[126-1.3] problemy z iskra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
silnik 1,3 ritmo, aparat zaplonowy ritmo, cewka maluchowska, kondensator przy aparacie tez z malca, swiece nowe NGK, kable WN nowe z cc700, nowy palec przerywacza, nowy przerywacz, wszytskei kable czyste (nie sa zasniedziale) silnik ustawiony prawidlowo rozrzad i inne pierdoly
krece rozrusznikiem i nic nie odpala na pycha tez nie silnik sprawny na 100% na bank cos z pradem iskra jest bardzo slaba wrecz zolta powinna byc niebieska silnik wogle nie chce zagadac ani jednego pierdniecia ani jednego przepalu mieszanki nic
jedynie ze starych rzeczy zostaje jeszcze kopulka ale ona jest w stanie dobrym zastosowac jakas inna cewke lub kondensator przy aparacie?
myslalem ze silnik jest zle do masy podpiety cos nei styka albo ocs popiolem go w 3 miejscach dla pewnosci i jeszcze bezposrednio pod aku i tez nic
wlasnie co do kondensatroa idzie kabel z cewki z+ wpinam go w kabel ktory idzie od kondensatora do przerywacza czy jakos inaczej ale chyba wlasnie tak

jakies propozycje pomysly co moze byc nie tak ?? zanim oddam go jutro do elektryka i pozbede sie ostatnich pieniedzy ktore i tak sie juz skonczyly
  
 
Z kolorem iskry nie do końca jest tak jak piszesz.
Podczas testów przy bardzo dużej energii wyładowania (moduły) uzyskuję snopy równoległych iskier o barwie żółto - pomarańczowej. Zwiększając odległośc elektrod do kilku centymetrów (kilkanaście milimetrów) uzyskuję z tej samej cewki wyładowanie o barwie niebieskiej - pojedyńcza iskra.
W Twoim przypadku jeśli iskra byłaby słaba to kolor byłby niebieski i ledwo dostrzegalny (bardzo "cieniutkie" wyładowanie).
Dodam, że świeca z urwaną celowo boczną elektrodą nadal umożliwia wyładowania "wieloiskrowe" o barwie żółto - pomarańczowej. Przy tej barwie zapłon mieszanki następuje bez problemu.
Jeśli iskra występuje w odpowiednim położeniu wału korbowego (nawet bardzo słaba) i nie występują zaniki iskry (wypadania zapłonów) to przyczyna tkwi albo w w braku wzbogacenia mieszanki przy rozruchu albo w braku ciśnienia (np. zawory).
  
 
kompresja jest mieszanka tez jest dobra raczej
  
 
masz zajebisty nie fart z tymi silnikami. ale spoczko juz nie dlugo bedziesz kosil wszsytkich hehehe.

pozdro i trzymaj sie i nie poddawaj!!!!!!!
kiedy jedziesz??odpisz na kom bo na kompie jestem bardzo rzadko.

nara
  
 
Cytat:
2004-05-28 12:34:48, beneq pisze:
kompresja jest mieszanka tez jest dobra raczej



Moze poprostu bedziesz potrzebowal cewki z jakiegos 4 cylindrowca maluchowska jest na 2 co powoduje ze zaplony wystepuja 2 razy rzadziej. Choc wydaje mi sie ze powinien zagadac. A aparat masz dobrze wlozony ? Zaplon wystepuje jak platynki sie rozwieraja, moze kopulke zle zalozyles?.
  
 
nie no taki ciemny to az nie jestem a po 2 juz to nawet mechanik probowal odpalic
co do cewki to w 1,3 jest taka sama jak w 126(FT79008-kod katalogowy do obydwu silnikow jest en sam kondensator tez 0.25)
dzisiaj bylem u elektryka bo juz sie poddalem na jutro mam zalatwic cewke od poldka 86'-93' podobno cos tam mocniejsza
kable WN kupilem chyba weglowe do cc700 z tego co mi elektryk tlumaczyl to cos maja duza opornosc mierzyl przy mnei i rzeczywiscie niby sie mieszcza w jakies normie ale cos tam skacze ta opornosc czy jakies inne wrotki z tego co mowil i z jego obserwacji dobre beda od punto 1 ale nei weglowe tylk o jakies inne i siwece amm NGK ale bez symbolu R te z R maja cos am i chyba z tego co pamietam daja mocniejsza iskre czy cos nic jutro jade na szrot szukac cewki od poldka kable se podaruje bo kolejne 40zl chyba se wydrukuje na drukarce

@black_panther
kondziu z wyjazdem spoko jeszcze do was chyba wpadne
  
 
Beneg jak dojdziesz co było powodem napisz.Mam ten sam problem na silniku 903,z cewki jeszcze jakaś iskra jest ale na świecach całkiem się gubi.Założyłem cewkę z Łady,coś się niby poprawiło ale to nie to,słyszałem ale jeszcze nie próbowałem że trzeba założyć lepszy kabel zasilający cewkę.
  
 
JEST ISKRA!!!!
powodem byla za duza opornosc cewki maluchowskiej (chyba z tego co zrozumailem) kupilem na szrocie cewke od poloneza 86'-93' ta okragla ale od elektronika jakiegos co ma modul iskra jest tak masakrycznie mocna ze moze zabic
teraz tylk o ustawic rozrzad jeszcze raz bo cos zaczyna strzelac ale nei odplaa jeszcze w poneidzilek ciag dalszy

co do kabla zasilajacego cewke to jesli zostawiasz cewke maluchowska to musisz poprowadzic nowy kabel do cewki bo w maluchowskim okablowaniu jest jakis pzrewod oporowy (91') czy jakos tak chyab ze zrobisz tak jak ja i dasz cewke od poloneza ta od elektronika ona jest jakas mocniejsza i przy tych stratach na kablach iskra wychodzi idealna i w okablowaniu wtedy nie trzeba nic zmieniac

co do goscia u ktorego to robie to normalnei chodzace kompedium wiedzy przez te kilka godzin co tam siedzilem mialem niezly wyklad na temat siwec ukladow zaplonowych i innych fajnych rzeczy dowiedzilem sie tez ze w latach gdy paliwo bylo na kartki u nas w gorzowie byl malcuch z silnikiem disla od renowki 5 albo 4 jakos tak jak wszyscy stacji stali w kolejce po paliwo to on se podjezdzal pod dystrybutor z ropka i lal bez kolejki popytam bardzije moze dojde do goscia ktory mial tego malca
  
 
Z tą radością z "dużej " iskry to poczekaj.
Jeśli masz cewkę "elektroniczną " czyli o niskiej rezystancji to przez przerywacz i cewkę będzie przepływał zbyt duży prąd i efektem będzie szybkie wypalanie styków przerywacza czyli szybka zmiana odległości styków i szybkie rozregulowywanie sie zapłonu. Może też cewka nie wytrzymac zbyt dużego prądu i w efekcie przegrzania ulegnie spaleniu.
Cewki niskorezystancyjne są przeznaczone do modułów elektronicznych kontrolujących prąd jaki przez cewkę przepływa.
Podobny efekt mogłbyś uzyskac stosując np starą cewkę 3 omową i prosty moduł- tzw przerywacz elektroniczny- z tym, że bez ryzyka wypalania styków i rozregulowywania się zapłonu i bęz ryzyka przegrzania cewki.
  
 
ja też mam pytanie dot układu zapłonowego : auto jeździ, odpala niezawodnie itp, ale jest jeden problem - na wyjściu z cewki (tożsamo na aparacie) nie występują impulsy (albo są za słabe), które pozwalałaby zczytać obroty silnika.
nie jest to raczej wina cewki (wczoraj zakładałem inną prawie nową), więc myślę o aparacie, ale może problem tkwie gdzieś indziej i jego rozwiązanie jest prostsze?? Moja cewka jest z tych najnowszych - czarna plastikowa, podobnie ta druga - "testowa".
Czy pomoże wymiana aparatu?? czy może montaż modułu??
  
 
co do moduly to spoko oko po wakacjach pierwsza inwestycja to bedzie kasa bedzie to od razu zamawiam