz osiowy (tzn wzdloz walu) bo u mnie maja i to ok 1mm, czy to narmalne i czy mozliwe ze to wlasnie to dzwoni ???

pozdrawiam
Jasin
  
 
To normalne i nie to dzwoni bo jak już to tłucze.
  
 
Powiem więcej!! To nie dzwon tylko napi...la!! Kumplowi swojego czasu napierdzielało w świerzo kupionym silniku. Nie pojeździł długo Korba wystawiła pokyto
  
 
to znaczy tak powinno byc czy nie powinno ???

  
 
Cytat:
2004-05-23 16:03:14, Jasin pisze:
to znaczy tak powinno byc czy nie powinno ???





Tak powinno być.
  
 
Uśliślijmy. Łeb korbowodu ma na sworzniu w tłoku luzu coś ze 2 mm, natomiast na wale jest ok. 1mm. Jako że normalnie na korbowód nie działają siły boczne, nie powoduje to żadnych efektów ubocznych. Natomiast jak są luzy na panewkach to tłucze(wiem coś o tym) ale nie dzwoni. Mi to dzwonienie wygląda na raczej na coś z zaworami(np. pęknięta sprężyna), defekt rozrządu(wyrąbany popychacz) ew. coś klekocze się po tłumiku(przerabiałem w Felicji).
  
 
Cytat:
2004-05-23 21:47:46, Krzemowy pisze:
Mi to dzwonienie wygląda na raczej na coś z zaworami(np. pęknięta sprężyna),



Nie koniecznie musi byc pęknięta sprężyna - kumplowi niemiłosiernie dzwoniło bo miał już wyrobione spręzyny - bardzo miękkie