Chlapie z pod korka????

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć wam,nosze się z zamiarem zakupu espero i byłem wczoraj oglądać;rocznik "97 1.8 ohc i 126tyś. przebiegu.Pierwszy właściciel,stan wizualny dobry.Odkręciłem korek wlewu oleju przy włączonym silniku i nie wiem czy tak powinno być;olej się troche wychlapywał,ale dymu żadnego nie było widać.Facet ponoć o samochód dba,wszystkie papiery,faktura zakupu itd.Kumpel ma espero 1.5 i takich zjawisk nie ma.Czy to typowe dla tej jednostki??

Witaj!

Ja sam niedawno zmieniałem korek wlewu oleju, bo uszczelka tam już nie trzymała i pojawiały się małe wycieki. Po założeniu gazu często także nie wytrzymuje uszczelka pod głowicą, ale da się z tym żyć. Słyszałem też, że korek od zbiornika wyrównawczego na płyn chłodniczy może nieco przepuszczać.

Pozdr.,
Wrolo

Też będe montował gaz,ile taka przyjemność może kosztować w moim przypadku?Olej chlapie jak sie korek odkręci,a chyba nie powinno??Nie znam się na tym .

Cytat:
2004-06-01 09:10:41, bak pisze:
Cześć wam,nosze się z zamiarem zakupu espero i byłem wczoraj oglądać;rocznik "97 1.8 ohc i 126tyś. przebiegu.Pierwszy właściciel,stan wizualny dobry.Odkręciłem korek wlewu oleju przy włączonym silniku i nie wiem czy tak powinno być;olej się troche wychlapywał,ale dymu żadnego nie było widać.Facet ponoć o samochód dba,wszystkie papiery,faktura zakupu itd.Kumpel ma espero 1.5 i takich zjawisk nie ma.Czy to typowe dla tej jednostki??

W silnikach 1.8 i 2.0 korek wlewu oleju jest tuż nad krzywkąwałka rozrządu. Wałek obracając się powoduje lekkie chlapanie olejem - całkowicie normalny objaw! Zatem jeśli nosisz sie z zakupem - nie bój sie tego, ale sprawdź inne "typowe" przypadłości naszych aut. Porady znajdziesz na naszym forum i na stronie www.espero.of.pl

A już myślałem,że to jakieś przedmuchy,teraz jestem spokojny,ale na stacji diagnostycznej i tak sprawdze ciśnienie na cylindrach.Będe zakładał gaz,a do tego trzeba chyba zdrowego silnika?!