Badanie temperaturki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio jeżdzę sobie po placu(przygotowania do egzamnu )i patrzę że pokazuje temp. jakieś 103st. i myślę czemu wentylator nie chce się załączać( jak działa to powinnie być słyszalny szum), ale też to może wskazówka żle pokazuję więc nie ma paniki.
Postanowiłem sprawdzić kiedy wentylator zacznie być słyszalny i na luzie dałem mu jakieś 3-4tys i czekam. wskazówka się podnosiła a jak doszło do 110st to nagle zaczęła opadać ale wentylatora nie było słychać , więc pewnie termostat się otworzył cały( tak wywnioskowałem)i temp opadła do 90st. i chwilę się taka trzymała a później znowu już temp szła do góry żeby znowu przy 110st spaść......................
wnioski:
czujnik musi źle pokazywać bo było 110st a wentylator cichy, wogóle to niepowinno wskoczyć do 110st.....

wentylator ma rok , jest nowy to może ma tak cicho chodzić że go nawet nie słyszaem...możliwe? podobno jak się wisko załączy to robi się głośniejszy

pytanka:
jak sprawdzić czujnik temp bo prawdopodobnie dodaje mi ze 5-15st i czy jak się wisko załączy(nowe wisko) to ma być słyszalny szum?

pozdrawiam
  
 
Może to głupie ale po wykręceniu czujnika i nie odłączeniu przewodów włożyć go do wrzącej wody i sprawdzić co pokaże wskaźnik.
  
 
Miernikiem uniwerslnym sprawdzic opor,czujnik jest przecierz termo rezystorem,jego rezystancja zalezy od temperatury,co do wartosci,to sa chyba gdzies podane na forum,lub w "garazu"
Pozdrawiam.
  
 
Szum - szumem, ale mogłeś podnieść maskę i zobaczyć jak się kręci wentylator.
  
 
u mnie jak sie silnik rozgrzeje to wieje prawie cały czas, no chyba że pojade dłużej z równą prędkością i silnik rzeczywiście sie zchłodzi to jest dużo ciszek,
a tak swoją drogą co za głupol wymyślił wiatrak na silniku?
silnik mi sie rozgrzeje chcę przyspieszyć na 2 czy 3 (biegu) obroty wskakują na 3-4 tysiące a pod maską wichura jakbym miał ze 7 tysięcy obrotówm wkurza mnie to niemiłosiernie
myślałem żeby przełożyć wiatrak elektryczny od vectry 2,0 to ten sam silnik ale za dużo przeróbek i lenistwo za wielkie

pzdr Mariusz
  
 
Ostatnio nabylem laserowy termometr do sprawdzania temperatur. Super rzecz, mozna na ogleglosc paru metrow sprawdzic dokladnie temperature wody, obszar grzania chlodnicy, przewody itd. Dobre warsztaty powinny miec taki sprzet wiec moze warto by ustalic jaka dokladnie jest temp i czy czasem nie wskaznik temp sie nie zwalil. Ewos
  
 
Cytat:
2004-05-31 12:25:25, Ewos pisze:
Ostatnio nabylem laserowy termometr do sprawdzania temperatur.



Gdzie mozn nabyc taki gadget?
  
 
nie wiem panowie o jakim szumie mowicie ???
mam sprawne wisko ,auto sie nie grzeje i zadnego "szumu "nie ma!!!
zanim wymienilem wisko zlaczylem to diabelstwo na stale i wtedy byl gnoj-lokomotywa robi mniejszy halas!!!ale teraz jest cichutko!
  
 
Cytat:
2004-05-31 12:25:25, Ewos pisze:
Ostatnio nabylem laserowy termometr do sprawdzania temperatur. Super rzecz, mozna na ogleglosc paru metrow sprawdzic dokladnie temperature wody, obszar grzania chlodnicy, przewody itd. Dobre warsztaty powinny miec taki sprzet wiec moze warto by ustalic jaka dokladnie jest temp i czy czasem nie wskaznik temp sie nie zwalil. Ewos




Znam się troszke na metodach pomiaru temperatur ale o laserowym pomiarze to jeszcze nie słyszałem Może chodzi Ci o pirometr ? Ale to niestety nie ten zakres pomiarowy.
  
 
Hehe - laserowy to jest wskaźnik celu

A zasada pomiaru to oparta na podczerwieni oczywiście.

Ale zakresy - jak najbardziej różne, np. właśnie mam przed sobą model MiniTemp:

Raytek

Pzdr. celując w monitor

(na czarnym tle odczyt 34,5 stopnia C)

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Ja mialem do czynienia z zakresami 400°C - 2500°C a te zabaweczki Raytek'a są nawet dość interesujące
  
 
No dobra, ma laser zeby dobrze nacelowac obiekt, a podczerwien do temperatury. Nie czytalem jeszcze instrukcji Ale przyznajcie ze do sprawdzania dzialania chlodnicy jest to super urzadzenie.
  
 
DObra dobra
JARN napisał że mogłem podnieść maskę i sprawdzić czy się kręci...............................
a przecież on cały czas się kręci a jak osiągnie wysoką temperaturę to wtedy kręci się kilka razy szybciej niż obroty silnika
dobrze gadam??
  
 
napewno dobrze gadam- nie ma wątpliwości że on się kręci zawsze
i u mnie w/g wskazań czujnika przy 110st otwiera się na maxa najprawdopodobnie termostat i jest taka reakcja że temp udrazu spada
nie?
  
 
Cytat:
Gdzie mozn nabyc taki gadget?



strona www

ja tam kupowalem, jeszcze zamowilem gorszy, zaplacilem za gorszy a dostalem lepszy, tak wiec polecam.
  
 
Co do kręcenia, to już Galileusz powiedział " a jednak się kręci" .
Poza tym samo słowo " kręci" jest dwuznaczne i niewiarygodne , proponuję używać słowa
" obraca" .
Współczuję wam koledzy wiskotyczni, my elektrowentylowani mamy ten kłopot z głowy. Pamiętajcie jednak, że posiadanie kultowego auta OMEGA A to nie w kij pierdział i dla takiego celu warto ucho potrenować.
Z poważaniem Janusz
  
 
i jeszcze pytanko........
czujnik od temperatury co idzie do centralki to jest na górze silnika za obudową od paska rozrządu......nie?
a gdzie się ukrywa ten czujnik który pokazuje temperaturkę silnika na desce?
  
 


[ wiadomość edytowana przez: urg dnia 2004-06-04 14:36:47 ]
  
 
To se go zamontuj i póżniej zdaj raport z tego