Klima sie zepsuła :-( POMOCY!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Dokladnie tak jak napisalem, w zasadzie zepsula sie sama z siebie. ostatnio jak jechalem (tydzien temu) to dzialala. Dzisiaj na trasie wlaczam i dupa. Podejrzewam, ze nie wlacza sie sprężarka, bo ni widac nic po obrotach a silnik nie traci mocy na trasie. Na wolnych zawsze jak wlaczalem, obroty reagowaly, a teraz cisza, i glucho. A z nawiewu cieple powietrze. Ma ktos pomysl na moja usterke?? Czy mogla sie rozj....ać sprezarka, czy moze to drobniejszy problem.
Pozdro i dzieki z gory za odpowiedzi.
  
 
Benitez poszperaj w archiwum!
pozatym mi się ze4psuła jak zająca zgarnąłem na chłodnicę
Pozdr
  
 
miałem tak samo. co sie okazuje nie mam osłon plastikowych pod silnikiem , cofając na łące szurałem po zaroślach a te odpieły wtyczke elektryczną od spężarki . pojechałem do fachmana który na szczęście był uczciwy więć sie uśmiechnął podłączył wtyczkę .dobił klime i skasował 70 pln za gas . i od 15 miesięcy jest git. sprawdz wtyczke
  
 
Może też być zbyt niskie ciśnienie czynnika i czujnik nie "zezwala" na włączenie sprężarki w celu jej ochrony przed uszkodzeniem , lub uszkodzenie samego czujnika.
Pozdr.
  
 
W archiwum nic konkretnego nie znalazlem na ten temat. Ale teraz bardziej sensacyjna wiadomosc. Wczoraj wieczorem schodze, odpalam auto, wlaczal klime..... i zaczyna dzialac. Wydaje mi sie, ze cos jest skorodowane przy wtyczce od sprężarki, bo czynnika mam w pip. Bylem niedawno na kontroli czynnika i jest oki. Nic nie trzeba bylo ladowac. Sprawdze dzisiaj zlacze sprężarki. Pozdro i dzieki!!!!!!!!!
  
 
Jedz do serwisu klimatyzacji niech Ci sprawdzą w sprezarce są jakies nietypowe zimmeringi, mialem to jakies 2 tyg temu nieszczelne zimmeringi i plyn chlodniczy sobie uciekł w powietrze, cześci 80pln naprawa 100 zł + napełnienie płynem chlodniczym. POZDRO
  
 
Chodzi o to, ze plyn nie ucieka, bo bylem niedawno na przegladzie i ladnie trzyma. Sprezarka sie nie wlaczyla i to caly problem. Jutro sprawdze wtyczke sprezarki i przeczyszcze je.
  
 
Zacznij od sprawdzenia wtyczki. Jeżeli będzie ok to zobacz dokładnie sprężarkę. Jeżeli była ostatnio napełniana to powinni do oleju dodać zielony kolor świecący w ultrafiolecie. Najczęściej przecieka w połowie obudowy sprężarki (zimering). Małe tanie świństwo, a trzeba wyjąć spręzarkę. Opcja gorsza to dławica koszt 100 zł + robocizna.
  
 
Bylem dzisiaj w "serwisie" klimatyzacji. A oni mi na to, ze bez czyszczenia calej w ogole nie podchodza i ze 135 zeta. Jak na krotko podlaczyli to sprezara smigala jak ta lala, wiec jakis blad w dostawie pradu do sprezarki. Razem mowi, ze oik 200 zeta, ale....... moze cos jeszcze wyjdzie w trakcie robienia to beda dzwonic, bo moze byc sprzegielko, moze byc tarcza, roznie (tak mi baba mowila). Mowie ok. umowilem sie na jutro, ale chwile pozniej rozmawialem z kumplem co tam naprawial i tez u niego mialo wyjsc 200 zeta a wyszlo..... 1200!!!! Powymieniali mu po kolei wszystkie czesci w sprezarce, zawór rozprezny, az w koncu zaskoczyla. Podejrzewam, ze tak metoda prob i bledow u mnie tez by sie skonczylo, a polowa czesci bylaby wymieniona niepotrzebnie. Niestety zostalem z problemem, ze raz sie wlacza, a raz nie. Czasami potrafi w czasie jazdy gdy jest wlaczona nagle sie wylazcyc. Zna ktos jakiegos fachowca dobrego w okolicach trojmiasta?? ew. jakies sugestie dot pradu do sprezarki, bo jak pisze na krotko chodzila elegancko. W poniedzialek jestem umowiony do dobrego elektryka, wiec moze on cos znajdzie. Pozdro i z gory dzieki za jakies info!!!!!!!!
  
 
Witam.Skoro na krotko zaskoczyla super to zadne tam sprzegielka tarczki itp itd.Jezeli to jest zwykla manualna klima to niema tam zadnej elektroniki>jest wlacznik w kabinie 2 lub 3 przekazniki i wlaczniki cisnieniowe w sprezarce ktore niepozwalaja sie wlaczyc jak niema czynnika lub jest za duzo.proste obwody elektryczne.Moze szwankuje ktorys przekaznik lub te wlaczniki cisnieniowe.A wlasnie np skrzynia automat i komp silnika steruja tymi przekaznikami czyli jak potrzeba mocy to sie klima wylacza.To na marginesie abys wiedzial poco te przekazniki.Co do klimatronica to niewiem ale ja majac 2 strefowke na komputerkach dalej mam zwykle obwody elektryczne bez elektroniki.U nas sprezarka pracuje caly czas zmienna jest jedynie jej wydajnosc ale to sie dzieje automatycznie w niej samej I niedaj sobie wmowic ze jakies sterowanie padlo.ostatecznie mozesz sobie na upaly zrobic wlaczanie na krotko z uwzglednieniem przekaznika i czujnika cisnienia a w jesien szukac doglebnie.jak chcesz wal na gg lubie rozwiazywac takie znikajace punkciki w bestiach
  
 
Senator, mozesz mi dac do siebie namiar na gg??
  
 
Wyczaiłem co sie dzieje jak nie dziala klima. otóż nie dziala, jak sie silnik nagrzeje. Jak jest zimny odpala i cyka, jak juz sie nagrzeje,. to sie wyłącza. Moze teraz bedzie to dla kogos jasną podpowiedzia co moze byc mojej bestii
  
 
Na dobrą sprawę temperatura silnika może mieć wpływ tylko w niewielkim stopniu na temperaturę czynnika chłodzącego.
Moja diagnoza to walnięty czujnik (są dwa )ciśnienia czynnika chłodzącego. Elektryk może to łatwo sprawdzić. Schemat na bestiales
Poza tym pozostaje jeszcze kwestia czy nie za dużo masz czynnika w układzie?
  
 
Jeszcze jedno. Są dwa czujniki. Jeden krótki, gruby i dochodzą do niego cztery kabelki( jest na schemacie) a drugi chudy i długi . Pierwszy jest na schemacie a drugi nie
  
 
Ktos wie, gdzie taki czujnik mozna dostac i ewentualnie ile kosztuje??
  
 
Jeden ok 350zł ( gruby), 100zł chudy w ASO. Na początek proponuje drucik do zwierania we wtyczce
  
 
Witam!!! Dzisiaj faktycznie u elektryka potwierdzilo sie, ze to ten wiekszy czujnik. Udalo mi sie kupic uzywany za 50 zeta jutro zobacze, czy jest sprawny Jak nie, to bedzie zwora i jak czynnik nie ucieka, to sie nic zlego ze sprezarka nie powinno stac. Modle sie, zeby byl dobry W sumie byl od omy A ale taki sam numer seryjny i oryginalny GM, wiec miejmy nadzieje, ze oki. Ten u mnie nie byl chyba oryginalny, bo mial numer seryjny, ale nie byl GM. Pozdro jutro napisze co i jak. Dzieki przede wszystkim Scoobiemu i SENATOROWI za pomoc i info.
  
 
To super. Pamiętaj o jednej sprawie. Czujnik ma w sobie trzy czujniki. Te dwa połączone ze sobą w szereg mają na celu wyłączenie kompresora zarówno przy za wysokim jak przy na niskim ciśnieniu w układzie. Jeżeli nabiją Ci klimę za mocno to też nie będzie się włączać. Na początek upuść troche "freonu" przed wymianą czujnika i sprawdź, może się uruchomi
  
 
Witka!!! Czujnik wymieniony, klima nabita i wszytsko gra i tańczy. Elegancko chodzi. Moze dlatego, ze oryginal. Tamten nie trybil, bo ta stykach mial resztki czynnika chlodzacego i barwnika, wec najprawdopodobniej przeciekal i zalalo elektronike w srodku (czujki) i wariował. Teraz wszystko oki, 5,1 stopnia powietrze, wiec jest git. Dzieki jeszcze raz!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
I mnie to cieszy. Jak wyciągałem silnik ze swojej omy to obejrzałem sobie cały układ klimy. Jeden z czujników( ten chudy) przeciekał ( tak jak u Ciebie do kabelków), dlatego zrobiłem rozeznanie w ASO co za ile. U mnie gruby czujnik jest Helli