MotoNews.pl
  

Kupiłem Fiaciorka 125 -polski li to czy włoski na Ziemi Pols

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Przywedrowałem tutaj z foruma ładziarki no bo kupiłek se Fiaciorka chociaz w planach była ladziarka.
Wybór był prosty -brak ofert lad w dobrym stanie do sprzedania a fiaciorek u sasiada jak nówka.
(Pochwale sie wam troche)
Fiat 125 1981r. 1500 kolor sraczka(jedyny feler-bo w rajdach ma startować) blacha -no cóż- jak by wczoraj z huty wyszła) autko od nowości zakonserwowanei garażowane -przebieg 41tyś km.
Powiem jescze tylko tyle ze włascicielem autka od którego je kupiłem był niegdysiejszy prezes spółdzielni mieszkaniowej i inspektor budownictwa -z tego co zaszłyszałem...jak mu przywiezli to autko z polmozbytu to bagażnik był pełen częsci zapasowych , kazda z dedykacja od innego mechanika
ten bagaznik tez przejałem a nawet garaż! do czasu az sie na tyle dorobie żeby go kupić , ale pewnie jak fiaciorek wyruszy na oesy to dostane takiego weza w kieszeni że ...
To jest moje pierwsze autko i powiem szczerze że az mi je żal wybebeszać bo stan jest taki że niejednej babci łza sie w oku kręci na jego widok, a jak pojade na działki......szkoda gadać, tylko ten kolor sraczka... na tle tej zielonej trawy
oki dośc tego uwielbiania... teraz pytanko....
Słysze czasami pytanie czy nawet sugestie że to jest jeszcze czy tez właśnie model produkowany we Włoszech?!
Nie wiem o co chodzi czy to może być prawdą , jesli tak to po czym poznać gdzie był produkowany i wreszcie czy sie cieszyc z tego czy płakać??! bo Autko ma 41 tys przebiegu pali od kopa na obroty wkreca sie jak zegarek (obrotomierz jest) silnik czyściutki blacha sladu rdzy nie ma lakier jescze błyszczy jak sie po nim slizgnie damska pupcia (moze to ta lycra? ) a nawet chrom na zdezakach nie ruszony. Aha jedno pytanko bo nie pytałem właściciela o to ale tłumik jest jak z pułki ściągniety aż po kolektor , to pewnie zmieniany ?? opony i akumulator to wiem ze zmieniał(tez jak nówki)
Teraz jescze jedno pytanko bo szukałem po starych wątkach ale straciłem cierpliwośc....poniewaz autko od ładnych paru lat 10 albo i wiecej mało co jeździło przez problemy zdrowotne właściciela i żony jego a innego kierowcy do niego nie było więc ostatnimi czasy był tylko przepalany bo jezdezony niedaleko z racji tego ze BT kończy sie w 98r. ale oc ciągle jest ważne aż do końca czerwca br., no to uznałem ze potrzebuje przegladu i wymiany podstawowych srodków eksploatacyjnych jak oleje , smary, płyny poza tym wszystko okazało sie ok! nawet co sie tyczy hamulców, ale jeden szkopuł wyszedł mi przy nich (jak usłyszałem potem od kumpla z serwisu Kuliga w Krakowie, wyjsć nawet powinien), mianowicie nie mogłem po jednej stronie odkrecic odpowietrzników przy zmianie płynu no i jeden z przodu ukreciłem, nie przejąłem sie tym bo pomyślałem ze przewierce i wkretakiem wykręce, ale nie daje sie !! macie jakieś patenty na to?? bo narazie tylko wiertła łamie
Pozdrowionka!
A gdy ktoś ma doświadczenia w budowaniu, obsłudze czy jeździe rajdowymi 125 to prosze o kontakt i bede bardzo rad z uwag i zaleceń.
strzałeczka Gryźli
  
 
Trzeba było kupić Ładną!!
Miło,że udało Ci się dostać takiego Fiacika!!
Kup sobie jeszcze Ładę!!Polecam!
  
 
125p nigdy nie był produkowany w italii (czyżby dlatego ta literka "p"? ). co najwyżej przez około pierwszy rok produkcji był składany, w większości, z włoskich podzespołów. ale to było trochę wcześniej niż w '81
  
 

Zobacz pod maskę czy masz silnik 1600ccm dohc i będziesz wiedział czy to Włoch czy nie.

A i zawias z tyłu zobacz.
I kokpit też inny
I inne atrapy i światła z przodu i z tyłu bodaj też.
Oznaczenie np Fiat 125A
  
 
Dzieki sprawdze dokładnie te elementy ale silnik to wiem ze 1500 za dowodem czytałem w ksiązce ze były fiaty powyzej 1500 z moca 80 km to o ten chodzi??
Teraz chyba bede musiał kupic drugiego fiacika na treningówke )
pozdro!
  
 
Jeśli to jest 81 to właściewie jest to FSO 1500 a nie Polski Fiat 125p, jeszcze zależy z którego miesiąca. Z tego co pamieam właśnie w1981 FSO straciło prawa do licencji i posługiwanie się znakiem Polski Fiat 125p
  
 
W 81 nie robili juz chyba DFow we Wloszech i to rozwiewa wszelkie watpliwosci.
  
 
125 skończyli znacznie wcześniej bodaj w 71 albo 72, zastąpił ją 132, który był też montowany na Żeraniu. Poza tym 125p mocno różnił się od 125. Nie było to tak jak ze 126 i 126p
  
 
Cytat:
Jeśli to jest 81 to właściewie jest to FSO 1500 a nie Polski Fiat 125p, jeszcze zależy z którego miesiąca. Z tego co pamieam właśnie w1981 FSO straciło prawa do licencji i posługiwanie się znakiem Polski Fiat 125p



raczej ci sie zdaje bo to wydarzenie mialo miejsce sporo do przodu wiec jest to conajwyzej polski fiacik 125p conajwyzej exportowy z najzwyklejszym silniczkiem . Tez mam ten rocznik ale do robotki sa progi a tak to caly jest spoko a no i juz brak mu poduszeczki silnika bo poszla do Kombiaczka
  
 
Z tego co piszesz,nabyłeś naprawdę łądne auto
Szkoda że będzie dobijane
  
 
Fotki...!
  
 
Cytat:
2004-05-23 22:57:18, karlo pisze:
Cytat:
Jeśli to jest 81 to właściewie jest to FSO 1500 a nie Polski Fiat 125p, jeszcze zależy z którego miesiąca. Z tego co pamieam właśnie w1981 FSO straciło prawa do licencji i posługiwanie się znakiem Polski Fiat 125p



raczej ci sie zdaje bo to wydarzenie mialo miejsce sporo do przodu wiec jest to conajwyzej polski fiacik 125p conajwyzej exportowy z najzwyklejszym silniczkiem . Tez mam ten rocznik ale do robotki sa progi a tak to caly jest spoko a no i juz brak mu poduszeczki silnika bo poszla do Kombiaczka


Masz racje przepraszam, 125 p produkowany był do końca 82
  
 
HM, po pierwsze gratuluję zakupu takiego zadbanego egzemplarz. Po drugie gorąco i szczerze zachęcam Cię do zrezygnowania z pomysłu używania tego auta do sportu.
  
 
Cytat:
2004-05-24 09:40:14, Momik pisze:
HM, po pierwsze gratuluję zakupu takiego zadbanego egzemplarz. Po drugie gorąco i szczerze zachęcam Cię do zrezygnowania z pomysłu używania tego auta do sportu.


Drugi punkt popieram jak najbardziej
  
 
Kumpel używał kiedyś Fiata125p do ostrej rajdowej jazdy.Niestety nawet zdrowy Fiat po jednym sezonie ma już dosyć-trzeba robić.Wiec przesiadł sie na Poloneza przejściówkę i też szybko auto skończyło.Tutaj nawet nie było co zbierać.W koncu kupił poczciwą Ladę i jest z niej bardzo zadowolony.Dodam,że do każdego z wym.aut wkładał ten sam silnik i Łada najlepiej kopie.Jest poprostu (sorki!)lepsza.
  
 
Nie dobijaj go na oesach, naprawde szkoda auta, jesli rzeczywiscie jest takie dobre. Co do nazewnictwa - o ile mi wiadomo, to od 1983 fso stracilo prawo do nazwy polski fiat, i od tej pory produkowala nie Polskiego Fiata 125p, ale FSO 125p (a nie fso 1500). Aha - Włocha to Ty raczej na pewno nie masz
  
 
O jakim "Wlochu" tu mowicie??? Wloski 125 skonczyl zywot w 1972 r. Myslalem, ze na forum kazdy odrozni 125 od 125p

Samochod kolegi to nic innego jak niemal muzealny egzemplarz z 1981 r. i wtedy nazywal sie jeszcze Polski Fiat 125p.
Szkoda, ze tak skonczy :/

pozdrawiam
Adamus

  
 
Szkoda,że zadbany samochód tak skończy.....
  
 
Cytat:
2004-05-26 15:38:50, Yoshi81 pisze:
Szkoda,że zadbany samochód tak skończy.....



Własnie Yoshi